Informacje o przetargach publicznych.
Site Search

76500 / 2015-04-04 - Administracja samorzÄ…dowa / Gmina Maszewo (Maszewo)

Numer biuletynu: 1

Pozycja w biuletynie: 76500

Data publikacji: 2015-04-04

Nazwa: Gmina Maszewo

Ulica: Plac Wolności 2

Numer domu: 2

Miejscowość: Maszewo

Kod pocztowy: 72-130

Województwo / kraj: zachodniopomorskie

Numer telefonu: 91 418 78 43

Numer faxu: 91 418 75 06

Adres strony internetowej: www.bip.maszewo.pl

Regon: 81168428400000

Typ ogłoszenia: ZP-408

Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Wykonanie zamówienia dodatkowego w zadaniu podstawowym pn.
Ochrona oraz poprawa zabytkowego Ratusza Urzędu Miejskiego w Maszewie
poprzez remont obiektu

Rodzaj zamówienia: B

Przedmiot zamówienia:
Zakres zamówienia dodatkowego obejmuje :
- wykonanie uzupełnienia stropu z płyt prefabrykowanych WPS,
- wykonanie podłogi jastrychowej koniecznej do wyrównania poziomu schodów,
- wykonanie przewodów wentylacyjnych do pomieszczenia i spalinowych dla agregatu prądotwórczego,
- wykonanie izolacji pionowej murów fundamentowych,
- wykonanie rozbiórki i montażu bram garażowych,
- wykonanie odwodnienia liniowego,
- wymiana gruntu,
- wykonanie wzmocnienia i izolacji ścian fundamentowych,
- wykonanie wzmocnienia narożnika budynku,
- wykonanie pokrycia dachów blachą na rąbek,
- wykonanie obudowy kominów,
- montaż podgrzewaczy elektrycznych.

Kody CPV:
452131509 (Roboty budowlane w zakresie biurowców)

szacunkowa_wart_zam: Tak

Kod trybu postepowania: WR

zamowienie_pprawna_hid: i;

zamowienie_pprawna: art. 67 ust. 1 pkt 5

zamowienie_uzasadnienie:
Przedmiotem zamówienia jest Wykonanie zamówienia dodatkowego w zadaniu podstawowym pn.
Ochrona oraz poprawa zabytkowego Ratusza Urzędu Miejskiego w Maszewie
poprzez remont obiektu
wykonywanym przez wykonawcę
Przedsiębiorstwo Produkcyjno-Handlowe
ATEST. Ryszard Olejnicki
Ul. Rugiańska 17
71-653 Szczecin
za cenę 2.657.165,74 zł brutto wybranym w przetargu nieograniczonym opublikowanym w Biuletynie Zamówień Publicznych Ne 289546 - 2014 z dnia 01.09.2014r. Zakres zamówienia dodatkowego obejmuje :
- wykonanie uzupełnienia stropu z płyt prefabrykowanych WPS,
- wykonanie podłogi jastrychowej koniecznej do wyrównania poziomu schodów,
- wykonanie przewodów wentylacyjnych do pomieszczenia i spalinowych dla agregatu prądotwórczego,
- wykonanie izolacji pionowej murów fundamentowych,
- wykonanie rozbiórki i montażu bram garażowych,
- wykonanie odwodnienia liniowego,
- wymiana gruntu,
- wykonanie wzmocnienia i izolacji ścian fundamentowych,
- wykonanie wzmocnienia narożnika budynku,
- wykonanie pokrycia dachów blachą na rąbek,
- wykonanie obudowy kominów,
- montaż podgrzewaczy elektrycznych.
Wartość zamówienia dodatkowego wg kosztorysu inwestorskiego wynosi 311.421,85 zł netto i stanowi 14,41 % wartości zamówienia podstawowego. Realizacja robót dodatkowych jest niezbędna do wykonania ponieważ ich brak uniemożliwiłby prawidłowe zakończenie aktualnie wykonywanych robót remontowych budynku.
Wykonywane roboty obejmują remont kapitalny budynku Urzędu Miasta wpisanego do rejestru zabytków. Wiele robót, w tym wymienione w zakresie zamówienia dodatkowego nie były możliwe do przewidzenia przez projektanta z uwagi na brak możliwości dokonania pełnego zakresu odkrywek w obiekcie użytkowanym. Podczas realizacji prac remontowych, a zwłaszcza robót rozbiórkowych stwierdzono, że wymienione roboty nie objęto dokumentacją projektową i są one niezbędne do wykonania w celu zakończenia przedmiotu umowy.
Udzielenie zamówienia dodatkowego zgodnie z art.67 ust.1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. Z 2013 poz. 907 ze zmianami) - dalej ustawy Pzp wymaga spełnienia przesłanek, jakie są określone w art 67 ust. 1 pkt 5 lit. a) i b) ustawy. Zgodnie z tym zapisem, Zamawiający może udzielić zamówień dodatkowych w trybie z wolnej ręki dotychczasowemu wykonawcy robót budowlanych, nieobjętych zamówieniem podstawowym i nieprzekraczających łącznie 50% wartości realizowanego zamówienia, niezbędnych do jego prawidłowego wykonania, których wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, jeżeli: a) z przyczyn technicznych lub gospodarczych oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów lub b) wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego. Udzielenie zamówień dodatkowych może mieć miejsce wyłącznie w sytuacji, gdy następuje rozszerzenie zakresu dotychczasowego realizowanego zamówienia (zamówienia podstawowego) ponad usługi lub roboty budowlane objęte realizowanym zamówieniem. Sytuacja niemożliwa wcześniej do przewidzenia w przedmiotowej sprawie ma charakter obiektywny i nie wynika z zaniedbań (niezachowania staranności) zamawiającego. Nieprzewidywalna sytuacja, z której zaistnieniem związana jest konieczność wykonania zamówienia dodatkowego, powinna mieć charakter obiektywny i bezwzględny oraz wynikać z przyczyn zewnętrznych, niezależnych od Zamawiającego. Powyższe ma miejsce w tym przypadku, gdyż Zamawiający, przy dochowaniu należytej staranności, na etapie przygotowania specyfikacji istotnych warunków zamówienia podstawowego nie był w stanie przewidzieć konieczności wykonania robót budowlanych, które w trakcie realizacji zamówienia podstawowego okazały się niezbędne z punktu widzenia zakończenia całego cyklu budowlanego.
Linia orzecznicza KIO, wypracowana na tle art. 67 ustawy Pzp odbiega od interpretacji wskazywanej w interpretacjach dyrektywy klasycznej i stanowi nadmierne zawężenie rozumienia jej przepisów. Przepis art. 31 Dyrektywy 2004/18/EW (analogiczny art. 40 Dyrektywy 2004/17/WE ) wskazuje, że okoliczności skorzystania z procedury z wolnej ręki nie są uwarunkowane ani tym, aby nieprzewidzenie było nieprzewidzeniem niemożliwym do przewidzenia, ani żeby to nieprzewidzenie nie wynikało z przyczyn leżących po stronie instytucji zamawiającej, a także, aby wykonanie zamówienia dodatkowego stało się konieczne na skutek sytuacji wcześniej niemożliwej do przewidzenia. Z analizy treści art. 31 pkt. 4 a) Dyrektywy 2004/18/WE i odpowiednio art. 40 pkt. 3 f) Dyrektywy 2004/17/WE wynika, iż celem ustawodawcy jest wprowadzenie tego przepisu, jako potrzeby rozwiązania umożliwiającego uproszczenie wyboru wykonawcy robót budowlanych lub usług w sytuacji nieprzewidzenia przez instytucję zamawiającą, które warunkują możliwość zakończenia zamówienia bez przysparzania tej instytucji poważnych niedogodności. Wyjaśniając powód i konieczność udzielenia zamówienia dodatkowego dokładnie uzasadniono przyczyny i okoliczności, których wcześniej nie można było przewidzieć. Stosowane często twierdzenie, iż błędy w projekcie można było przewidzieć, a zatem nie można uznać przesłanki nieprzewidzenia za spełnioną do udzielenia zamówienia dodatkowego, jest oczywistym nieporozumieniem i obwinieniem zamawiającego za błąd wykonawcy projektu. Rozumowanie ma to sens tylko, jeżeli zamawiający jest jednocześnie wykonawcą projektu. Jeżeli zamawiający nie jest wykonawcą projektu, a przeciwnie - zamawiający zamawia projekt na zewnątrz (zleca jego wykonanie osobom trzecim) i posługuje się nim z tzw. dobrą wolą, czyli bada czy projekt spełnia określone przez zamawiającego wymogi co do zakresu, szczegółowości i staranności biorąc pod uwagę cel przeznaczenia projektu i oczywiście dokonuje weryfikacji projektu w podstawowym zakresie, czyli jego zgodności z przepisami prawa, ogólnymi zasadami sztuki projektowej i zgodności z przedmiotem zamówienia, nie ma podstaw do uznania, iż zamawiający powinien przewidzieć ewentualne błędy w projekcie. Wykrycie wszystkich możliwych błędów projektu oznaczałoby de facto konieczność poddania go ocenie innego projektanta, który w niektórych wypadkach musiałby powtórzyć nawet wszystkie badania projektowe, aby stwierdzić czy zostały popełnione jakieś błędy, co oczywiście stanowiłoby absurdalne spiętrzenie kontroli wykonania projektu. W sytuacji gdy Zamawiający nie ma żadnych innych realnych możliwości aby dokończyć wykonywane roboty aniżeli poprzez zlecenie dalszego ich wykonywania temu samemu wykonawcy, a udzielenie zamówienia w każdym innym trybie aniżeli z wolnej ręki było zarówno technicznie i ekonomicznie nieuzasadnione, to ustawodawca właśnie dla takich sytuacji przewidział ten tryb postępowania aby Zamawiający mógł bez przeszkód zakończyć wykonywane roboty budowlane. Zamówieniem dodatkowym jest tylko takie zamówienie, bez którego wykonania przed zakończeniem realizacji zamówienia podstawowego lub równolegle z nim zamówienie podstawowe nie może być wykonane (zob. uchwała KIO z dnia 6 lipca 2011 r., KIO/KD 51/11, www.uzp.gov.pl). Udzielenie zamówienia dodatkowego jest bezpośrednio związane z prawidłowym wykonaniem zamówienia podstawowego.
Tym samym należy uznać, ze udzielenie zamówienia dodatkowego jest niezbędne dla prawidłowego zakończenia zadania podstawowego.

Nazwa wykonawcy:
Przedsiębiorstwo Produkcyjno-Handlowe
ATEST. Ryszard Olejnicki

Adres pocztowy wykonawcy: Ul. Rugiańska 17

Miejscowość: Szczecin

Kod pocztowy: 71-653

ID województwa: 15

Województwo / kraj: zachodniopomorskie

Podobne przetargi

91047 / 2010-04-21 - Administracja samorzÄ…dowa

UrzÄ…d Miasta - Åšwidwin (zachodniopomorskie)
CPV: 452131509 (Roboty budowlane w zakresie biurowców)
Remont korytarza i pomieszczeń w budynku Urzędu Miasta Świdwin - III etap

386484 / 2010-11-29 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina ZÅ‚ocieniec - ZÅ‚ocieniec (zachodniopomorskie)
CPV: 452131509 (Roboty budowlane w zakresie biurowców)
Adaptacja pomieszczeń usługowo mieszkalnych z przeznaczeniem na cele biurowe dz. Nr 62/18 obręb 11 Złocieniec - I etap

279582 / 2011-09-08 - Administracja samorzÄ…dowa

UrzÄ…d Gminy w Bierzwniku - Bierzwnik (zachodniopomorskie)
CPV: 452131509 (Roboty budowlane w zakresie biurowców)
Remont instalacji centralnego ogrzewania oraz istniejącej kotłowni w budynku Urzędu Gminy w Bierzwniku

127595 / 2009-08-05 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Recz - Recz (zachodniopomorskie)
CPV: 452131509 (Roboty budowlane w zakresie biurowców)
Nadbudowa budynku ratusza z przeznaczeniem poddasza na pomieszczenia administracyjne

143216 / 2010-05-25 - Administracja samorzÄ…dowa

UrzÄ…d Miasta - Åšwidwin (zachodniopomorskie)
CPV: 452131509 (Roboty budowlane w zakresie biurowców)
Remont korytarza i pomieszczeń w budynku Urzędu Miasta Świdwin - III etap

404246 / 2010-12-10 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Dębno - Dębno (zachodniopomorskie)
CPV: 452131509 (Roboty budowlane w zakresie biurowców)
Wykonanie remontu i modernizacji wydzielonych pomieszczeń lokalu użytkowego

66045 / 2013-04-30 - Inny: Państwowa Jednostka Organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej

Nadleśnictwo Barlinek - Barlinek (zachodniopomorskie)
CPV: 452131509 (Roboty budowlane w zakresie biurowców)
Przebudowa i rozbudowa budynku administracyjnego Nadleśnictwa Barlinek i budowa parkingu przy ul. Tunelowej w Barlinku