Informacje o przetargach publicznych.
Site Search

306774 / 2012-08-20 - Administracja samorządowa / Centrum Integracji Społecznej (Wrocław)

Świadczenie usługi eksperta w projekcie Model wsparcia jako innowacyjne narzędzie wzmacniające współpracę publicznych i niepublicznych instytucji pomocy społecznej oraz przedsiębiorców dedykowane gminnym zespołom interdyscyplinarnym realizowanym przez Centrum Integracji Społecznej w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.

Opis zamówienia

Przedmiotem zamówienia są usługi eksperckie w ramach Projektu Model Wsparcia jako innowacyjne narzędzie wzmacniające współpracę publicznych i niepublicznych instytucji pomocy społecznej oraz przedsiębiorców dedykowane gminnym zespołom interdyscyplinarnym służącego wejściu na rynek pracy niezatrudnionych kobiet w wieku 50+ doświadczających przemocy domowej.
Przedmiot zamówienia podzielony został na 4 części ze względu na zapisy wniosku projektowego osoby świadczące usługi eksperckie muszą być przedstawicielami określonych podmiotów, i tak:
Część I - ekspert - przedstawiciel Zespołu Interdyscyplinarnego - Zgodnie z ustawą o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie ,
Część II - ekspert - przedstawiciel organizacji pozarządowej - Zgodnie z ustawą o organizacjach pożytku publicznego i wolontariacie,
Część III - ekspert - przedstawiciel Ośrodka Pomocy Społecznej - Zgodnie z ustawą o pomocy społecznej,
Część IV - przedstawiciel Centrum Integracji Społecznej lub Klubu Integracji Społecznej - Zgodnie z ustawą o zatrudnieniu socjalnym.
Poniże opisane działania dotyczą każdego w powyższych Ekspertów.
Udział 4 ekspertów jest niezbędny do prawidłowej realizacji projektu innowacyjnego i wymagany przez PO KL. Ich obecność w projekcie jest niezbędna do skonfrontowania potrzeb użytkowników i proponowanego w ramach projektu rozwiązania.
Projekt ma charakter innowacyjno-testujący i jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007 - 2013, Priorytetu I Zatrudnienie i Integracja Społeczna, Działanie 1.2 Wspieranie systemowe instytucji pomocy i integracji społecznej.
A.TŁO ZAMÓWIENIA:
Charakterystyka Projektu:
Innowacyjny, przygotowany w partnerstwie projekt umożliwi przygotowanie i przetestowanie metod skutecznej pracy z niezatrudnionymi kobietami po 50r.ż., które doświadczają przemocy w środowisku domowym. Dotychczas nie podjęto się przygotowania skutecznych i zindywidualizowanych narzędzi pracy na potrzeby instytucji systemu zapobiegania przemocy w środowisku dom. W 2010r. znowelizowana Ustawa o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie nałożyła na każdą gminę obowiązek tworzenia systemu przeciwdziałania przemocy. Nowelizacja zobowiązała do stałej współpracy podmioty, które działały do tej pory w pojedynkę, powielając często swoje działania, skutkiem czego kobieta doświadczająca przemocy nie otrzymywała kompleksowego wsparcia dopasowanego do jej potrzeb.
Niezbędnym ogniwem nowego systemu jest praca Zespołów Interdyscyplinarnych (ZI), które powinny integrować i koordynować działania m. in. jednostek pomocy społ., Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych (KRPA), Policji, oświaty, ochrony zdrowia i NGO, które specjalizują się w świadczeniu pomocy. Wg danych Instytutu Spraw Publicznych, w XI 2011r. jedynie w 50% gmin ZI podjęły działania skoncentrowane na: ustalaniu regulaminu działania, szacowaniu zasobów służących świadczeniu pomocy oraz opracowaniu procedur w sytuacji zgłoszenia Niebieskich Kart . PARPA w Rekomendacjach do pracy na 2012r. stwierdza, że problemem jest niska efektywność instytucjonalnego systemu pomocy oraz narastające zjawisko przemocy wobec kobiet. Doświadczenia Gm. Wrocław wskazują, że członkowie ZI są na etapie sprawdzania skuteczności działań oraz poszukiwania efektywnych metod realizacji Indywidualnych Planów Pomocy. Nawet w gminach o rozwiniętym systemie usług socjalnych brak dostępu do narzędzi nie pozwala dostosować dostępnej pomocy do specyfiki szkód doświadczanych przez ofiary. Częstym sposobem wspierania osób doświadczających przemocy jest oferowanie pomocy prawnej, psychologicznej oraz schronienia (OBOP 2010r.-Zjawisko przemocy w rodzinie wobec kobiet i mężczyzn). Zapisy ustawy nakładają obowiązek informowania ofiary o możliwości uzyskania pomocy i wskazaniu miejsca jej świadczenia. Ofiara przemocy musiałaby jednak być trwale zmotywowana do zmiany swojej sytuacji, wykazywać dostateczną aktywność i determinację w korzystaniu z zasobów instytucji. Tymczasem wyniki badań dot. Zespołu Stresu Pourazowego (PTSD), wskazują że ofiara przemocy, doświadczająca wstydu, upokorzenia, izolacji społ., wykazuje cechy SYNDROMU WYUCZONEJ BEZRADNOŚCI, co często uniemożliwia jej samodzielne korzystanie z rekomendowanych miejsc pomocy. Skuteczna pomoc ze strony ZI jest jeszcze trudniejsza, gdy przemocy doświadczają kobiety niezatrudnione, uzależnione ekonomicznie od agresora.
Przemocy domowej nadal doświadcza w Polsce znacznie więcej kobiet niż mężczyzn (Niebieska Linia 2010- 80% kobiet zgłaszających przemoc i 20% mężczyzn). Z danych instytucji pomocy społ. wynika że 50% kobiet korzystających z pomocy doświadcza przemocy domowej (Magdalena Goetz Ekonomia ma płeć. O dyskryminacji i przemocy ekonomicznej wobec kobiet). Ze statystyk wrocławskiego ZI wynika, że zgłaszane jako ofiary przemocy kobiety stanowią 90%.
Dane na temat przemocy wobec kobiet, zawarte w publikacji Wybieram Zycie(2008r.) wskazują, ze przemocy doświadcza 26%kobiet w Polsce. Wzrasta grupa kobiet po 50r.ż., które doświadczają przemocy. Przemoc występuje dwukrotnie częściej w rodzinach, w których kobieta nie pracuje. W 2010r. ofiary przemocy domowej zgłaszały telefonicznie w Niebieskiej Linii, że są ofiarami przemocy psychicznej (87%), fizycznej(57%), ekonomicznej(24%), seksualnej (6%). Wg danych statystycznych Niebieskiej Linii od kilku lat narasta problem przemocy ekonomicznej wobec członków rodziny (2007-15%, 2008-17%, 2009-21%, 2010r.-24% zgłoszeń), szczególnie wobec kobiet. PARPA w Rekomendacjach do pracy na 2012 r. postuluje by wypracowywać skuteczne i zindywidualizowane metody pracy w ramach Niebieskiej Karty, a priorytetem powinno być zapewnienie stałej, pełnej oferty pomocy kobietom krzywdzonym przez najbliższych. Wg statystyk PARPA problem szczególnie dotyka kobiet uzależnionych ekonom. od sprawcy.
Wg danych Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej we Wrocławiu wzrasta liczba kobiet po 50r. ż. zgłaszanych do ZI. Blisko 20% (77 osób z 396) ze zgłoszonych w 2011r. to kobiety po 50r.ż. 35% tych kobiet nie pracuje. Z danych KRPA we W-wiu wynika, że w przeszło 30%rodzin zgłoszonych ofiarą przemocy jest kobieta po 50r. ż. Kobiety te nie posiadają środków, by dojechać do miejsc świadczonej pomocy. Działalność ZI będzie nieskuteczna, bez zastosowania innego, innowacyjnego modelu wsparcia, który uwzględnia lokalne możliwości instytucji. wsparcia ofiar przemocy, przy uwzględnieniu psychofizycznych. możliwości nie pracujących kobiet po 50 r. ż., ekonomicznie uzależnionych od sprawcy.
Wypracowanie MODELU WSPARCIA niezatrudnionych kobiet w wieku 50+, doświadczających przemocy domowej (nK50+dp) będzie oczekiwanym przez ZI narzędziem aktywizacji społ. i zaw., zwiększającym szanse na skuteczne wyswobodzenie się z sytuacji przemocowej.
Pomoc oferowana każdej kobiecie będzie szyta na miarę jej ograniczeń i zasobów. Proponowane rozwiązanie problemu z dostępem do oczekiwanych zestandaryzowanych narzędzi pracy użytkowników (ZI) oraz grup odbiorców (kobiet) wypracowane będzie w partnerstwie podmiotów działających w obszarze zatrudnienia oraz integracji społecznej (Centrum Integracji Społecznej oraz Fundacja Centrum Praw Kobiet) z partnerem przedsiębiorcą wybranym w trakcie realizacji projektu. Zastosowanie wypracowanego MODELU WSPARCIA nK50+dp, umożliwi rozwiązanie problemów i wejście na rynek pracy grupie zagrożonych wykluczeniem społ. co zgodne jest z tematem dla projektów innowacyjnych testujących. Realizacja projektu, usamodzielnienie ekonomiczne kobiet, wpłynie pozytywnie na funkcjonowanie rodzin, w których występuje przemoc. Kobiety uczestniczące w projekcie pozytywnie zamodelują możliwości radzenie sobie w bardzo trudnej sytuacji, co zaktywizuje inne osoby doznające przemocy w rodzinie.
Zastosowanie Modelu Wsparcia jako skutecznego narzędzia aktywizacji społecznej i zawodowej uzupełni katalog metod stosowanych przez jednostki pomocy społecznej i NGO, których odbiorcami są grupy osób zagrożonych wykluczeniem społecznym.
Cele Projektu:
Cel główny projektu
Poszerzenie katalogu narzędzi stosowanych przez zespoły interdyscyplinarne (ZI) w ramach wzmocnienia współpracy publicznych i niepublicznych instytucji pomocy społecznej oraz przedsiębiorców o Model Wsparcia (MW) służący wejściu na rynek pracy niezatrudnionych kobiet w wieku 50+ doświadczających przemocy domowej (nK50+dp), w okresie VIII 2012 - III 2015.
Cele szczegółowe
1.Pogłębienie wiedzy na temat dotychczasowego funkcjonowania gminnych ZI w Polsce w zakresie wspierania nK50+dp w okresie VIII 2012 - III 2013.
2.Przetestowanie wypracowanego w partnerstwie trójsektorowym Modelu Wsparcia (MW) nK50+dp w okresie VI 2013 - III 2014 w gminie Wrocław.
3.Upowszechnienie finalnego produktu MW wśród użytkowników (zespołów interdyscyplinarnych, centrów integracji społecznej/klubów integracji społecznej, ośrodków pomocy społecznej, NGO, przedsiębiorcy) i włączenie w główny nurt polityki w okresie VI 2013 - III 2015.
Zakładane rezultaty realizacji projektu
1 Model Wsparcia (forma: Przewodnik po Modelu Wsparcia) obejmujący: m.in. procedurę rekrutacji Koordynatorów wsparcia w ramach publicznych i niepublicznych instytucji pomocy społecznej, program szkolenia Koordynatorów wsparcia, zasady współpracy Koordynatorów wsparcia z zespołami interdyscyplinarnymi, instytucjami pomocy społecznej (ips), NGO oraz przedsiębiorcami, wzór karty-skierowania niezatrudnionych kobiet w wieku 50+ doświadczających przemocy domowej (nK50+dp) przez zespoły interdyscyplinarne do współpracy z Koordynatorami wsparcia, formularz PROGRAMU ZMIANY wraz ze zbiorem wytycznych dotyczących metod wspierania przez Koordynatorów wsparcia niezatrudnionych kobiet w wieku 50+ doświadczających przemocy domowej, program szkolenia nK50+dp, praktyki u przedsiębiorców monitorowane przez Koordynatora wsparcia.
PRZEDMIOT UPOWSZECHNIANIA: Model Wsparcia jako narzędzie aktywizacji nK50+dp.
Liczba objętych badaniami gminnych zespołów interdyscyplinarnych: 63
Liczba zanalizowanych Indywidualnych Planów Pomocy: 126
Liczba raportów końcowych: 1
Liczba kobiet (nK50+dp ) objętych wsparciem w ramach testowanego Modelu Wsparcia: 15
Liczba osób przeszkolonych na Koordynatorów Wsparcia :10 (8K, 2M)
Liczba osób wyłonionych na Koordynatorów Wsparcia do testowania Modelu Wsparcia: 3 (2 kobiety, 1 mężczyzna).
B.ZADANIA I ORGANIZACJA PRACY EKSPERTÓW:
1.Wyłonieni eksperci (łącznie 4 osoby) wraz z Kierownikiem projektu oraz dwoma Koordynatorami Partnerów (1 Partner- Fundacja Centrum Praw Kobiet, 1 Partner-Przedsiębiorca) wchodzić będą w skład Komitetu Sterującego. Zadaniem Komitetu Sterującego jest opiniowanie danych pozyskanych w toku badań przez Zespół Badawczo-Monitorujący oraz opracowanie oczekiwanego produktu finalnego Projektu, tj. Modelu Wsparcia, przy współpracy z Zespołem Badawczo-Monitorującym. 4 Eksperci mają reprezentować 4 grupy użytkowników Modelu Wsparcia tzn. zespoły interdyscyplinarne, organizacje pozarządowe zajmujące się pomocą społeczną, zwłaszcza w obszarze przemocy wobec kobiet, ośrodki pomocy społecznej oraz podmioty zajmujące się reintegracją społeczno-zawodowa tj. centra/kluby integracji społecznej.
2.Komitet Sterujący spotyka się raz na tydzień (średnio po 5 godzin tj. 20 godzin/ m-c.) w siedzibie Zamawiającego. Poniżej zestawienie zadań do realizacji przez 4 Ekspertów ściśle współpracujących z pozostałymi członkami Komitetu Sterującego, w podziale na poszczególne etapy Projektu.
ETAP PRZYGOTOWANIA
podczas regularnych spotkań Komitetu Sterującego Eksperci uczestniczą w wymianie informacji i bieżącym opiniowaniu danych pozyskiwanych przez Zespół Badawczo-Monitorujacy. Eksperci na etapie przygotowania zaopiniują metodę badawczą, narzędzia badawcze oraz dane pozyskane m.in. w toku badań terenowych (badanie 63 zespołów interdyscyplinarnych oraz 126 klientek tychże zespołów, odpowiadającej kryteriom grupy docelowej odbiorczyń Modelu Wsparcia, z terenu Polski).
Eksperci na bieżąco uczestniczą w procesie konceptualizacji oczekiwanego produktu finalnego Projektu, tj. Modelu Wsparcia.
Na potrzeby opracowania Modelu Wsparcia, eksperci dokonają niezbędnych analiz, ekspertyz, rekomendacji w ramach dziedziny/grupy Użytkowników, którą reprezentują.
Pod koniec etapu przygotowania Komitet Sterujący opracuje wstępną wersję Modelu Wsparcia w oparciu o wyniki własnej pracy eksperckiej oraz z uwzględnieniem danych przekazanych przez Zespół Badawczo-Monitorujacy w formie Raportu końcowego z badań.
Komitet Sterujący (w tym 4 eksperci) wezmą udział w 2 spotkaniach z potencjalnymi użytkownikami Modelu Wsparcia celem przedyskutowania koncepcji MW i uzyskania informacji zwrotnej na temat opracowywanego produktu finalnego.
Podczas 6 spotkań Komitet Sterujący (w tym 4 eksperci) opracuje wstępną wersję Modelu Wsparcia do testowania.
Eksperci w ramach pracy w Komitecie Sterującym współuczestniczą w opracowaniu Modelu Wsparcia i strategii jego wdrażania, które zostaną przekazane do oceny Instytucji Wdrażającej (Instytucji Pośredniczącej II stopnia).
ETAP TESTOWANIA WDRAŻANEGO MODELU WSPARCIA
Komitet Sterujący (w tym 4 eksperci) nadzoruje pracę Zespołu Badawczo-Monitorującego, prowadzącego Monitoring Testowania (w ramach nadzoru opiniuje narzędzia badawcze oraz skuteczności prowadzonych badań).
Rezultaty pracy ekspertów będą na bieżąco dokumentowane m.in. na Formularzu opinii testowanego Modelu Wsparcia.
Na etapie testowania wdrażanego Modelu Wsparcia 4 ekspertów z pozostałymi członkami Komitetu Sterującego oraz przy udziale Zespołu Badawczo-Monitorującego odbędą łącznie 20 spotkań z uczestnikami fazy testowania.
ETAP ANALIZY RZECZYWISTYCH EFEKTÓW TESTOWANEGO PRODUKTU
Komitet Sterujący (w tym 4 Ekspertów) nadzoruje pracę i prowadzą konsultacje z Zespołem Badawczo-Monitorującym podczas opracowywania Oceny skutków stosowania produktu (MW).
ETAP OPRACOWANIA PRODUKTU FINALNEGO
Komitet Sterujący (w tym 4 Ekspertów) współpracuje z Zespołem Badawczo-Monitorującym w zakresie opracowania ostatecznej wersji produktu finalnego (Modelu Wsparcia) w oparciu o zgromadzony i przeanalizowany materiał badawczy, z uwzględnieniem wyników ewaluacji przeprowadzonej przez niezależnego zewnętrznego ewaluatora. Prace nad opracowaniem produktu finalnego realizowane będą podczas 10 sesji roboczych oraz 3 spotkań z przedstawicielami grup docelowych. Gotowy produkt finalny zostanie przedstawiony do walidacji.
I.CZAS REALIZACJI ZAMÓWIENIA ORAZ WYMAGANIA ODNOŚNIE ZAMÓWIENIA
1.Zadania leżące w zakresie usług świadczonych przez ekspertów muszą być realizowane zgodnie z aktualnym wnioskiem o dofinansowanie realizacji projektu Model Wsparcia jako innowacyjne narzędzie wzmacniające współpracę publicznych i niepublicznych instytucji pomocy społecznej oraz przedsiębiorców dedykowane gminnym zespołom interdyscyplinarnym.
2.Zmiany wprowadzane w projekcie wymagają dokonania zmiany wniosku o dofinansowanie, wpływające na istotną zmianę zadań leżących w zakresie usług świadczonych przez ekspertów oraz wymagają zmiany zapisów umowy poprzez wprowadzenie odpowiedniego aneksu.
3.Zamawiający nie dopuszcza możliwości zlecenia części zadań leżących w zakresie przedmiotu zamówienia innym osobom/podmiotom (podwykonawstwo).
4.Termin realizacji zamówienia: od momentu podpisania umowy do 31 .X. 2014 r.
5.Projekt Model Wsparcia jako innowacyjne narzędzie wzmacniające współpracę publicznych i niepublicznych instytucji pomocy społecznej oraz przedsiębiorców dedykowane gminnym zespołom interdyscyplinarnym ma charakter innowacyjno-testujący, co oznacza że po realizacji części badawczej, trwającej przez pierwsze osiem miesięcy (tj. od sierpnia 2012 do marca 2013) złożona zostanie do dwumiesięcznej oceny (w okresie kwiecień-maj 2013) prowadzonej przez Krajową Instytucję Wspomagającą (KIW) strategia wdrażania produktu finalnego tj. Modelu Wsparcia. W przypadku akceptacji złożonej strategii i rekomendacji KIW projekt będzie kontynuowany przy udziale 4 Ekspertów w okresie od czerwca 2013 do czerwca 2014 roku. Następnie nastąpi miesięczna przerwa w lipcu 2014 na ewaluację zewnętrzną wypracowanego produktu. Po okresie ewaluacji zewnętrznej 4 Ekspertów będzie kontynuowało realizację zadań w okresie sierpień 2014- październik 2014.
6.Każdy z 4 ekspertów, wypracuje średnio 20 godzin / m-c. Okresy realizacji poszczególnych zadań realizowanych w ramach Projektu przez każdego z 4 ekspertów prezentuje poniższe zestawienie.
Nazwa zadania Etap przygotowania, Okres realizacji VIII 2012 - III 2013, Liczba m-cy w ramach danego zadania 8 m-cy, Liczba godzin pracy w ramach danego zadania160h
Nazwa zadania Przerwa na ocenie złożonej strategii (po ocenie projekt będzie kontynuowany lub jego realizacja zakończy się), Okres realizacji IV 2013-V 2013, Liczba m-cy w ramach danego zadania 2 m-ce, Liczba godzin pracy w ramach danego zadania 0h
Nazwa zadania Testowanie wdrażanego Modelu Wsparcia, Okres realizacji VI 2013 - III 2014 Liczba m-cy w ramach danego zadania 10 m-cy, Liczba godzin pracy w ramach danego zadania 200h
Nazwa zadania Analiza rzeczywistych efektów testowanego produktu, Okres realizacji IV 2014-VI 2014 Liczba m-cy w ramach danego zadania 3 m-ce, Liczba godzin pracy w ramach danego zadania 60h
Nazwa zadania Przerwa na ewaluację zewnętrzną, Okres realizacji VII 2014 Liczba m-cy w ramach danego zadania 1 m-c, Liczba godzin pracy w ramach danego zadania 0h
Nazwa zadania Opracowanie produktu finalnego, Okres realizacji VIII 2014-X 2014 Liczba m-cy w ramach danego zadania 3 m-ce, Liczba godzin pracy w ramach danego zadania 60h
Łączna liczba m-cy pracy 1 eksperta: 24 m-ce
Łączna maksymalna liczba godzin wypracowanych przez każdego z 4 ekspertów (średnio 20 godzin na każdy m-c pracy): 480h
7.Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany powyższego harmonogramu.
8.W okolicznościach uzasadniających zmianę, możliwe będzie przesuwanie planowanej liczby godzin pracy pomiędzy poszczególnymi latami.
9.Wykonawca musi zdeklarować gotowość świadczenia usługi eksperta bezpośrednio w miejscu i czasie wskazanym przez Zamawiającego. Spotkania z zespołem projektowym będą realizowane w siedzibie Zamawiającego tj. w Centrum Integracji Społecznej, ul. Strzegomska 49, 53-611 Wrocław.
10.Rzeczywiste godziny świadczenia usługi będą przedmiotem bieżących uzgodnień z zespołem projektowym.
11. Obowiązkiem Wykonawcy będzie prowadzenie kart pracy oraz sprawozdania z wykonanych usług, zgodnych z zakresem przedmiotu zamówienia, zawierających dane dotyczące liczby godzin (czasu) faktycznego świadczenia usługi i rodzaju wykonanych prac. Karty pracy i sprawozdania będą podstawą wypłaty wynagrodzenia za świadczone usługi.
12. Do obowiązków wykonawcy na zasadach określonych w umowie na świadczenie usług badawczych

Numer biuletynu: 1

Pozycja w biuletynie: 306774

Data publikacji: 2012-08-20

Nazwa: Centrum Integracji Społecznej

Ulica: ul. Strzegomska 49

Numer domu: 49

Miejscowość: Wrocław

Kod pocztowy: 53-611

Województwo / kraj: dolnośląskie

Numer telefonu: 71 782 35 11

Numer faxu: 71 782 35 12

Adres strony internetowej: www.cis.wroclaw.pl

Regon: 02142443600000

Typ ogłoszenia: ZP-400

Czy jest obowiązek publikacji w biuletynie: Tak

Ogłoszenie dotyczy: 1

Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Świadczenie usługi eksperta w projekcie Model wsparcia jako innowacyjne narzędzie wzmacniające współpracę publicznych i niepublicznych instytucji pomocy społecznej oraz przedsiębiorców dedykowane gminnym zespołom interdyscyplinarnym realizowanym przez Centrum Integracji Społecznej w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.

Rodzaj zamówienia: U

Przedmiot zamówienia:
Przedmiotem zamówienia są usługi eksperckie w ramach Projektu Model Wsparcia jako innowacyjne narzędzie wzmacniające współpracę publicznych i niepublicznych instytucji pomocy społecznej oraz przedsiębiorców dedykowane gminnym zespołom interdyscyplinarnym służącego wejściu na rynek pracy niezatrudnionych kobiet w wieku 50+ doświadczających przemocy domowej.
Przedmiot zamówienia podzielony został na 4 części ze względu na zapisy wniosku projektowego osoby świadczące usługi eksperckie muszą być przedstawicielami określonych podmiotów, i tak:
Część I - ekspert - przedstawiciel Zespołu Interdyscyplinarnego - Zgodnie z ustawą o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie ,
Część II - ekspert - przedstawiciel organizacji pozarządowej - Zgodnie z ustawą o organizacjach pożytku publicznego i wolontariacie,
Część III - ekspert - przedstawiciel Ośrodka Pomocy Społecznej - Zgodnie z ustawą o pomocy społecznej,
Część IV - przedstawiciel Centrum Integracji Społecznej lub Klubu Integracji Społecznej - Zgodnie z ustawą o zatrudnieniu socjalnym.
Poniże opisane działania dotyczą każdego w powyższych Ekspertów.
Udział 4 ekspertów jest niezbędny do prawidłowej realizacji projektu innowacyjnego i wymagany przez PO KL. Ich obecność w projekcie jest niezbędna do skonfrontowania potrzeb użytkowników i proponowanego w ramach projektu rozwiązania.
Projekt ma charakter innowacyjno-testujący i jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007 - 2013, Priorytetu I Zatrudnienie i Integracja Społeczna, Działanie 1.2 Wspieranie systemowe instytucji pomocy i integracji społecznej.
A.TŁO ZAMÓWIENIA:
Charakterystyka Projektu:
Innowacyjny, przygotowany w partnerstwie projekt umożliwi przygotowanie i przetestowanie metod skutecznej pracy z niezatrudnionymi kobietami po 50r.ż., które doświadczają przemocy w środowisku domowym. Dotychczas nie podjęto się przygotowania skutecznych i zindywidualizowanych narzędzi pracy na potrzeby instytucji systemu zapobiegania przemocy w środowisku dom. W 2010r. znowelizowana Ustawa o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie nałożyła na każdą gminę obowiązek tworzenia systemu przeciwdziałania przemocy. Nowelizacja zobowiązała do stałej współpracy podmioty, które działały do tej pory w pojedynkę, powielając często swoje działania, skutkiem czego kobieta doświadczająca przemocy nie otrzymywała kompleksowego wsparcia dopasowanego do jej potrzeb.
Niezbędnym ogniwem nowego systemu jest praca Zespołów Interdyscyplinarnych (ZI), które powinny integrować i koordynować działania m. in. jednostek pomocy społ., Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych (KRPA), Policji, oświaty, ochrony zdrowia i NGO, które specjalizują się w świadczeniu pomocy. Wg danych Instytutu Spraw Publicznych, w XI 2011r. jedynie w 50% gmin ZI podjęły działania skoncentrowane na: ustalaniu regulaminu działania, szacowaniu zasobów służących świadczeniu pomocy oraz opracowaniu procedur w sytuacji zgłoszenia Niebieskich Kart . PARPA w Rekomendacjach do pracy na 2012r. stwierdza, że problemem jest niska efektywność instytucjonalnego systemu pomocy oraz narastające zjawisko przemocy wobec kobiet. Doświadczenia Gm. Wrocław wskazują, że członkowie ZI są na etapie sprawdzania skuteczności działań oraz poszukiwania efektywnych metod realizacji Indywidualnych Planów Pomocy. Nawet w gminach o rozwiniętym systemie usług socjalnych brak dostępu do narzędzi nie pozwala dostosować dostępnej pomocy do specyfiki szkód doświadczanych przez ofiary. Częstym sposobem wspierania osób doświadczających przemocy jest oferowanie pomocy prawnej, psychologicznej oraz schronienia (OBOP 2010r.-Zjawisko przemocy w rodzinie wobec kobiet i mężczyzn). Zapisy ustawy nakładają obowiązek informowania ofiary o możliwości uzyskania pomocy i wskazaniu miejsca jej świadczenia. Ofiara przemocy musiałaby jednak być trwale zmotywowana do zmiany swojej sytuacji, wykazywać dostateczną aktywność i determinację w korzystaniu z zasobów instytucji. Tymczasem wyniki badań dot. Zespołu Stresu Pourazowego (PTSD), wskazują że ofiara przemocy, doświadczająca wstydu, upokorzenia, izolacji społ., wykazuje cechy SYNDROMU WYUCZONEJ BEZRADNOŚCI, co często uniemożliwia jej samodzielne korzystanie z rekomendowanych miejsc pomocy. Skuteczna pomoc ze strony ZI jest jeszcze trudniejsza, gdy przemocy doświadczają kobiety niezatrudnione, uzależnione ekonomicznie od agresora.
Przemocy domowej nadal doświadcza w Polsce znacznie więcej kobiet niż mężczyzn (Niebieska Linia 2010- 80% kobiet zgłaszających przemoc i 20% mężczyzn). Z danych instytucji pomocy społ. wynika że 50% kobiet korzystających z pomocy doświadcza przemocy domowej (Magdalena Goetz Ekonomia ma płeć. O dyskryminacji i przemocy ekonomicznej wobec kobiet). Ze statystyk wrocławskiego ZI wynika, że zgłaszane jako ofiary przemocy kobiety stanowią 90%.
Dane na temat przemocy wobec kobiet, zawarte w publikacji Wybieram Zycie(2008r.) wskazują, ze przemocy doświadcza 26%kobiet w Polsce. Wzrasta grupa kobiet po 50r.ż., które doświadczają przemocy. Przemoc występuje dwukrotnie częściej w rodzinach, w których kobieta nie pracuje. W 2010r. ofiary przemocy domowej zgłaszały telefonicznie w Niebieskiej Linii, że są ofiarami przemocy psychicznej (87%), fizycznej(57%), ekonomicznej(24%), seksualnej (6%). Wg danych statystycznych Niebieskiej Linii od kilku lat narasta problem przemocy ekonomicznej wobec członków rodziny (2007-15%, 2008-17%, 2009-21%, 2010r.-24% zgłoszeń), szczególnie wobec kobiet. PARPA w Rekomendacjach do pracy na 2012 r. postuluje by wypracowywać skuteczne i zindywidualizowane metody pracy w ramach Niebieskiej Karty, a priorytetem powinno być zapewnienie stałej, pełnej oferty pomocy kobietom krzywdzonym przez najbliższych. Wg statystyk PARPA problem szczególnie dotyka kobiet uzależnionych ekonom. od sprawcy.
Wg danych Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej we Wrocławiu wzrasta liczba kobiet po 50r. ż. zgłaszanych do ZI. Blisko 20% (77 osób z 396) ze zgłoszonych w 2011r. to kobiety po 50r.ż. 35% tych kobiet nie pracuje. Z danych KRPA we W-wiu wynika, że w przeszło 30%rodzin zgłoszonych ofiarą przemocy jest kobieta po 50r. ż. Kobiety te nie posiadają środków, by dojechać do miejsc świadczonej pomocy. Działalność ZI będzie nieskuteczna, bez zastosowania innego, innowacyjnego modelu wsparcia, który uwzględnia lokalne możliwości instytucji. wsparcia ofiar przemocy, przy uwzględnieniu psychofizycznych. możliwości nie pracujących kobiet po 50 r. ż., ekonomicznie uzależnionych od sprawcy.
Wypracowanie MODELU WSPARCIA niezatrudnionych kobiet w wieku 50+, doświadczających przemocy domowej (nK50+dp) będzie oczekiwanym przez ZI narzędziem aktywizacji społ. i zaw., zwiększającym szanse na skuteczne wyswobodzenie się z sytuacji przemocowej.
Pomoc oferowana każdej kobiecie będzie szyta na miarę jej ograniczeń i zasobów. Proponowane rozwiązanie problemu z dostępem do oczekiwanych zestandaryzowanych narzędzi pracy użytkowników (ZI) oraz grup odbiorców (kobiet) wypracowane będzie w partnerstwie podmiotów działających w obszarze zatrudnienia oraz integracji społecznej (Centrum Integracji Społecznej oraz Fundacja Centrum Praw Kobiet) z partnerem przedsiębiorcą wybranym w trakcie realizacji projektu. Zastosowanie wypracowanego MODELU WSPARCIA nK50+dp, umożliwi rozwiązanie problemów i wejście na rynek pracy grupie zagrożonych wykluczeniem społ. co zgodne jest z tematem dla projektów innowacyjnych testujących. Realizacja projektu, usamodzielnienie ekonomiczne kobiet, wpłynie pozytywnie na funkcjonowanie rodzin, w których występuje przemoc. Kobiety uczestniczące w projekcie pozytywnie zamodelują możliwości radzenie sobie w bardzo trudnej sytuacji, co zaktywizuje inne osoby doznające przemocy w rodzinie.
Zastosowanie Modelu Wsparcia jako skutecznego narzędzia aktywizacji społecznej i zawodowej uzupełni katalog metod stosowanych przez jednostki pomocy społecznej i NGO, których odbiorcami są grupy osób zagrożonych wykluczeniem społecznym.
Cele Projektu:
Cel główny projektu
Poszerzenie katalogu narzędzi stosowanych przez zespoły interdyscyplinarne (ZI) w ramach wzmocnienia współpracy publicznych i niepublicznych instytucji pomocy społecznej oraz przedsiębiorców o Model Wsparcia (MW) służący wejściu na rynek pracy niezatrudnionych kobiet w wieku 50+ doświadczających przemocy domowej (nK50+dp), w okresie VIII 2012 - III 2015.
Cele szczegółowe
1.Pogłębienie wiedzy na temat dotychczasowego funkcjonowania gminnych ZI w Polsce w zakresie wspierania nK50+dp w okresie VIII 2012 - III 2013.
2.Przetestowanie wypracowanego w partnerstwie trójsektorowym Modelu Wsparcia (MW) nK50+dp w okresie VI 2013 - III 2014 w gminie Wrocław.
3.Upowszechnienie finalnego produktu MW wśród użytkowników (zespołów interdyscyplinarnych, centrów integracji społecznej/klubów integracji społecznej, ośrodków pomocy społecznej, NGO, przedsiębiorcy) i włączenie w główny nurt polityki w okresie VI 2013 - III 2015.
Zakładane rezultaty realizacji projektu
1 Model Wsparcia (forma: Przewodnik po Modelu Wsparcia) obejmujący: m.in. procedurę rekrutacji Koordynatorów wsparcia w ramach publicznych i niepublicznych instytucji pomocy społecznej, program szkolenia Koordynatorów wsparcia, zasady współpracy Koordynatorów wsparcia z zespołami interdyscyplinarnymi, instytucjami pomocy społecznej (ips), NGO oraz przedsiębiorcami, wzór karty-skierowania niezatrudnionych kobiet w wieku 50+ doświadczających przemocy domowej (nK50+dp) przez zespoły interdyscyplinarne do współpracy z Koordynatorami wsparcia, formularz PROGRAMU ZMIANY wraz ze zbiorem wytycznych dotyczących metod wspierania przez Koordynatorów wsparcia niezatrudnionych kobiet w wieku 50+ doświadczających przemocy domowej, program szkolenia nK50+dp, praktyki u przedsiębiorców monitorowane przez Koordynatora wsparcia.
PRZEDMIOT UPOWSZECHNIANIA: Model Wsparcia jako narzędzie aktywizacji nK50+dp.
Liczba objętych badaniami gminnych zespołów interdyscyplinarnych: 63
Liczba zanalizowanych Indywidualnych Planów Pomocy: 126
Liczba raportów końcowych: 1
Liczba kobiet (nK50+dp ) objętych wsparciem w ramach testowanego Modelu Wsparcia: 15
Liczba osób przeszkolonych na Koordynatorów Wsparcia :10 (8K, 2M)
Liczba osób wyłonionych na Koordynatorów Wsparcia do testowania Modelu Wsparcia: 3 (2 kobiety, 1 mężczyzna).
B.ZADANIA I ORGANIZACJA PRACY EKSPERTÓW:
1.Wyłonieni eksperci (łącznie 4 osoby) wraz z Kierownikiem projektu oraz dwoma Koordynatorami Partnerów (1 Partner- Fundacja Centrum Praw Kobiet, 1 Partner-Przedsiębiorca) wchodzić będą w skład Komitetu Sterującego. Zadaniem Komitetu Sterującego jest opiniowanie danych pozyskanych w toku badań przez Zespół Badawczo-Monitorujący oraz opracowanie oczekiwanego produktu finalnego Projektu, tj. Modelu Wsparcia, przy współpracy z Zespołem Badawczo-Monitorującym. 4 Eksperci mają reprezentować 4 grupy użytkowników Modelu Wsparcia tzn. zespoły interdyscyplinarne, organizacje pozarządowe zajmujące się pomocą społeczną, zwłaszcza w obszarze przemocy wobec kobiet, ośrodki pomocy społecznej oraz podmioty zajmujące się reintegracją społeczno-zawodowa tj. centra/kluby integracji społecznej.
2.Komitet Sterujący spotyka się raz na tydzień (średnio po 5 godzin tj. 20 godzin/ m-c.) w siedzibie Zamawiającego. Poniżej zestawienie zadań do realizacji przez 4 Ekspertów ściśle współpracujących z pozostałymi członkami Komitetu Sterującego, w podziale na poszczególne etapy Projektu.
ETAP PRZYGOTOWANIA
podczas regularnych spotkań Komitetu Sterującego Eksperci uczestniczą w wymianie informacji i bieżącym opiniowaniu danych pozyskiwanych przez Zespół Badawczo-Monitorujacy. Eksperci na etapie przygotowania zaopiniują metodę badawczą, narzędzia badawcze oraz dane pozyskane m.in. w toku badań terenowych (badanie 63 zespołów interdyscyplinarnych oraz 126 klientek tychże zespołów, odpowiadającej kryteriom grupy docelowej odbiorczyń Modelu Wsparcia, z terenu Polski).
Eksperci na bieżąco uczestniczą w procesie konceptualizacji oczekiwanego produktu finalnego Projektu, tj. Modelu Wsparcia.
Na potrzeby opracowania Modelu Wsparcia, eksperci dokonają niezbędnych analiz, ekspertyz, rekomendacji w ramach dziedziny/grupy Użytkowników, którą reprezentują.
Pod koniec etapu przygotowania Komitet Sterujący opracuje wstępną wersję Modelu Wsparcia w oparciu o wyniki własnej pracy eksperckiej oraz z uwzględnieniem danych przekazanych przez Zespół Badawczo-Monitorujacy w formie Raportu końcowego z badań.
Komitet Sterujący (w tym 4 eksperci) wezmą udział w 2 spotkaniach z potencjalnymi użytkownikami Modelu Wsparcia celem przedyskutowania koncepcji MW i uzyskania informacji zwrotnej na temat opracowywanego produktu finalnego.
Podczas 6 spotkań Komitet Sterujący (w tym 4 eksperci) opracuje wstępną wersję Modelu Wsparcia do testowania.
Eksperci w ramach pracy w Komitecie Sterującym współuczestniczą w opracowaniu Modelu Wsparcia i strategii jego wdrażania, które zostaną przekazane do oceny Instytucji Wdrażającej (Instytucji Pośredniczącej II stopnia).
ETAP TESTOWANIA WDRAŻANEGO MODELU WSPARCIA
Komitet Sterujący (w tym 4 eksperci) nadzoruje pracę Zespołu Badawczo-Monitorującego, prowadzącego Monitoring Testowania (w ramach nadzoru opiniuje narzędzia badawcze oraz skuteczności prowadzonych badań).
Rezultaty pracy ekspertów będą na bieżąco dokumentowane m.in. na Formularzu opinii testowanego Modelu Wsparcia.
Na etapie testowania wdrażanego Modelu Wsparcia 4 ekspertów z pozostałymi członkami Komitetu Sterującego oraz przy udziale Zespołu Badawczo-Monitorującego odbędą łącznie 20 spotkań z uczestnikami fazy testowania.
ETAP ANALIZY RZECZYWISTYCH EFEKTÓW TESTOWANEGO PRODUKTU
Komitet Sterujący (w tym 4 Ekspertów) nadzoruje pracę i prowadzą konsultacje z Zespołem Badawczo-Monitorującym podczas opracowywania Oceny skutków stosowania produktu (MW).
ETAP OPRACOWANIA PRODUKTU FINALNEGO
Komitet Sterujący (w tym 4 Ekspertów) współpracuje z Zespołem Badawczo-Monitorującym w zakresie opracowania ostatecznej wersji produktu finalnego (Modelu Wsparcia) w oparciu o zgromadzony i przeanalizowany materiał badawczy, z uwzględnieniem wyników ewaluacji przeprowadzonej przez niezależnego zewnętrznego ewaluatora. Prace nad opracowaniem produktu finalnego realizowane będą podczas 10 sesji roboczych oraz 3 spotkań z przedstawicielami grup docelowych. Gotowy produkt finalny zostanie przedstawiony do walidacji.
I.CZAS REALIZACJI ZAMÓWIENIA ORAZ WYMAGANIA ODNOŚNIE ZAMÓWIENIA
1.Zadania leżące w zakresie usług świadczonych przez ekspertów muszą być realizowane zgodnie z aktualnym wnioskiem o dofinansowanie realizacji projektu Model Wsparcia jako innowacyjne narzędzie wzmacniające współpracę publicznych i niepublicznych instytucji pomocy społecznej oraz przedsiębiorców dedykowane gminnym zespołom interdyscyplinarnym.
2.Zmiany wprowadzane w projekcie wymagają dokonania zmiany wniosku o dofinansowanie, wpływające na istotną zmianę zadań leżących w zakresie usług świadczonych przez ekspertów oraz wymagają zmiany zapisów umowy poprzez wprowadzenie odpowiedniego aneksu.
3.Zamawiający nie dopuszcza możliwości zlecenia części zadań leżących w zakresie przedmiotu zamówienia innym osobom/podmiotom (podwykonawstwo).
4.Termin realizacji zamówienia: od momentu podpisania umowy do 31 .X. 2014 r.
5.Projekt Model Wsparcia jako innowacyjne narzędzie wzmacniające współpracę publicznych i niepublicznych instytucji pomocy społecznej oraz przedsiębiorców dedykowane gminnym zespołom interdyscyplinarnym ma charakter innowacyjno-testujący, co oznacza że po realizacji części badawczej, trwającej przez pierwsze osiem miesięcy (tj. od sierpnia 2012 do marca 2013) złożona zostanie do dwumiesięcznej oceny (w okresie kwiecień-maj 2013) prowadzonej przez Krajową Instytucję Wspomagającą (KIW) strategia wdrażania produktu finalnego tj. Modelu Wsparcia. W przypadku akceptacji złożonej strategii i rekomendacji KIW projekt będzie kontynuowany przy udziale 4 Ekspertów w okresie od czerwca 2013 do czerwca 2014 roku. Następnie nastąpi miesięczna przerwa w lipcu 2014 na ewaluację zewnętrzną wypracowanego produktu. Po okresie ewaluacji zewnętrznej 4 Ekspertów będzie kontynuowało realizację zadań w okresie sierpień 2014- październik 2014.
6.Każdy z 4 ekspertów, wypracuje średnio 20 godzin / m-c. Okresy realizacji poszczególnych zadań realizowanych w ramach Projektu przez każdego z 4 ekspertów prezentuje poniższe zestawienie.
Nazwa zadania Etap przygotowania, Okres realizacji VIII 2012 - III 2013, Liczba m-cy w ramach danego zadania 8 m-cy, Liczba godzin pracy w ramach danego zadania160h
Nazwa zadania Przerwa na ocenie złożonej strategii (po ocenie projekt będzie kontynuowany lub jego realizacja zakończy się), Okres realizacji IV 2013-V 2013, Liczba m-cy w ramach danego zadania 2 m-ce, Liczba godzin pracy w ramach danego zadania 0h
Nazwa zadania Testowanie wdrażanego Modelu Wsparcia, Okres realizacji VI 2013 - III 2014 Liczba m-cy w ramach danego zadania 10 m-cy, Liczba godzin pracy w ramach danego zadania 200h
Nazwa zadania Analiza rzeczywistych efektów testowanego produktu, Okres realizacji IV 2014-VI 2014 Liczba m-cy w ramach danego zadania 3 m-ce, Liczba godzin pracy w ramach danego zadania 60h
Nazwa zadania Przerwa na ewaluację zewnętrzną, Okres realizacji VII 2014 Liczba m-cy w ramach danego zadania 1 m-c, Liczba godzin pracy w ramach danego zadania 0h
Nazwa zadania Opracowanie produktu finalnego, Okres realizacji VIII 2014-X 2014 Liczba m-cy w ramach danego zadania 3 m-ce, Liczba godzin pracy w ramach danego zadania 60h
Łączna liczba m-cy pracy 1 eksperta: 24 m-ce
Łączna maksymalna liczba godzin wypracowanych przez każdego z 4 ekspertów (średnio 20 godzin na każdy m-c pracy): 480h
7.Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany powyższego harmonogramu.
8.W okolicznościach uzasadniających zmianę, możliwe będzie przesuwanie planowanej liczby godzin pracy pomiędzy poszczególnymi latami.
9.Wykonawca musi zdeklarować gotowość świadczenia usługi eksperta bezpośrednio w miejscu i czasie wskazanym przez Zamawiającego. Spotkania z zespołem projektowym będą realizowane w siedzibie Zamawiającego tj. w Centrum Integracji Społecznej, ul. Strzegomska 49, 53-611 Wrocław.
10.Rzeczywiste godziny świadczenia usługi będą przedmiotem bieżących uzgodnień z zespołem projektowym.
11. Obowiązkiem Wykonawcy będzie prowadzenie kart pracy oraz sprawozdania z wykonanych usług, zgodnych z zakresem przedmiotu zamówienia, zawierających dane dotyczące liczby godzin (czasu) faktycznego świadczenia usługi i rodzaju wykonanych prac. Karty pracy i sprawozdania będą podstawą wypłaty wynagrodzenia za świadczone usługi.
12. Do obowiązków wykonawcy na zasadach określonych w umowie na świadczenie usług badawczych

Kody CPV:
853200008 (Usługi społeczne)

Kod CPV drugiej częsci zamówienia:
853220002 (Program działań na rzecz gmin)

Czy zamówienie jest podzielone na części: Tak

Ilość części: 4

Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie

Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: Nie

Czas: D

Data zakończenia: 31/10/2014

Informacja na temat wadium: nie dotyczy

Zaliczka: Nie

Osoby zdolne do zrealizowania zamówienia:
część I:
Wykonawca wykaże, że dysponuje osobą:
1. posiadają wykształcenie wyższe,
2. będącą przedstawicielem/członkiem Zespołu Interdyscyplinarnego (Zgodnie z art. 9a Ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie)
3. posiadającą wiedzę ekspercką w zakresie przeciwdziałania skutkom przemocy domowej i/lub aktywizacji zawodowej osób zagrożonych wykluczeniem społecznym.
4. posiadającą co najmniej 3 letnie doświadczenie zawodowe - ramach wykonywanego zawodu zgodnie z zapisami ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie
część II:
Wykonawca wykaże, że dysponuje osobą:
1. posiadają wykształcenie wyższe,
2. będącą przedstawicielem organizacji pozarządowej (NGO) zajmującej się pomocą społeczną, zwłaszcza w obszarze przemocy wobec kobiet.
3. posiadającą wiedzę ekspercką w zakresie przeciwdziałania skutkom przemocy domowej i/lub aktywizacji zawodowej osób zagrożonych wykluczeniem społecznym.
4. Posiadającą udokumentowane co najmniej 3 letnie doświadczenie w świadczeniu pomocy (doradztwa i/lub poradnictwa i/lub terapii) osobom zagrożonym wykluczeniem społecznym - zwłaszcza kobiet doświadczających przemocy domowej.
5. Uczestniczącą w realizacji (na etapie opracowywania oraz realizacji) co najmniej 2 programów i/lub projektów skierowanych do kobiet doświadczających przemocy domowej.
część III:
Wykonawca wykaże, że dysponuje osobą:
1. posiadają wykształcenie wyższe,
2. będącą przedstawicielem Ośrodka Pomocy Społecznej (posiadający minimum 3 letnie doświadczenie w pracy na stanowisku kierowniczym w komórkach organizacyjnych - pracujących bezpośrednio z klientem- w strukturach ośrodków pomocy społecznej i/lub wieloletnim pracownikiem socjalnym, z co najmniej 3 letnim stażem pracy w zawodzie pracownika socjalnego).
3. posiadającą wiedzę ekspercką w zakresie przeciwdziałania skutkom przemocy domowej i/lub aktywizacji zawodowej osób zagrożonych wykluczeniem społecznym.
część IV:
Wykonawca wykaże, że dysponuje osobą:
1. posiadają wykształcenie wyższe,
2. będącą przedstawicielem Centrum Integracji Społecznej lub Klubu Integracji Społecznej (Zgodnie z ustawą o zatrudnieniu socjalnym),
3. będącą doradcą zawodowym,
4. posiadającą wiedzę ekspercką w zakresie przeciwdziałania skutkom przemocy domowej i/lub aktywizacji zawodowej osób zagrożonych wykluczeniem społecznym.
5. posiadającą co najmniej 3 letnie doświadczenie w pracy z osobami zagrożonymi wykluczeniem społecznym
6. posiadającą doświadczenie w doradztwie indywidualnym i/lub grupowym minimum 60 godzin
7. posiadającą doświadczenie w opracowywaniu Indywidualnych programów działań - minimum 10.

Oświadczenie nr 6: Tak

Oświadczenie wykluczenia nr 1: Tak

Oświadczenie wykluczenia nr 2: Tak

Oświadczenie wykluczenia nr 7: Tak

Dokumenty podmiotów zagranicznych: Tak

III.7 osoby niepełnosprawne: Nie

Kod trybu postepowania: PN

Czy zmiana umowy: Nie

Kod kryterium cenowe: A

Czy wykorzystywana będzie aukcja: Nie

Adres strony internetowej specyfikacji i warunków zamówienia: www.cis.wroclaw.pl

Adres uzyskania specyfikacji i warunków zamówienia: ul. Strzegomska 49, 53-611 Wrocław SEKRETARIAT

Data składania wniosków, ofert: 27/08/2012

Godzina składania wniosków, ofert: 12:00

Miejsce składania: ul. Strzegomska 49, 53-611 Wrocław SEKRETARIAT

On: O

Termin związania ofertą, liczba dni: 30

Informacje dodatkowe:
Projekt Model Wsparcia jako innowacyjne narzędzie wzmacniające współpracę publicznych i niepublicznych instytucji pomocy społecznej oraz przedsiębiorców dedykowane gminnym zespołom interdyscyplinarnym współfinansowany jest ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Program Operacyjny Kapitał Ludzki

Czy unieważnienie postępowania: Nie

Podobne przetargi

320934 / 2012-08-29 - Administracja samorzÄ…dowa

Centrum Integracji Społecznej - Wrocław (dolnośląskie)
CPV: 853200008 (Usługi społeczne)
Świadczenie usługi eksperta w projekcie Model wsparcia jako innowacyjne narzędzie wzmacniające współpracę publicznych i niepublicznych instytucji pomocy społecznej oraz przedsiębiorców dedykowane gminnym zespołom interdyscyplinarnym realizowanym przez Centrum Integracji Społecznej w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.

422318 / 2012-10-29 - Administracja samorzÄ…dowa

Centrum Integracji Społecznej - Wrocław (dolnośląskie)
CPV: 853200008 (Usługi społeczne)
Świadczenie usługi eksperta w projekcie Model wsparcia jako innowacyjne narzędzie wzmacniające współpracę publicznych i niepublicznych instytucji pomocy społecznej oraz przedsiębiorców dedykowane gminnym zespołom interdyscyplinarnym realizowanym przez Centrum Integracji Społecznej w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki

322316 / 2012-08-30 - Administracja samorzÄ…dowa

Centrum Integracji Społecznej - Wrocław (dolnośląskie)
CPV: 853200008 (Usługi społeczne)
Świadczenie usługi eksperta w projekcie Model wsparcia jako innowacyjne narzędzie wzmacniające współpracę publicznych i niepublicznych instytucji pomocy społecznej oraz przedsiębiorców dedykowane gminnym zespołom interdyscyplinarnym realizowanym przez Centrum Integracji Społecznej w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki

389602 / 2012-10-09 - Administracja samorzÄ…dowa

Centrum Integracji Społecznej - Wrocław (dolnośląskie)
CPV: 853200008 (Usługi społeczne)
Świadczenie usługi eksperta w projekcie Model wsparcia jako innowacyjne narzędzie wzmacniające współpracę publicznych i niepublicznych instytucji pomocy społecznej oraz przedsiębiorców dedykowane gminnym zespołom interdyscyplinarnym realizowanym przez Centrum Integracji Społecznej w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.