Informacje o przetargach publicznych.
Site Search

265571 / 2014-12-30 - Administracja samorządowa / Gmina Myszków (Myszków)

Ogłoszenie zawiera informacje aktualizacyjne dotyczące publikacji w biuletynie 1 z dnia 2014-12-18 pod pozycją 260921. Zobacz ogłoszenie 260921 / 2014-12-18 - Administracja samorzÄ…dowa.

Numer biuletynu: 1

Pozycja w biuletynie: 265571

Data publikacji: 2014-12-30

Nazwa: Gmina Myszków

Ulica: ul. Kościuszki 26

Numer domu: 26

Miejscowość: Myszków

Kod pocztowy: 42-300

Województwo / kraj: śląskie

Numer telefonu: (34) 313 26 82 w. 145

Numer faxu: (34) 313 50 29

Regon: 15139849700000

Typ ogłoszenia: ZP-403

Numer biuletynu: 1

Numer pozycji: 260921

Data wydania biuletynu: 2014-12-18

Czy jest obowiązek publikacji w biuletynie: Tak

Czy zamówienie było ogłoszone w BZP: Tak

Rok ogłoszenia: 2014

Pozycja ogłoszenia: 260921

Czy w BZP zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie: Nie

Ogłoszenie dotyczy: 1

Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Świadczenie usługi oświetlenia miejsc publicznych oraz dróg na terenie gminy Myszków

Rodzaj zamówienia: U

Przedmiot zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi oświetlenia ulicznego na terenie Gminy Myszków, polegającej na zapewnieniu prawidłowości funkcjonowania instalacji oświetleniowych przy zachowaniu obowiązujących standardów organizacji obsługi oświetlenia i standardów technicznych świecenia tj: całodobowy nadzór techniczny nad instalacjami oświetlenia, przyjmowanie i załatwianie na bieżąco reklamacji dotyczących nie świecenia poszczególnych opraw i nieprawidłowości w zakresie czasu funkcjonowania oświetlenia,
usuwanie zgłaszanych nieprawidłowości w funkcjonowaniu instalacji oświetlenia drogowego wg określonych standardów, dotrzymywanie terminów zapalania i wygaszania opraw, zgodnie z kalendarzem astronomicznym lub zaleceniami Zleceniodawcy, dotrzymywanie sprawności świecenia opraw w instalacjach oświetleniowych ciągów komunikacyjnych, określonej w % wymaganej liczby
świecących opraw, wynoszącej dla dróg wojewódzkich i powiatowych 90%, a dla dróg gminnych - 85%

Kody CPV:
502321104 (Obsługa instalacji oświetlenia publicznego)

Kod trybu postepowania: WR

Czy zamówienie dotyczy programu UE: Nie

Nazwa wykonawcy:
TAURON Dystrybucja Spółka Akcyjna z siedzibą w Krakowie Oddział w Częstochowie

Adres pocztowy wykonawcy: Al. Armii Krajowej 5

Miejscowość: Częstochowa

Kod pocztowy: 42-201

ID województwa: 11

Województwo / kraj: śląskie

Data udzielenie zamówienia: 29/12/2014

Liczba ofert: 1

Liczba odrzuconych ofert: 0

Szacunkowa wartość zamówienia: 487089,04

Cena wybranej oferty: 600221,04

Cena minimalna: 600221,04

Cena maksymalna: 600221,01

Kod waluty: 1

Waluta (PLN): PLN

zal_pprawna_hid: c;

Postępowanie prowadzone jest w trybie zapytanie o cenę na podstawie art.: art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a

Uzasadnienia wyboru trybu:
1. Uzasadnienie faktyczne. Na terenie Gminy Myszków znajdują się oprawy oświetleniowe, których właścicielami są: Gmina Myszków, TAURON Dystrybucja S.A. Oprawy Gminy Myszków zamontowane są na słupach TAURON Dystrybucja S.A. Zgodnie z art. 18 ust. 1 pkt. 3 ustawy z dnia 10 kwietnia 1997r - Prawo energetyczne do zadań własnych gminy w zakresie zaopatrzenia w energię elektryczną, ciepło i paliwa gazowe należy finansowanie oświetlenia ulic, placów i dróg publicznych, znajdujących się na terenie gminy. Definicja legalna finansowania oświetlenia została zawarta w art. 3 pkt. 22 Prawa energetycznego, zgodnie z którym finansowanie oświetlenia to
finansowanie kosztów energii elektrycznej pobranej przez punkty świetlne oraz koszty ich budowy i utrzymania. Zadanie te gmina realizuje poprzez zakup usługi oświetleniowej od przedsiębiorstwa
energetycznego - właściciela sieci elektrycznej. Realizacja zamówienia odbywa się przy pomocy tzw. sieci skojarzonej na terenie Gminy Myszków. Elementy sieci będące własnością miasta
stanowią marginalną część zamówienia. Udzielenie zamówienia na usługę oświetleniową stanowi więc realizację zadań własnych, które mają charakter obligatoryjny i służą zaspokajaniu zbiorowych
potrzeb wspólnoty mieszkańców. Zadaniem samorządu gminnego jest zapewnienie oświetlenia o określonym standardzie. W obecnym stanie faktycznym usługę oświetleniową na rzecz Gminy Myszków może świadczyć tylko jeden podmiot z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze. Zamawiający mając na uwadze zasady rządzące zamówieniami publicznymi - w tym zasadę prymatu trybów przetargowych oraz równego dostępu wykonawców do zamówienia -
zamierzał udzielić zamówienia w trybie konkurencyjnym, w związku z tym wystąpił do właściciela sieci skojarzonej na terenie Gminy Myszków, tj. do przedsiębiorstwa dystrybucyjnego TAURON
Dystrybucja S.A. o wyrażenie zgody na świadczenie usługi oświetlenia miejsc publicznych oraz dróg na terenie Gminy Myszków przez inne podmioty. Przedsiębiorstwo dystrybucyjne pismem nr
TD/08/RD2/RZ/2014-11-07 z dnia 07.11.2014 r. nie wyraziło zgody na przeprowadzenie prac na jego majątku przez podmioty trzecie. Przedsiębiorstwo energetyczne powołując się na art. 64
Konstytucji RP z dnia 02 kwietnia 1997 r. (Dz. U. nr 78, poz. 483) oraz art. 140 kodeksu cywilnego odmówiło wykonywania przez obcy podmiot czynności na instalacjach oświetlenia drogowego
stanowiących ich własność. Działanie takie nie stanowi praktyki ograniczającej konkurencję. Zgodnie z przedstawionymi przez spółkę TAURON Dystrybucja dokumentami, tj. decyzją Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów z dnia 14.07.2006 r., sygn. akt RKT - 411-25/06/MF brak zgody na prowadzenie przez podmioty trzecie (w tym wypadku wyłonionego w trybie ustawy Prawo zamówień publicznych wykonawcę) usług i prac polegających na konserwacji i utrzymaniu sieci i urządzeń stanowiących własność TAURON Dystrybucja S.A. na terenie gminy, nie stanowi
naruszenia przepisów ustawy antymonopolowej, a obecnie ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. Nr 50, poz. 331 ze zm.) poprzez nadużywanie pozycji dominującej na rynku przesyłania i dystrybucji energii elektrycznej w zakresie usług w zakresie eksploatacji urządzeń i sieci. W uzasadnieniu decyzji podniesiono, że żądanie, aby przedsiębiorstwo udostępniło swoje mienie w celu przeprowadzenia w oparciu o nie działalności
gospodarczej przez innego przedsiębiorcę, byłoby zbyt daleko idącą ingerencją Organu Antymonopolowego. Stanowisko to przewijało się także we wcześniejszym orzecznictwie sądu antymonopolowego. W przypadku gdy gmina powierzyłaby świadczenie usługi oświetleniowej
wykonawcy wyłonionemu w trybie konkurencyjnym, mogłaby narazić się na zarzut naruszenia prawa właściciela do swobodnego dysponowania swoim majątkiem, a także na roszczenia w
przypadku ewentualnych uszkodzeń urządzeń. Godziłoby to w prawo do nieskrępowanego eksploatowania, dysponowania i zarządzania majątkiem trwałym danego podmiotu, zaś poszanowanie prawa własności i triady uprawnień wynikających w art. 140 kodeksu cywilnego stanowi podstawę wolności gospodarczej. Uzasadnienie prawne: udzielenie zamówienia na świadczenie usługi oświetleniowej przedsiębiorstwu energetycznemu, które działa w warunkach
monopolu naturalnego jako właściciel urządzeń oraz niemożność przeprowadzenia postępowania w trybie konkurencyjnym bez niebezpieczeństwa narażenia się na zarzut naruszenia prawa do
swobodnego dysponowania majątkiem przez przedsiębiorstwo energetyczne stanowi przesłankę zastosowania trybu zamówienia z wolnej ręki, gdyż przyczyny opisane powyżej mają charakter
techniczny i obiektywny. Art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a ustawy Prawo zamówień publicznych stanowi: Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli dostawy, usługi lub roboty budowlane
mogą być świadczone tylko przez jednego wykonawcę: z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze. Zamówienie na świadczenie usługi oświetleniowej może zrealizować wyłącznie
TAURON Dystrybucja S. A. Rozpatrując przesłankę odnoszącą się do przyczyn technicznych należy zwrócić uwagę, iż przedsiębiorstwo dystrybucyjne jako właściciel sieci i urządzeń elektroenergetycznych samodzielnie decyduje o losie rzeczy i o ponoszeniu na nie nakładów.
Wyrażenie zgody przez przedsiębiorstwo dystrybucyjne na przeprowadzenie postępowania, w wyniku którego zostanie wyłoniony wykonawca prowadzący prace na sieciach stanowiących
własność spółki TAURON doprowadziłoby do sytuacji, iż prace faktycznie wykonywałby inny podmiot, z którym właściciela sieci i urządzeń nie łączy żaden stosunek prawny. Problematyczna
stałaby się kwestia odpowiedzialności za ewentualne uszkodzenia czy zniszczenia. Potencjał techniczny oraz nieskrępowany dostęp do sieci i urządzeń stanowi warunek konieczny do realizacji zamówienia, którego przedmiotem jest świadczenie usługi oświetleniowej obejmującej m.in. eksploatację i konserwację oświetlenia ulicznego. Odmowa wyrażenia zgody przez TAURON Dystrybucja S.A. na wykonywanie jakichkolwiek prac na swoich sieciach i urządzeniach przez podmiot wyłoniony przez Gminę w trybie przetargowym sprawia, iż występuje swoisty monopol, który ma charakter trwały i nieprzezwyciężalny. Biorąc pod uwagę pozycję spółki TAURON będącej
właścicielem sieci należy jednoznacznie stwierdzić, iż obiektywnie nie istnieją na rynku zarówno krajowym jaki europejskim inni wykonawcy zdolni zrealizować zamówienie, zaś gmina realizując
nałożone nań zadania musi zawrzeć stosowną umowę z właścicielem majątku, gdyż nie ma podstaw prawnych do ograniczania prawa własności przedsiębiorstwa energetycznego. 2. Uzasadnienie prawne. Podstawę prawną zastosowania trybu zamówienia z wolnej ręki stanowi art. 67 ust. 1 pkt 1 lit a) ustawy. Wobec braku zgody na wykonywanie przez obcy podmiot czynności na instalacjach oświetlenia drogowego stanowiących własność TAURON Dystrybucja S.A. przedmiotowa usługa może być świadczona tylko i wyłącznie przez jednego Wykonawcę z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze

Podobne przetargi

242040 / 2013-06-24 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Kuźnia Raciborska - Kuźnia Raciborska (śląskie)
CPV: 502321104 (Obsługa instalacji oświetlenia publicznego)
Świadczenie usługi oświetleniowej polegającej na utrzymaniu sprawności technicznej infrastruktury służącej oświetlaniu: ulic, placów, skwerów, otwartych parków i zieleńców oraz chodników i przejść dla pieszych znajdujących się na terenie Gminy Kuźnia Raciborska za pomocą infrstaruktury oświetleniowej stanowiącej własność Tauron Dystrybucja S.A.

94883 / 2011-03-24 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Sosnowiec - miasto posiadające prawa powiatu - reprezentowana przez Prezydenta Miasta - Sosnowiec (śląskie)
CPV: 502321104 (Obsługa instalacji oświetlenia publicznego)
Konserwacja urządzeń oświetlenia w przejściach podziemnych i konserwacja pomp elektrycznych do odwadniania przejść podziemnych wraz z usuwaniem skutków ewentualnych ich awarii i dewastacji na terenie miasta Sosnowca

222319 / 2009-11-26 - Administracja samorzÄ…dowa

Miejski Zarząd Ulic i Mostów - Chorzów (śląskie)
CPV: 502321104 (Obsługa instalacji oświetlenia publicznego)
Bieżące utrzymanie trzech przejść podziemnych w ciągu ul. Katowickiej oraz jednego przejścia podziemnego w ciągu al. Bojowników o Wolność i Demokrację w Chorzowie w latach 2010-2012.

283437 / 2013-12-31 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Wisła - Wisła (śląskie)
CPV: 502321104 (Obsługa instalacji oświetlenia publicznego)
Świadczenie usługi oświetleniowej oświetlenia dróg i placów na terenie Gminy Wisła

260921 / 2014-12-18 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Myszków - Myszków (śląskie)
CPV: 502321104 (Obsługa instalacji oświetlenia publicznego)
Świadczenie usługi oświetlenia miejsc publicznych oraz dróg na terenie gminy Myszków

245983 / 2010-09-09 - Administracja samorzÄ…dowa

Miasto Ruda Śląska - Ruda Śląska (śląskie)
CPV: 502321104 (Obsługa instalacji oświetlenia publicznego)
Montaż, eksploatacja, demontaż i magazynowanie dekoracyjnych elementów oświetlenia świątecznego

418854 / 2014-12-23 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Wisła - Wisła (śląskie)
CPV: 502321104 (Obsługa instalacji oświetlenia publicznego)
Świadczenie usługi oświetleniowej oświetlenia ulic, placów i dróg