Informacje o przetargach publicznych.
Site Search

208658 / 2015-08-13 - Inny: Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością / O.K. Centrum Języków Obcych Sp. z o.o. (Lublin)

Przetarg nieograniczony na organizację bezpłatnych warsztatów dla dzieci i młodzieży szkolnej (szkoła podstawowa, gimnazjum, szkoła średnia) dotyczących tematyki ochrony bioróżnorodności fauny i flory morskiej w ramach projektu Dobry Klimat dla morza Good Climate for the Sea realizowanego w ramach Mechanizmu Finansowego EOG na lata 2009-2014, nr PZP-01/08/2015

Opis zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest przygotowanie, zorganizowanie i przeprowadzenie bezpłatnych warsztatów dla dzieci i młodzieży szkolnej (szkoła podstawowa, gimnazjum, szkoła średnia) dotyczących tematyki ochrony bioróżnorodności fauny i flory morskiej w ramach realizacji projektu Dobry Klimat dla morza Good Climate for the Sea realizowanego w ramach Mechanizmu Finansowego EOG na lata 2009-2014.
Warsztaty odbywać się będą w wymiarze 10 h na klasę, w postaci 5 paneli tematycznych po 2h, z częstotliwością średnio 1 spotkanie na 2m-ce. Warsztaty odbędą się w szkołach, które zgłoszą chęć udziału w projekcie. Uczniom zapewnione zostaną materiały szkoleniowe.
Sale szkoleniowe muszą być dostosowane do prowadzenia zajęć warsztatowych dla grupy średnio 30 osobowej + trener.
Sale szkoleniowe muszą spełniać wymagania przewidziane przepisami polskiego prawa, tj. posiadać odpowiednie warunki sanitarne, bezpieczeństwa, akustyczne, oświetleniowe i jakościowe. Powierzchnia sali warsztatowej nie może być mniejsza niż 50 m ². Sala warsztatowa musi być wyposażona w stoły i krzesła dla grupy warsztatowej liczącej średnio 30 osób + trener, Sala musi posiadać dostęp do źródeł prądu i Internetu oraz musi być wyposażona w sprzęt: flipchart z kompletem mazaków, projektor multimedialny oraz ekran do projektora. Sale,w których odbywać się będą warsztaty muszą być pozbawione barier architektonicznych dla osób niepełnosprawnych. Wykonawca obowiązuje się zapewnić sale szkoleniowe w szkołach, z których pochodzić będą grupy szkoleniowe. W przypadku niemożności zapewnienia sal w szkołach z przyczyn obiektywnych oraz niezależnych od Wykonawcy, Wykonawca zobowiązuje się zapewnić sale spełniające wszystkie ww. wymagania w możliwie bliskiej lokalizacji od grupy docelowej.Każdy z uczestników warsztatów otrzymuje na początku warsztatów następujące materiały do użytku w trakcie i po warsztatach takie jak: Program warsztatów wraz ze wszystkimi najważniejszymi informacjami organizacyjnymi dotyczącymi warsztatów w postaci wydruku (format A4, druk kolorowy, dwustronny, z odpowiednimi oznaczeniami i logami zgodnymi z logotypami wskazanymi przez Zamawiającego). Wszystkie slajdy z prezentacji multimedialnych używanych podczas warsztatów w postaci wydruku (nie więcej niż trzy slajdy na jednej stronie, format A4, druk czarno-biały, dwustronny), z odpowiednimi oznaczeniami i logami zgodnymi z logotypami wskazanymi przez Zamawiającego. Płytę CD z nagranymi prezentacjami i logami zgodnymi z logotypami wskazanymi przez Zamawiającego.
Warsztaty będą prowadzone w nowoczesny i wielowymiarowy sposób, łączący ze sobą różne techniki aktywizujące. Zastosowane zostaną m.in. takie metody jak gry symulacyjne, zabawy, quizy, doświadczenia, tworzenie map mentalnych, praca projektowa. Na zakończenie wszyscy uczestnicy warsztatów otrzymają imienne Dyplomy potwierdzające ich udział w warsztatach z wyszczególnionymi tematami i terminami warsztatów. TERMIN REALIZACJI:09.2015r.-04.2016r.-przeprowadzenie warsztatów ODBIORCY: Warsztaty skierowane są do dzieci i młodzieży szkolnej, zasięg ogólnopolski. Minimalna liczba odbiorców 7,5tys.(Wnioskodawca kieruje działanie do 250 klas szkolnych po średnio 30 osób). PROGRAM WARSZTATÓW DLA UCZNIÓW:Wprowadzenie do tematyki bioróżnorodności 2 h, Rola bioróżnorodności w funkcjonowaniu ekosystemów przybrzeżnych2 h, Zajęcia terenowe 2 h Zmienność naturalna i antropogeniczna środowiska Morza Bałtyckiego 2 h, Ochrona bioróżnorodności fauny i flory morskiej 2 h. ZAKRES MARYTORYCZNY-m.in.: Co to jest usługa ekosystemowa ?Ludzkość czerpie z przyrody niezliczone korzyści w postaci dóbr i usług, zwanych usługami ekosystemowymi. Są to np. żywność, drewno, biopaliwa, celuloza, produkty używane w przemyśle, ale też czysta woda, energia, ochrona przed powodziami i erozją gleby oraz wiele innych. Mimo, że nasz dobrobyt jest całkowicie i bezpośrednio od nich zależny, większość korzyści płynących z przyrody to dobra publiczne pozbawione ceny. Dlatego też ekolodzy wprowadzili pojęcie usługi ekosystemowej, zaczerpnięte z języka ekonomii, aby podkreślić wartość przyrody. Ostatnio coraz częściej pojawia się ono w kontekście ochronie przyrody. Istota różnorodności biologicznej Zgodnie z Konwencją o różnorodności biologicznej jest to zróżnicowanie wszystkich żywych organizmów występujących na Ziemi, w ekosystemach lądowych, morskich i słodkowodnych oraz w zespołach ekologicznych, których są częścią. Dotyczy ona różnorodności zarówno w obrębie gatunku (różnorodność genetyczna), pomiędzy gatunkami jak i różnorodności w obrębie ekosystemów. W celu ochrony bioróżnorodności konieczne jest przewidywanie, zapobieganie oraz zwalczanie przyczyn zmniejszania się lub jej zanikania. Proces zubożenia bioróżnorodności wyraża się poprzez utratę siedlisk, wymieranie gatunków oraz zmniejszanie zróżnicowania genowego w populacjach.Rola bioróżnorodności w funkcjonowaniu ekosystemów przybrzeżnych Ekosystemy przybrzeżne należą na całym świecie do obszarów najbardziej produktywnych. Są tym bardziej produktywne, im większa występuje na nich różnorodność biologiczna. Większa część obecnej i przyszłej działalności społeczno-ekonomicznej w obszarach przybrzeżnych jest zależna od tych zasobów, w szczególności zasobów żywych. . Obszar zlewni Bałtyku stanowi 17% całkowitej powierzchni kontynentu europejskiego i jest jedną z najgęściej zaludnionych (85 milionów ludzi). Rybołówstwo i transport morski na wodach Bałtyku są jednymi z najmocniej rozwiniętych na świecie. Bałtyk cechuje szczególnie mała różnorodność gatunkowa, dlatego istnieją zalecenia ochronne dla odtworzenia i zachowania bioróżnorodności w obszarach przybrzeżnych. W chwili obecnej bioróżnorodność znacznie cierpi z powodu intensywnej działalności człowieka. Ponieważ zasady zapobiegania nie zawsze mogą być egzekwowane, to zachowanie i odtworzenie bioróżnorodności w obszarach przybrzeżnych powinno w pierwszej kolejności koncentrować się na najbardziej wartościowych ekologicznie i zagrożonych biotopach. Zmienność naturalna i antropogeniczna środowiska Morza Bałtyckiego Bałtyk jest jednym z najmłodszych mórz na świecie -w obecnej formie ukształtował się po ustąpieniu lodowca około 10 tys. lat temu, a później przechodził przez kilka faz wysłodzeni i zasolenia, podnoszenia i opadania poziomu morza. Wraz z warunkami klimatycznymi zmieniała się jego fauna. Razem ze zmianami fauny, zmieniał się sposób wykorzystania morza przez człowieka. Zmiany klimatu wpływają na wielkość i czas zalodzenia morza Bałtyckiego.Brak zalodzenia Bałtyku może wpływać korzystnie na liczebność populacji morświnów (oddychających tlenem atmosferycznym). Jednocześnie brak zalodzenia może wpływać negatywnie na liczebność populacji foki obrączkowanej, której sukces rozrodczy zależy m.in. od stabilności pokrywy lodowej oraz akumulacji śniegu (foki obrączkowane kopią nory, w których rodzą szczenięta).W wodach polskiej strefy Morza Bałtyckiego żyje ponad 100 różnych gatunków ryb, co stanowi zaledwie ułamek z ponad 28,5 tysiąca opisanych naukowo gatunków współczesnej ichtiofauny.W naszych wodach spotykamy znacznie mniej gatunków niż w sąsiednim Morzu Północnym, co wynika z niższego zasolenia Bałtyku, wynoszącego średnio ok. 7. Z prowadzonych współcześnie badań wynika, że 88% wszystkich zbadanych gatunków ryb jest nadmiernie eksploatowanych, a prawie jedną trzecią odławia się powyżej biologicznie bezpiecznego limitu, co wręcz zagraża ich przetrwaniu. Wymarcie konkretnych przedstawicieli bałtyckiej fauny będzie oznaczało nie tylko pustki na stołach polskich smakoszy ryb, ale także kłopoty finansowe rybaków, przetwórców czy sprzedawców. Ponadto, jak w każdym ekosystemie - zniknięcie kilku lub nawet jednego z ogniw łańcucha troficznego może naruszyć równowagę biologiczną i spowodować nieodwracalne zmiany, pociągające za sobą wyginięcie kolejnych cennych morskich gatunków . Ochrona bioróżnorodności fauny i flory morskiej Blisko 70% populacji ludzkiej żyje w pasie do 60 km od morskich wybrzeży, a niemal wszystkie największe przybrzeżne miasta świata posiadają porty morskie. Ten fakt w oczywisty sposób wskazuje, jak wielka jest presja obecności człowieka na przybrzeżny ekosystem morski. Jednym z najważniejszych zjawisk, z jakimi organizmom morskim przychodzi się zmierzyć, jest degradacja siedlisk. Na zmniejszanie się bioróżnorodności wpływa nie tylko niszczenie siedlisk, ale również ich rozdzielanie.Fragmentacja siedlisk utrudnia imigrację oraz wymianę gatunków i przyspiesza ich wymieranie. Kolejny problem to zmiany klimatu. Wzrost średniej temperatury wody, podniesienie się poziomu morza oraz gwałtowne sztormy, których częstotliwość systematycznie wzrasta, mają niszczący wpływ na płytkowodne ekosystemy. Także nadmierna eksploatacja środowiska morskiego - przełowienie, czy nawet wytępienie, pewnych gatunków może mieć daleko idące konsekwencje, jeżeli wyeliminowany zostanie tzw. kluczowy gatunek, na którym opiera się funkcjonowanie lokalnego ekosystemu. Do tej puszki Pandory należy dorzucić jeszcze zanieczyszczenia.Nasi przodkowie mawiali, że morze żywi i bogaci. Zasoby przyrodnicze Bałtyku, będąc pod stała ochroną, eksploatowane w sposób odpowiedzialny powinno żywić i bogacić w sposób trwały, gdyż celem współcześnie wprowadzanych zasad ochrony przyrody jest to, aby jakość życia człowieka była coraz wyższa. Pojęcie green infrastructure Zielona Infrastruktura (Green infrastructure) to promowana przez Unię Europejską koncepcja traktowania pewnych zasobów przyrody jako infrastruktury, która pozwala nam funkcjonować w nowoczesnym społeczeństwie, bo dostarcza nam dóbr i usług ekosystemowych, które jesteśmy w stanie wycenić ekonomicznie. Np. wody słodkie położone w obrębie jednego dorzecza są typowym przykładem takiej Zielonej Infrastruktury - tworzą jeden połączony system, są dynamiczne, mają kluczowe znaczenie dla środowiska i gospodarki. Zielona infrastruktura pomaga nam uzmysłowić sobie korzyści, które przyroda daje ludziom i dokonywać inwestycji mających na celu ich wspieranie i wzmacnianie. Pozwala również unikać uzależnienia od infrastruktury stworzonej przez człowieka, której budowa jest kosztowna, skoro przyroda często może zagwarantować tańsze i bardziej trwałe rozwiązania. Zielona infrastruktura opiera się na zasadzie, że ochrona i wzmacnianie przyrody i naturalnych procesów, oraz wielorakie korzyści, jakich źródłem dla społeczności ludzkiej jest przyroda, są świadomie włączane do planowania przestrzennego i rozwoju terytorialnego. W porównaniu z jednofunkcyjną szarą infrastrukturą, zielona infrastruktura niesie ze sobą wiele korzyści. Nie jest ona ograniczeniem dla rozwoju terytorialnego, lecz promuje naturalne rozwiązania, jeśli są one najlepszym wariantem. . Czasami może ona stanowić alternatywę lub uzupełnienie dla standardowych szarych rozwiązań . Wartość piaszczystych plaż. Plaża, pozornie martwa i przypominająca pustynię, w rzeczywistości jest pełna życia. Odgrywa ona wielką rolę w procesach biologicznego i biochemicznego oczyszczania się wód morskich. Niedoceniane do niedawna plaże wzbudzają coraz większe zainteresowanie nauki. Na 10 cm kw. naszej plaży, czyli na obszarze, którego bok ma nieco ponad 3 cm i jest mniejszy niż pudełko od zapałek, żyje średnio tysiąc wysoce wyspecjalizowanych organizmów wielokomórkowych, które ekspresowo się rozmnażają i mają bardzo szybką przemianę materii. Dzięki tym stworzeniom przeciętny metr polskiej plaży utylizuje rocznie, czyli rozkłada na wodę i dwutlenek węgla, 75 kilogramów materii organicznej. Można powiedzieć, że plaża wykonuje dla nas pracę polegającą na samooczyszczaniu, to dzięki temu możemy cieszyć się złotym piaskiem i czystszą wodą. Ta praca ma swoją cenę. Gdybyśmy ją zlecili jakiejś firmie, to w skali polskiego wybrzeża trzeba by płacić za nią około 6 milionów euro rocznie. A plaże wykonują ją zupełnie za darmo. Trzeba o tym pamiętać, rozumnie gospodarując tym unikalnym środowiskiem.

Numer biuletynu: 1

Pozycja w biuletynie: 208658

Data publikacji: 2015-08-13

Nazwa: O.K. Centrum Języków Obcych Sp. z o.o.

Ulica: ul. Bohaterów Monte Cassino 53

Numer domu: 53

Miejscowość: Lublin

Kod pocztowy: 20-705

Województwo / kraj: lubelskie

Numer telefonu: 81 536 12 10; 533 78 32

Numer faxu: 81 536 12 10

Adres strony internetowej: www.okcjo.com.pl

Regon: 43119411100000

Typ ogłoszenia: ZP-400

Czy jest obowiązek publikacji w biuletynie: Tak

Ogłoszenie dotyczy: 1

Rodzaj zamawiającego:
Inny: Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością

Inny rodzaj zamawiającego: Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością

Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Przetarg nieograniczony na organizację bezpłatnych warsztatów dla dzieci i młodzieży szkolnej (szkoła podstawowa, gimnazjum, szkoła średnia) dotyczących tematyki ochrony bioróżnorodności fauny i flory morskiej w ramach projektu Dobry Klimat dla morza Good Climate for the Sea realizowanego w ramach Mechanizmu Finansowego EOG na lata 2009-2014, nr PZP-01/08/2015

Rodzaj zamówienia: U

Przedmiot zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest przygotowanie, zorganizowanie i przeprowadzenie bezpłatnych warsztatów dla dzieci i młodzieży szkolnej (szkoła podstawowa, gimnazjum, szkoła średnia) dotyczących tematyki ochrony bioróżnorodności fauny i flory morskiej w ramach realizacji projektu Dobry Klimat dla morza Good Climate for the Sea realizowanego w ramach Mechanizmu Finansowego EOG na lata 2009-2014.
Warsztaty odbywać się będą w wymiarze 10 h na klasę, w postaci 5 paneli tematycznych po 2h, z częstotliwością średnio 1 spotkanie na 2m-ce. Warsztaty odbędą się w szkołach, które zgłoszą chęć udziału w projekcie. Uczniom zapewnione zostaną materiały szkoleniowe.
Sale szkoleniowe muszą być dostosowane do prowadzenia zajęć warsztatowych dla grupy średnio 30 osobowej + trener.
Sale szkoleniowe muszą spełniać wymagania przewidziane przepisami polskiego prawa, tj. posiadać odpowiednie warunki sanitarne, bezpieczeństwa, akustyczne, oświetleniowe i jakościowe. Powierzchnia sali warsztatowej nie może być mniejsza niż 50 m ². Sala warsztatowa musi być wyposażona w stoły i krzesła dla grupy warsztatowej liczącej średnio 30 osób + trener, Sala musi posiadać dostęp do źródeł prądu i Internetu oraz musi być wyposażona w sprzęt: flipchart z kompletem mazaków, projektor multimedialny oraz ekran do projektora. Sale,w których odbywać się będą warsztaty muszą być pozbawione barier architektonicznych dla osób niepełnosprawnych. Wykonawca obowiązuje się zapewnić sale szkoleniowe w szkołach, z których pochodzić będą grupy szkoleniowe. W przypadku niemożności zapewnienia sal w szkołach z przyczyn obiektywnych oraz niezależnych od Wykonawcy, Wykonawca zobowiązuje się zapewnić sale spełniające wszystkie ww. wymagania w możliwie bliskiej lokalizacji od grupy docelowej.Każdy z uczestników warsztatów otrzymuje na początku warsztatów następujące materiały do użytku w trakcie i po warsztatach takie jak: Program warsztatów wraz ze wszystkimi najważniejszymi informacjami organizacyjnymi dotyczącymi warsztatów w postaci wydruku (format A4, druk kolorowy, dwustronny, z odpowiednimi oznaczeniami i logami zgodnymi z logotypami wskazanymi przez Zamawiającego). Wszystkie slajdy z prezentacji multimedialnych używanych podczas warsztatów w postaci wydruku (nie więcej niż trzy slajdy na jednej stronie, format A4, druk czarno-biały, dwustronny), z odpowiednimi oznaczeniami i logami zgodnymi z logotypami wskazanymi przez Zamawiającego. Płytę CD z nagranymi prezentacjami i logami zgodnymi z logotypami wskazanymi przez Zamawiającego.
Warsztaty będą prowadzone w nowoczesny i wielowymiarowy sposób, łączący ze sobą różne techniki aktywizujące. Zastosowane zostaną m.in. takie metody jak gry symulacyjne, zabawy, quizy, doświadczenia, tworzenie map mentalnych, praca projektowa. Na zakończenie wszyscy uczestnicy warsztatów otrzymają imienne Dyplomy potwierdzające ich udział w warsztatach z wyszczególnionymi tematami i terminami warsztatów. TERMIN REALIZACJI:09.2015r.-04.2016r.-przeprowadzenie warsztatów ODBIORCY: Warsztaty skierowane są do dzieci i młodzieży szkolnej, zasięg ogólnopolski. Minimalna liczba odbiorców 7,5tys.(Wnioskodawca kieruje działanie do 250 klas szkolnych po średnio 30 osób). PROGRAM WARSZTATÓW DLA UCZNIÓW:Wprowadzenie do tematyki bioróżnorodności 2 h, Rola bioróżnorodności w funkcjonowaniu ekosystemów przybrzeżnych2 h, Zajęcia terenowe 2 h Zmienność naturalna i antropogeniczna środowiska Morza Bałtyckiego 2 h, Ochrona bioróżnorodności fauny i flory morskiej 2 h. ZAKRES MARYTORYCZNY-m.in.: Co to jest usługa ekosystemowa ?Ludzkość czerpie z przyrody niezliczone korzyści w postaci dóbr i usług, zwanych usługami ekosystemowymi. Są to np. żywność, drewno, biopaliwa, celuloza, produkty używane w przemyśle, ale też czysta woda, energia, ochrona przed powodziami i erozją gleby oraz wiele innych. Mimo, że nasz dobrobyt jest całkowicie i bezpośrednio od nich zależny, większość korzyści płynących z przyrody to dobra publiczne pozbawione ceny. Dlatego też ekolodzy wprowadzili pojęcie usługi ekosystemowej, zaczerpnięte z języka ekonomii, aby podkreślić wartość przyrody. Ostatnio coraz częściej pojawia się ono w kontekście ochronie przyrody. Istota różnorodności biologicznej Zgodnie z Konwencją o różnorodności biologicznej jest to zróżnicowanie wszystkich żywych organizmów występujących na Ziemi, w ekosystemach lądowych, morskich i słodkowodnych oraz w zespołach ekologicznych, których są częścią. Dotyczy ona różnorodności zarówno w obrębie gatunku (różnorodność genetyczna), pomiędzy gatunkami jak i różnorodności w obrębie ekosystemów. W celu ochrony bioróżnorodności konieczne jest przewidywanie, zapobieganie oraz zwalczanie przyczyn zmniejszania się lub jej zanikania. Proces zubożenia bioróżnorodności wyraża się poprzez utratę siedlisk, wymieranie gatunków oraz zmniejszanie zróżnicowania genowego w populacjach.Rola bioróżnorodności w funkcjonowaniu ekosystemów przybrzeżnych Ekosystemy przybrzeżne należą na całym świecie do obszarów najbardziej produktywnych. Są tym bardziej produktywne, im większa występuje na nich różnorodność biologiczna. Większa część obecnej i przyszłej działalności społeczno-ekonomicznej w obszarach przybrzeżnych jest zależna od tych zasobów, w szczególności zasobów żywych. . Obszar zlewni Bałtyku stanowi 17% całkowitej powierzchni kontynentu europejskiego i jest jedną z najgęściej zaludnionych (85 milionów ludzi). Rybołówstwo i transport morski na wodach Bałtyku są jednymi z najmocniej rozwiniętych na świecie. Bałtyk cechuje szczególnie mała różnorodność gatunkowa, dlatego istnieją zalecenia ochronne dla odtworzenia i zachowania bioróżnorodności w obszarach przybrzeżnych. W chwili obecnej bioróżnorodność znacznie cierpi z powodu intensywnej działalności człowieka. Ponieważ zasady zapobiegania nie zawsze mogą być egzekwowane, to zachowanie i odtworzenie bioróżnorodności w obszarach przybrzeżnych powinno w pierwszej kolejności koncentrować się na najbardziej wartościowych ekologicznie i zagrożonych biotopach. Zmienność naturalna i antropogeniczna środowiska Morza Bałtyckiego Bałtyk jest jednym z najmłodszych mórz na świecie -w obecnej formie ukształtował się po ustąpieniu lodowca około 10 tys. lat temu, a później przechodził przez kilka faz wysłodzeni i zasolenia, podnoszenia i opadania poziomu morza. Wraz z warunkami klimatycznymi zmieniała się jego fauna. Razem ze zmianami fauny, zmieniał się sposób wykorzystania morza przez człowieka. Zmiany klimatu wpływają na wielkość i czas zalodzenia morza Bałtyckiego.Brak zalodzenia Bałtyku może wpływać korzystnie na liczebność populacji morświnów (oddychających tlenem atmosferycznym). Jednocześnie brak zalodzenia może wpływać negatywnie na liczebność populacji foki obrączkowanej, której sukces rozrodczy zależy m.in. od stabilności pokrywy lodowej oraz akumulacji śniegu (foki obrączkowane kopią nory, w których rodzą szczenięta).W wodach polskiej strefy Morza Bałtyckiego żyje ponad 100 różnych gatunków ryb, co stanowi zaledwie ułamek z ponad 28,5 tysiąca opisanych naukowo gatunków współczesnej ichtiofauny.W naszych wodach spotykamy znacznie mniej gatunków niż w sąsiednim Morzu Północnym, co wynika z niższego zasolenia Bałtyku, wynoszącego średnio ok. 7. Z prowadzonych współcześnie badań wynika, że 88% wszystkich zbadanych gatunków ryb jest nadmiernie eksploatowanych, a prawie jedną trzecią odławia się powyżej biologicznie bezpiecznego limitu, co wręcz zagraża ich przetrwaniu. Wymarcie konkretnych przedstawicieli bałtyckiej fauny będzie oznaczało nie tylko pustki na stołach polskich smakoszy ryb, ale także kłopoty finansowe rybaków, przetwórców czy sprzedawców. Ponadto, jak w każdym ekosystemie - zniknięcie kilku lub nawet jednego z ogniw łańcucha troficznego może naruszyć równowagę biologiczną i spowodować nieodwracalne zmiany, pociągające za sobą wyginięcie kolejnych cennych morskich gatunków . Ochrona bioróżnorodności fauny i flory morskiej Blisko 70% populacji ludzkiej żyje w pasie do 60 km od morskich wybrzeży, a niemal wszystkie największe przybrzeżne miasta świata posiadają porty morskie. Ten fakt w oczywisty sposób wskazuje, jak wielka jest presja obecności człowieka na przybrzeżny ekosystem morski. Jednym z najważniejszych zjawisk, z jakimi organizmom morskim przychodzi się zmierzyć, jest degradacja siedlisk. Na zmniejszanie się bioróżnorodności wpływa nie tylko niszczenie siedlisk, ale również ich rozdzielanie.Fragmentacja siedlisk utrudnia imigrację oraz wymianę gatunków i przyspiesza ich wymieranie. Kolejny problem to zmiany klimatu. Wzrost średniej temperatury wody, podniesienie się poziomu morza oraz gwałtowne sztormy, których częstotliwość systematycznie wzrasta, mają niszczący wpływ na płytkowodne ekosystemy. Także nadmierna eksploatacja środowiska morskiego - przełowienie, czy nawet wytępienie, pewnych gatunków może mieć daleko idące konsekwencje, jeżeli wyeliminowany zostanie tzw. kluczowy gatunek, na którym opiera się funkcjonowanie lokalnego ekosystemu. Do tej puszki Pandory należy dorzucić jeszcze zanieczyszczenia.Nasi przodkowie mawiali, że morze żywi i bogaci. Zasoby przyrodnicze Bałtyku, będąc pod stała ochroną, eksploatowane w sposób odpowiedzialny powinno żywić i bogacić w sposób trwały, gdyż celem współcześnie wprowadzanych zasad ochrony przyrody jest to, aby jakość życia człowieka była coraz wyższa. Pojęcie green infrastructure Zielona Infrastruktura (Green infrastructure) to promowana przez Unię Europejską koncepcja traktowania pewnych zasobów przyrody jako infrastruktury, która pozwala nam funkcjonować w nowoczesnym społeczeństwie, bo dostarcza nam dóbr i usług ekosystemowych, które jesteśmy w stanie wycenić ekonomicznie. Np. wody słodkie położone w obrębie jednego dorzecza są typowym przykładem takiej Zielonej Infrastruktury - tworzą jeden połączony system, są dynamiczne, mają kluczowe znaczenie dla środowiska i gospodarki. Zielona infrastruktura pomaga nam uzmysłowić sobie korzyści, które przyroda daje ludziom i dokonywać inwestycji mających na celu ich wspieranie i wzmacnianie. Pozwala również unikać uzależnienia od infrastruktury stworzonej przez człowieka, której budowa jest kosztowna, skoro przyroda często może zagwarantować tańsze i bardziej trwałe rozwiązania. Zielona infrastruktura opiera się na zasadzie, że ochrona i wzmacnianie przyrody i naturalnych procesów, oraz wielorakie korzyści, jakich źródłem dla społeczności ludzkiej jest przyroda, są świadomie włączane do planowania przestrzennego i rozwoju terytorialnego. W porównaniu z jednofunkcyjną szarą infrastrukturą, zielona infrastruktura niesie ze sobą wiele korzyści. Nie jest ona ograniczeniem dla rozwoju terytorialnego, lecz promuje naturalne rozwiązania, jeśli są one najlepszym wariantem. . Czasami może ona stanowić alternatywę lub uzupełnienie dla standardowych szarych rozwiązań . Wartość piaszczystych plaż. Plaża, pozornie martwa i przypominająca pustynię, w rzeczywistości jest pełna życia. Odgrywa ona wielką rolę w procesach biologicznego i biochemicznego oczyszczania się wód morskich. Niedoceniane do niedawna plaże wzbudzają coraz większe zainteresowanie nauki. Na 10 cm kw. naszej plaży, czyli na obszarze, którego bok ma nieco ponad 3 cm i jest mniejszy niż pudełko od zapałek, żyje średnio tysiąc wysoce wyspecjalizowanych organizmów wielokomórkowych, które ekspresowo się rozmnażają i mają bardzo szybką przemianę materii. Dzięki tym stworzeniom przeciętny metr polskiej plaży utylizuje rocznie, czyli rozkłada na wodę i dwutlenek węgla, 75 kilogramów materii organicznej. Można powiedzieć, że plaża wykonuje dla nas pracę polegającą na samooczyszczaniu, to dzięki temu możemy cieszyć się złotym piaskiem i czystszą wodą. Ta praca ma swoją cenę. Gdybyśmy ją zlecili jakiejś firmie, to w skali polskiego wybrzeża trzeba by płacić za nią około 6 milionów euro rocznie. A plaże wykonują ją zupełnie za darmo. Trzeba o tym pamiętać, rozumnie gospodarując tym unikalnym środowiskiem.

Czy zamówienie jest podzielone na części: Nie

Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie

Czy jest dialog: Nie

Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: Nie

Czas: O

Okres w miesiącach: 8

Zaliczka: Nie

III.7 osoby niepełnosprawne: Nie

Informacja na temat wadium:
Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 24.000,00 zł (słownie: dwadzieścia cztery tysiące złotych). Wymogi formalne wniesienia wadium określono w SIWZ

Uprawnienia:
Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny, poza złożeniem oświadczenia o spełnianiu warunku.

Wiedza i doświadczenie:
Wykonawca w celu potwierdzenia, że spełnia warunek dotyczący posiadania wiedzy i doświadczenia, zobowiązany jest wykazać, że w okresie ostatnich trzech lat (przed upływem terminu składania ofert), a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie:
a) Wykonał lub wykonuje w sposób okresowy lub ciągły, w ramach jednej lub większej liczby umów/kontraktów, co najmniej 1000 godzin (słownie: jeden tysiąc) grupowych usług edukacyjnych (np. szkolenia, kursy, warsztaty) z zakresu nauk przyrodniczych lub równoważnych, dla grupy docelowej - dzieci i młodzież szkolna (szkoła podstawowa, gimnazjum, szkoła średnia), oraz
b) Wykonał lub wykonuje w sposób okresowy lub ciągły, w ramach jednej lub większej liczby umów/kontraktów grupową usługę edukacyjną dla minimum 5000 osób (słownie: pięć tysięcy).
Przez usługi równoważne rozumie się grupowe usługi edukacyjne dla grupy docelowej - dzieci i młodzież szkolna (szkoła podstawowa, gimnazjum, szkoła średnia) o zbliżonym zakresie przedmiotowym do nauk przyrodniczych.
Opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tego warunku:
W celu spełnienia tego warunku Wykonawca, w tabeli b) w załączniku nr 2.1 do IDW, musi wykazać, że wykonał takie usługi edukacyjne w minimalnym zakresie liczbowym wskazanym powyżej.

Potencjał techniczny:
Wykonawca w celu potwierdzenia, że spełnia warunek dotyczący dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia zobowiązany jest wykazać, że do realizacji zamówienia dysponuje lub będzie dysponował jedną osobą z tytułem minimum doktora z zakresu nauk przyrodniczych lub równoważnych, który w trakcie realizacji zamówienia będzie sprawował nadzór merytoryczny nad realizacją usługi. Przez tytuł minimum doktora z zakresu nauk równoważnych do przyrodniczych rozumie się minimum doktorat z zakresu nauk o zbliżonym zakresie przedmiotowym do nauk przyrodniczych.
Opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tego warunku:
W celu spełnienia tego warunku Wykonawca, w tabeli c) w załączniku nr 2.1 do IDW, musi wykazać, że dysponuje lub będzie dysponował taką osobą.

Osoby zdolne do zrealizowania zamówienia:
Wykonawca w celu potwierdzenia, że spełnia warunek dotyczący dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia zobowiązany jest wykazać, że do realizacji zamówienia dysponuje lub będzie dysponował jedną osobą z tytułem minimum doktora z zakresu nauk przyrodniczych lub równoważnych, który w trakcie realizacji zamówienia będzie sprawował nadzór merytoryczny nad realizacją usługi. Przez tytuł minimum doktora z zakresu nauk równoważnych do przyrodniczych rozumie się minimum doktorat z zakresu nauk o zbliżonym zakresie przedmiotowym do nauk przyrodniczych.
Opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tego warunku:
W celu spełnienia tego warunku Wykonawca, w tabeli c) w załączniku nr 2.1 do IDW, musi wykazać, że dysponuje lub będzie dysponował taką osobą.

Sytuacja ekonomiczna:
Opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tego warunku:
Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny, poza złożeniem świadczenia o spełnianiu warunku.

Oświadczenie nr 4: Tak

Oświadczenie nr 9: Tak

Oświadczenie wykluczenia nr 1: Tak

Oświadczenie wykluczenia nr 2: Tak

Oświadczenie wykluczenia nr 3: Tak

Oświadczenie wykluczenia nr 4: Tak

Oświadczenie wykluczenia nr 5: Tak

Oświadczenie wykluczenia nr 6: Tak

Oświadczenie wykluczenia nr 7: Tak

Oświadczenie wykluczenia nr 8: Tak

Dokumenty grupy kapitałowej: Tak

Dokumenty podmiotów zagranicznych: Tak

Dokumenty podmiotów zagranicznych: Tak

Dokumenty podmiotów zagranicznych: Tak

Dokumenty podmiotów zagranicznych: Tak

Kod trybu postepowania: PN

Czy zmiana umowy: Tak

Zmiana umowy:
Zamawiający przewiduje możliwość przesunięcia okresu realizacji umowy, w szczególnych okolicznościach, jeśli takie wystąpią w zawiązku z realizacją projektu Dobry Klimat dla morza Good Climate for the Sea realizowanego w ramach Mechanizmu Finansowego EOG na lata 2009-2014.

Kod kryterium cenowe: B

Znaczenie kryterium 1: 70

Nazwa kryterium 2: Doświadczenie

Znaczenie kryterium 2: 15

Nazwa kryterium 3: Potencjał

Znaczenie kryterium 3: 15

Adres strony internetowej specyfikacji i warunków zamówienia: www.okcjo.com.pl

Adres uzyskania specyfikacji i warunków zamówienia:
O.K. Centrum Języków Obcych Sp. z o.o.
ul. Bohaterów Monte Casino 53
20-705 Lublin

Data składania wniosków, ofert: 21/08/2015

Godzina składania wniosków, ofert: 10:30

Miejsce składania:
O.K. Centrum Języków Obcych Sp. z o.o.
ul. Bohaterów Monte Casino 53
20-705 Lublin

On: O

Termin związania ofertą, liczba dni: 30

Informacje dodatkowe: Mechanizm Finansowy EOG na lata 2009-2014

Czy unieważnienie postępowania: Tak

Kody CPV:
800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)

Podobne przetargi

39646 / 2012-02-09 - Uczelnia publiczna

Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej, Centrum Badań Naukowych i Funduszy Zewnętrznych - Lublin (lubelskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Sprawowanie opieki nad studentami odbywajÄ…cymi praktyki w projekcie www.praktyki.wh.umcs - Przygotowanie i realizacja nowego programu praktyk pedagogicznych na Wydziale Humanistycznym UMCS.

205328 / 2010-07-12 - Uczelnia publiczna

Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej - Lublin (lubelskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Świadczenie usługi opiekuna praktyki w zakładzie pracy Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Lublinie, w ramach praktyk zawodowych dla studentów w ramach realizacji projektu Od studenta do eksperta - ochrona środowiska w praktyce

135316 / 2013-04-08 - Uczelnia publiczna

Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej - Lublin (lubelskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Sprawowanie opieki nad studentami Zakładu Lingwistyki Stosowanej UMCS odbywającymi praktyki przedmiotowe ciągłe z I języka (ang./niem.) w projekcie www.praktyki.wh.umcs - Przygotowanie i realizacja nowego programu praktyk pedagogicznych na Wydziale Humanistycznym UMCS (WR/122-2013/WH)

94962 / 2012-03-27 - Uczelnia publiczna

Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej, Centrum Badań Naukowych i Funduszy Zewnętrznych - Lublin (lubelskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Sprawowanie opieki nad studentami Instytutu Anglistyki UMCS (kierunek studiów: Filologia Angielska SUM) odbywającymi praktyki przedmiotowe ciągłe w projekcie www.praktyki.wh.umcs - Przygotowanie i realizacja nowego programu praktyk pedagogicznych na Wydziale Humanistycznym UMCS

334372 / 2011-10-13 - Administracja samorzÄ…dowa

UrzÄ…d Gminy GÅ‚usk - Lublin (lubelskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III w Gminie Głusk

35027 / 2010-02-19 - Uczelnia publiczna

Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Chełmie - Chełm (lubelskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Usługi edukacyjne obejmujące przygotowanie i przeprowadzenie ćwiczeń z przedmiotu: Pedagogika zabawy dla słuchaczy studiów podyplomowych PWSZ w Chełmie

121414 / 2012-04-17 - Uczelnia publiczna

Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej, Centrum Badań Naukowych i Funduszy Zewnętrznych - Lublin (lubelskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Sprawowanie opieki nad studentami Instytutu Anglistyki UMCS (kierunek studiów: Filologia Angielska SUM) odbywającymi praktyki przedmiotowe ciągłe w projekcie www.praktyki.wh.umcs - Przygotowanie i realizacja nowego programu praktyk pedagogicznych na Wydziale Humanistycznym UMCS

216895 / 2011-08-11 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Miasto Puławy - Puławy (lubelskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Realizacja projektu pn: Program indywidualizacji procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkół podstawowych w mieście Puławy - w Szkole Podstawowej Nr 6 w Puławach

116882 / 2013-03-25 - Uczelnia publiczna

Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej - Lublin (lubelskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Sprawowanie opieki nad studentami studiów licencjackich Instytutu Anglistyki UMCS odbywającymi praktyki ogólnopedagogiczne ciągłe w projekcie www.praktyki.wh.umcs - Przygotowanie i realizacja nowego programu praktyk pedagogicznych na Wydziale Humanistycznym UMCS (WR/53-2013/WH)

253767 / 2013-11-27 - Uczelnia publiczna

Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej - Lublin (lubelskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Sprawowanie opieki nad studentami Instytutu Anglistyki UMCS odbywającymi praktyki przedmiotowe ciągłe z języka angielskiego w projekcie www.praktyki.wh.umcs - Przygotowanie i realizacja nowego programu praktyk pedagogicznych na Wydziale Humanistycznym UMCS (WR/625-2013/WH)

204772 / 2012-06-15 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Parczew - Parczew (lubelskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkół podstawowych w Gminie Parczew.

200123 / 2013-09-30 - Uczelnia publiczna

Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej - Lublin (lubelskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Sprawowanie opieki nad studentami Wydziału Pedagogiki i Psychologii UMCS odbywającymi praktyki ciągłe w placówce dla upośledzonych umysłowo w projekcie www.praktyki.wh.umcs - Przygotowanie i realizacja nowego programu praktyk pedagogicznych na Wydziale Humanistycznym UMCS (WR/285-2013/WH)

166222 / 2012-05-22 - Uczelnia publiczna

Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej, Centrum Badań Naukowych i Funduszy Zewnętrznych - Lublin (lubelskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Sprawowanie opieki nad studentami odbywajÄ…cymi praktyki w projekcie www.praktyki.wh.umcs - Przygotowanie i realizacja nowego programu praktyk pedagogicznych na Wydziale Humanistycznym UMCS.

385882 / 2011-11-18 - Administracja samorzÄ…dowa

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Chełmie - Chełm (lubelskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Zorganizowanie i przeprowadzenie kursów przygotowujących do egzaminów: maturalnego i gimnazjalnego dla wychowanków rodzin zastępczych i placówek opiekuńczo - wychowawczych w ramach projektu systemowego pn: START współfinansowanego z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet VII: Promocja integracji społecznej, Działanie 7.1: Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji, Poddziałanie 7.1.2 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez powiatowe centra pomocy rodzinie

256551 / 2013-11-29 - Uczelnia publiczna

Politechnika Lubelska - Lublin (lubelskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
BZP/PN/152/2013 - Usługa szkoleniowa/edukacyjna - Przeprowadzenie zajęć na studiach podyplomowych Technologie Energii Odnawialnych na Wydziale Elektrotechniki i Informatyki Politechniki Lubelskiej w ramach realizacji projektu Politechnika przyszłości - dostosowanie oferty do potrzeb rynku pracy i GOW

297876 / 2014-09-08 - Uczelnia publiczna

Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej - Lublin (lubelskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Sprawowanie opieki nad studentami Wydziału Humanistycznego UMCS (Instytut Filologii Polskiej) odbywającymi praktyki przedmiotowe ciągłe z języka polskiego w Szkole Podstawowej w wymiarze 60 godzin w okresie 3 tygodni w projekcie www.praktyki.wh.umcs - Przygotowanie i realizacja nowego programu praktyk pedagogicznych na Wydziale Humanistycznym UMCS (WR/221-2014/WH).

129802 / 2012-04-24 - Uczelnia publiczna

Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej, Centrum Badań Naukowych i Funduszy Zewnętrznych - Lublin (lubelskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Sprawowanie opieki nad studentami Zakładu Lingwistyki Stosowanej UMCS (kierunek studiów: Lingwistyka Stosowana) odbywającymi praktyki ogólnopedagogiczne śródroczne w projekcie www.praktyki.wh.umcs - Przygotowanie i realizacja nowego programu praktyk pedagogicznych na Wydziale Humanistycznym UMCS

122420 / 2012-04-18 - Uczelnia publiczna

Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej, Centrum Badań Naukowych i Funduszy Zewnętrznych - Lublin (lubelskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Sprawowanie opieki nad studentami Zakładu Lingwistyki Stosowanej UMCS (kierunek studiów: Lingwistyka Stosowana / specjalność nauczycielska) odbywającymi praktyki przedmiotowe ciągłe w projekcie www.praktyki.wh.umcs - Przygotowanie i realizacja nowego programu praktyk pedagogicznych na Wydziale Humanistycznym UMCS.