Informacje o przetargach publicznych.
Site Search

392416 / 2009-11-12 - Administracja samorzÄ…dowa / Prezydent Miasta Zawiercie (Zawiercie)

Ogłoszenie zawiera informacje aktualizacyjne dotyczące publikacji w biuletynie z dnia pod pozycją . Zobacz ogłoszenie / - .

Numer biuletynu: 1

Pozycja w biuletynie: 392416

Data publikacji: 2009-11-12

Nazwa: Prezydent Miasta Zawiercie

Ulica: ul. Leśna 2

Numer domu: 2

Miejscowość: Zawiercie

Kod pocztowy: 42-400

Województwo / kraj: śląskie

Numer telefonu: 032 6722684

Numer faxu: 032 6721513

Adres strony internetowej: www.um.zawiercie.pl

Regon: 00051596800000

Typ ogłoszenia: ZP-403

Czy jest obowiązek publikacji w biuletynie: Tak

Czy zamówienie było ogłoszone w BZP: Nie

Czy w BZP zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie: Nie

Ogłoszenie dotyczy: 1

Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Realizacja programu rozwojowego - zajęć pozalekcyjnych w zakresie: koło biologiczne - w ramach projektu Edukacja dla rozwoju realizowanego w zakresie działania 9.1 Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty (Poddziałanie 9.1.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych) Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki dla uczniów Gimnazjum nr 2 w Zawierciu.

Rodzaj zamówienia: U

Przedmiot zamówienia:
Realizacja programu rozwojowego - zajęć pozalekcyjnych w zakresie: koło biologiczne - w ramach projektu Edukacja dla rozwoju realizowanego w zakresie działania 9.1 Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty (Poddziałanie 9.1.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych) Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki dla uczniów nr 2 w Zawierciu.
Zamawiający wymaga, aby na zajęciach realizowane były następujące treści programowe:

I. Związki chemiczne budujące organizmy oraz pozyskiwanie i wykorzystanie energii:
1. Najważniejsze pierwiastki budujące ciała organizmów;
2. Znaczenie wody dla funkcjonowania organizmów;
3. Podstawowe grupy związków chemicznych występujących w organizmach (węglowodany, białka, tłuszcze, kwasy nukleinowe, witaminy, sole mineralne) i ich funkcje;
4. Fotosynteza, oddychanie tlenowe oraz fermentacja mlekowa i alkoholowa, jako procesy dostarczające energii.
II. Budowa i funkcjonowanie komórki:
1. Obserwacja mikroskopowa komórki i rozpoznawanie (pod mikroskopem, na schemacie, na zdjęciu lub po opisie) podstawowych elementów budowy komórki;
2. Podstawowe funkcje poszczególnych elementów komórki;
3. Porównywanie budowy komórki bakterii, roślin i zwierząt, cechy umożliwiające ich rozróżnienie.
III. Systematyka - zasady klasyfikacji, sposoby identyfikacji i przegląd różnorodności organizmów:
1. Zasady systemu klasyfikacji biologicznej (system jako sposób katalogowania organizmów, jednostki taksonomiczne, podwójne nazewnictwo);
2. Posługiwanie się prostym kluczem do oznaczania organizmów;
3. Znaczenie czynności życiowych organizmu (jednokomórkowego i wielokomórkowego): odżywiania, oddychania, wydalania, ruchu, reakcji na bodźce, rozmnażania, wzrostu i rozwoju;
4. Miejsca występowania bakterii i protistów oraz ich znaczenie w przyrodzie i dla człowieka;
5. Obserwacja okazów i porównywanie cechy morfologicznych glonów oraz roślin lądowych (mchów, widłaków, skrzypów, paproci, nagozalążkowych i okrytozalążkowych);
6. Cechy umożliwiające zaklasyfikowanie organizmu do parzydełkowców, płazińców, nicieni, pierścienic, stawonogów (skorupiaków, owadów i pajęczaków), mięczaków, ryb, płazów, gadów, ptaków, ssaków oraz identyfikacja nieznanych organizmów;
7. Znaczenie poznanych grzybów, roślin i zwierząt w środowisku i dla człowieka.
IV. Ekologia:
1. Czynniki środowiska niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmów w środowisku lądowym i wodnym;
2. Skutki konkurencji wewnątrzgatunkowej i międzygatunkowej;
3. Adaptacje zwierząt do odżywiania się pokarmem roślinnym; przykłady przystosowań roślin służących obronie przed zgryzaniem;
4. Adaptacje drapieżników do chwytania zdobyczy; przykłady obronnych adaptacji ich ofiar;
5. Adaptacje do pasożytniczego trybu życia;
6. Wykazanie, na wybranym przykładzie, że symbioza (mutualizm) jest wzajemnie korzystna dla obu partnerów;
7. Zależności pokarmowe (łańcuchy i sieci pokarmowe) w ekosystemie oraz obieg materii i przepływ energii przez ekosystem.
V. Budowa i funkcjonowanie organizmu roślinnego na przykładzie rośliny okrytozalążkowej:
1. Identyfikacja (np. na schemacie, fotografii, rysunku lub na podstawie opisu) i opisywanie organów rośliny okrytonasiennej (korzeń, pęd, łodyga, liść, kwiat, owoc) oraz ich funkcje;
2. Elementy budowy kwiatu (okwiat: działki kielicha i płatki korony oraz słupkowie, pręcikowie) i ich rola w rozmnażaniu płciowym;
3. Przykłady różnych sposobów rozsiewania się nasion i rola owocu w tym procesie.
VI. Budowa i funkcjonowanie organizmu człowieka:
1. Funkcje tkanki nabłonkowej, mięśniowej, nerwowej, krwi, tłuszczowej, chrzęstnej i kostnej oraz podstawowe cechy budowy warunkujące pełnienie określonych funkcji;
2. Budowa, funkcje i współdziałanie poszczególnych układów: ruchu, pokarmowego, oddechowego, krążenia, wydalniczego, nerwowego, dokrewnego i rozrodczego.
3. Układ ruchu:
a. wymienianie i rozpoznawanie (na schemacie, rysunku, modelu, według opisu itd.) elementów szkieletu osiowego, obręczy i kończyn;
b. funkcje kości i cechy budowy fizycznej i chemicznej umożliwiające ich pełnienie;
c. znaczenie aktywności fizycznej dla prawidłowego funkcjonowania układu ruchu i gęstości masy kostnej oraz czynniki wpływające na prawidłowy rozwój muskulatury ciała.
4. Układ pokarmowy i odżywianie się:
a. funkcje poszczególnych części układu pokarmowego, rozpoznawanie tych części (na schemacie, modelu, rysunku, według opisu) oraz związek ich budowy z pełnioną funkcją;
b. źródła i znaczenie składników pokarmowych (białka, tłuszcze, węglowodany, sole mineralne, woda, witaminy) dla prawidłowego rozwoju i funkcjonowania organizmu;
c. stosowanie diety zróżnicowanej i dostosowanej do potrzeb organizmu (wiek, stan zdrowia, tryb życia, aktywność fizyczna, pora roku), korzyści wynikające z prawidłowego odżywiania się;
d. indeks masy ciała oraz konsekwencje zdrowotne niewłaściwego odżywiania (otyłość lub niedowaga oraz ich następstwa).
4. Układ oddechowy:
a. funkcje części układu oddechowego i rozpoznawanie ich (na schemacie, modelu, rysunku, według opisu) oraz związek ich budowy z pełnioną funkcją;
b. czynniki wpływające na prawidłowy stan i funkcjonowanie układu oddechowego (aktywność fizyczna poprawiająca wydolność oddechową, niepalenie papierosów czynnie i biernie).
5. Układ krążenia:
a. budowa i funkcje narządów układu krwionośnego i układu limfatycznego;
b. rola głównych składników krwi (krwinki czerwone i białe, płytki krwi, osocze) oraz grupy układu krwi AB0 oraz Rh;
c. znaczenie aktywności fizycznej i prawidłowej diety dla właściwego funkcjonowania układu krążenia.
6. Układ odpornościowy:
a. funkcje elementów układu odpornościowego (narządy: śledziona, grasica, węzły chłonne; komórki: makrofagi, limfocyty T, limfocyty B; cząsteczki: przeciwciała);
b. odporność swoistą i nieswoistą, naturalną i sztuczną, bierną i czynną;
c. znaczenie transplantacja narządów i przykłady narządów, które można przeszczepiać.
7. Układ wydalniczy:
a. budowa i funkcje głównych struktur układu wydalniczego (nerki, moczowody, pęcherz moczowy, cewka moczowa).
8. Układ nerwowy:
a. budowa i funkcje ośrodkowego i obwodowego układu nerwowego;
b. rola współczulnego i przywspółczulnego układu nerwowego;
c. łuk odruchowy, rodzaje odruchów oraz ich rola;
d. czynniki wywołujące stres oraz przykłady pozytywnego i negatywnego działania stresu, sposoby radzenia sobie ze stresem.
9. Narządy zmysłów:
a. budowę oka i ucha oraz sposób ich działania;
b. rola zmysłu równowagi, zmysłu smaku i zmysłu węchu oraz lokalizacja odpowiednich narządów i receptorów;
c. podstawowe zasady higieny narządów wzroku i słuchu.
10. Układ dokrewny:
a. gruczoły dokrewne, ich lokalizacja i rola w regulacji procesów życiowych;
b. antagonistyczne działanie insuliny i glukagonu.
11. Skóra:
a. funkcje skóry, rozpoznawanie elementów jej budowy (na schemacie, modelu, rysunku, według opisu);
b. stan zdrowej skóry oraz niepokojące zmiany na skórze, które wymagają konsultacji lekarskiej.
12. Rozmnażanie i rozwój:
a. budowa i funkcje narządów płciowych (męskich i żeńskich) oraz rola gamet w procesie zapłodnienia;
b. przebieg ciąży i wpływ różnych czynników na prawidłowy rozwój zarodka i płodu;
c. cechy i przebieg fizycznego, psychicznego i społecznego dojrzewania człowieka.
VII. Stan zdrowia i choroby:
1. Znaczenie pojęć, zdrowie i choroba (zdrowie, jako stan równowagi środowiska wewnętrznego organizmu, zdrowie fizyczne, psychiczne i społeczne; choroba, jako zaburzenie tego stanu);
2. Negatywny wpływ na zdrowie człowieka niektórych substancji psychoaktywnych (tytoń, alkohol), narkotyków i środków dopingujących oraz nadużywania kofeiny i niektórych leków (zwłaszcza oddziałujących na psychikę);
3. Najważniejsze choroby człowieka wywoływane przez wirusy, bakterie, protisty i pasożyty zwierzęce oraz zasady profilaktyki tych chorób;
4. Czynniki sprzyjające rozwojowi choroby nowotworowej (np. niewłaściwa dieta, tryb życia, substancje psychoaktywne, promieniowanie uv) oraz przykłady takich chorób;
5. Podstawowe zasady higieny.
VIII. Genetyka:
1. Znaczenie biologiczne mitozy i mejozy;
2. Struktura podwójnej helisy DNA i jej rola w przechowywaniu informacji genetycznej i powielaniu (replikacji) DNA;
3. Sposób zapisywania i odczytywania informacji genetycznej (kolejność nukleotydów w DNA, kod genetyczny;
4. Dziedziczenie cech jednogenowych i podstawowe pojęciami genetyki (fenotyp, genotyp, gen, allel, homozygota, heterozygota, dominacja, recesywność);
5. Dziedziczenie grup krwi człowieka (układ AB0, czynnik Rh);
6. Dziedziczenie płci u człowieka i przykłady cech człowieka sprzężonych z płcią (hemofilia, daltonizm);
7. Mutacje i przyczyny ich wystąpienia (mutacje spontaniczne i wywołane przez czynniki mutagenne).
IX. Ewolucja życia:
1. Pojęcie ewolucji organizmów i źródła wiedzy o jej przebiegu;
2. Dobór naturalny i sztuczny
X. Globalne i lokalne problemy środowiska:
1. Przyczyny i skutki globalnego ocieplenia klimatu;
2. Konieczność segregowania odpadów w gospodarstwie domowym oraz konieczność specjalnego postępowania ze zużytymi bateriami, świetlówkami i przeterminowanymi lekami;
3. Działania ograniczające zużycie wody i energii elektrycznej oraz wytwarzania odpadów w gospodarstwach domowych.

Liczba godzin:
- w 2009 roku - do końca 2009 roku - 9,
- w 2010 roku - do 31 maja 2010 roku - 34.

Kody CPV:
800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)

Kod CPV drugiej częsci zamówienia: 801100005

Kod CPV trzeciej częsci zamówienia:
803100000 (Usługi edukacji młodzieży)

Szacunkowa wartość zamówienia: 309760.00

Kod waluty: 1

Waluta (PLN): PLN

Kod trybu postepowania: WR

Czy zamówienie dotyczy programu UE: Tak

nazwa programu UE:
Projekt Edukacja dla rozwoju realizowany w ramach działania 9.1 Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty (Poddziałanie 9.1.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych) Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki

Data udzielenie zamówienia: 21/10/2009

Liczba ofert: 1

Nazwa wykonawcy: Ewa Łazarz

Adres pocztowy wykonawcy: ul.Strumień 6

Miejscowość: Zawiercie

Kod pocztowy: 42-400

ID województwa: 11

Województwo / kraj: śląskie

Cena wybranej oferty: 2365

Cena minimalna: 2365

Cena maksymalna: 2365

Kod waluty: 1

Waluta (PLN): PLN

Podobne przetargi

236867 / 2013-11-08 - Administracja samorzÄ…dowa

Powiat Częstochowski - Częstochowa (śląskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Pełnienie funkcji szkolnych organizatorów rozwoju edukacji (SORE) uczestniczących w projekcie pn. Doskonali pedagodzy drogą do sukcesu dzieci i młodzieży

143835 / 2013-07-15 - Administracja samorzÄ…dowa

Powiatowe Centrum Kształcenia Ustawicznego i Praktycznego - Będzin (śląskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Realizacja form doskonalenia nauczycieli w ramach projektu pt. Rozwój kompetencji-doskonalenie zawodowe nauczycieli szansą na lepsze jutro dla oświaty współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego realizowanego w Powiecie Będzińskim.

451092 / 2012-11-15 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Godów - Godów (śląskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Prowadzenie zajęć edukacyjnych w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Godowie - Szkoła Podstawowa w ramach projektu Uczę się i rozwijam.

157972 / 2013-04-22 - Administracja samorzÄ…dowa

Miejski Zarząd Oświaty - Bielsko-Biała (śląskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Świadczenie usług edukacyjnych związanych z przeprowadzeniem zajęć lekcyjnych w ramach projektu pn. Indywidualizacja procesu nauczania w klasach I - III bielskich szkół podstawowych współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Poddziałania 9.1.2, Działania 9.1, Priorytetu IX Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki

121905 / 2009-07-28 - Administracja samorzÄ…dowa

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej - Częstochowa (śląskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Usługa - kursu szkolenia - Monter instalacji teleinformatycznych w ramach projektu p. t.Zainwestuj w siebie program aktywnej integracji w mieście Częstochowa

293508 / 2010-09-15 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Myszków - Myszków (śląskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Prowadzenie zajęć socjoterapeutycznych, w projekcie Uwolnić wiedzę, zwojować przyszłość w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet nr IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.1 Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty 9.1.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych. Projekt jest również współfinansowany z budżetu państwa.

391958 / 2009-11-12 - Administracja samorzÄ…dowa

Prezydent Miasta Zawiercie - Zawiercie (śląskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Realizacja programu rozwojowego - zajęć pozalekcyjnych w zakresie: koło chemiczne - w ramach projektu Edukacja dla rozwoju realizowanego w zakresie działania 9.1 Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty (Poddziałanie 9.1.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych) Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki dla uczniów Gimnazjum nr 2 w Zawierciu.

28849 / 2013-02-22 - Administracja samorzÄ…dowa

Powiat Wodzisławski - Starostwo Powiatowe w Wodzisławiu Śl. - Wodzisław Śląski (śląskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Przeprowadzenie zajęć z doradztwa grupowego dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych w powiecie wodzisławskim w roku szkolnym 2012/2013

42940 / 2015-02-26 - Administracja samorzÄ…dowa

Ośrodek Pomocy Społecznej - Jastrzębie Zdrój (śląskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Zorganizowanie i przeprowadzenie konsultacji, warsztatów, treningów, szkoleń w ramach aktywizacji społecznej i zawodowej projektu O krok do przodu współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

204181 / 2009-11-10 - Administracja samorzÄ…dowa

Prezydent Miasta Zawiercie - Zawiercie (śląskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Realizacja programu rozwojowego - zajęć pozalekcyjnych w zakresie: koło języka polskiego - w ramach projektu Edukacja dla rozwoju realizowanego w zakresie działania 9.1 Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty (Poddziałanie 9.1.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych) Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki dla uczniów Gimnazjum nr 2 w Zawierciu.

151200 / 2013-04-17 - Administracja samorzÄ…dowa

Ośrodek Pomocy Społecznej w Bobrownikach - Dobieszowice (śląskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Część I - USŁUGA SZKOLENIOWA W ZAKRESIE ORGANIZACJI SZKOLEŃ DLA OSÓB BEZROBOTNYCH

115418 / 2014-04-04 - Uczelnia publiczna

Politechnika Częstochowska - Częstochowa (śląskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Przeprowadzenie szkoleń w ramach projektu Inżynieria materiałowa i fizyka techniczna to zamawiane kierunki studiów z przyszłością

209730 / 2011-07-21 - Inny: LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE

II Liceum Ogólnokształcące im. R. Traugutta - Częstochowa (śląskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Świadczenie usług edukacyjnych w ramach projektu pn. Zdobywać szczyty pogłębiając wiedzę i niwelując braki w drodze do kariery życiowej współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Fundusz Społecznego, Priorytet IX - Rozwój kompetencji i wykształcenia w regionach, Działanie 9.1. - Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty, Poddziałanie 9.1.2 - Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszenie różnic w jakości usług edukacyjnych, PO KL

77526 / 2013-02-25 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Gierałtowice - Gierałtowice (śląskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Usługi edukacyjne obejmujące prowadzenie zajęć dla uczestników projektu Twórczo w przyszłość dla Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Paniówkach

23692 / 2012-01-25 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Myszków - Myszków (śląskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Usługi edukacyjne - prowadzenie zajęć dodatkowych w ramach projektu Indywidualizacja nauczania formą wspierania osobistego rozwoju uczniów klas I-III Szkół Podstawowych w Gminie Myszków

1884 / 2010-01-04 - Administracja samorzÄ…dowa

Urząd Gminy Wilamowice - Wilamowice (śląskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Dodatkowe zajęcia edukacyjne związane z prawidłowym rozwojem ruchowym i umysłowym dzieci

393532 / 2014-12-01 - Inny: państwowa jednostka organizacyjna nie posiadajaca osobowosci prawnej: zakład karny

Zakład Karny - Racibórz (śląskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Przetarg nieograniczony o wartości szacunkowej mniejszej od kwot okreslonych w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r Prawo zamówien publicznych na zorganizowanie i przeprowadzenie szkolenia grupowego, tj, kursu wykończenia wnetrz w budownictwie dla 10 skazanych w ramach funduszu pomocy postpenitencjarnej