Informacje o przetargach publicznych.
Site Search

355572 / 2010-11-03 - Administracja samorzÄ…dowa / Gmina Gorzkowice (Gorzkowice)

Ogłoszenie zawiera informacje aktualizacyjne dotyczące publikacji w biuletynie z dnia pod pozycją . Zobacz ogłoszenie / - .

Numer biuletynu: 1

Pozycja w biuletynie: 355572

Data publikacji: 2010-11-03

Nazwa: Gmina Gorzkowice

Ulica: ul. Szkolna 3

Numer domu: 3

Miejscowość: Gorzkowice

Kod pocztowy: 97-350

Województwo / kraj: łódzkie

Numer telefonu: 044 6818006

Numer faxu: 044 6818006

Regon: 59064787100000

Typ ogłoszenia: ZP-403

Czy jest obowiązek publikacji w biuletynie: Tak

Czy zamówienie było ogłoszone w BZP: Nie

Czy w BZP zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie: Nie

Ogłoszenie dotyczy: 1

Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Wykonanie robót dodatkowych nie objętych projektem dla inwestycji pn.:Budowa kompleksu rekreacyjno sportowego KOPIEC- etap II

Rodzaj zamówienia: B

Przedmiot zamówienia:
Wykonanie robót budowlanych polegających na wykonaniu robót dodatkowych nie objętych projektem dla inwestycji pn.:Budowa kompleksu rekreacyjno sportowego KOPIEC- etap II, na działce nr 1193/18 położonej w Gorzkowicach przy ul. Przedborskiej w zakresie:
- nasypy z piasku drobnoziarnistego wraz z zagęszczeniem w ilości w ok. 750 m3,
- wymiana gruntu z torfu na piasek stabilizowany cementem w ilości ok.250 m3,
- poziome izolacje przeciwwilgociowe z papy na lepiku w ilości ok. 170 m2,
- wykończenie murków oporowych sceny i widowni grubości 40cm elementami z piaskowca w ilości ok. 130 mb.

Kod trybu postepowania: WR

Czy zamówienie dotyczy programu UE: Tak

Nazwa wykonawcy: Firma Ogólnobudowlana FEBEX Sławomir Szczekocki

Adres pocztowy wykonawcy: Przydatki Przybyszowskie 2A

Miejscowość: Kobiele Wielkie

Kod pocztowy: 97-524

ID województwa: 4

Województwo / kraj: łódzkie

Data udzielenie zamówienia: 02/11/2010

Liczba ofert: 1

Liczba odrzuconych ofert: 0

Szacunkowa wartość zamówienia: 102558,89

Cena wybranej oferty: 109233,30

Cena minimalna: 109233,30

Cena maksymalna: 109233,30

Kod waluty: 1

Waluta (PLN): PLN

zal_pprawna_hid: i;

Postępowanie prowadzone jest w trybie zapytanie o cenę na podstawie art.: art. 67 ust. 1 pkt 5

Uzasadnienia wyboru trybu:
W myśl art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655 ze zm.) zamawiający może zastosować tryb z wolnej ręki w przypadku udzielania dotychczasowemu wykonawcy usług lub robót budowlanych zamówień dodatkowych, nieobjętych zamówieniem podstawowym i nieprzekraczających łącznie 50% wartości realizowanego zamówienia, niezbędnych do jego prawidłowego wykonania, których wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, jeżeli:
a) z przyczyn technicznych lub gospodarczych oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów, lub
b) wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego.
Uzasadniając zastosowanie trybu z zamówienia z wolnej ręki Zamawiający dowodzi zachodzenia przedstawionych przesłanek artykułu.
1. Roboty stanowiące przedmiot zamówienia niniejszego postępowania stanowią zamówienie dodatkowe, nie są objęte zamówieniem podstawowym.
Zamówienie, którego szczegółowy zakres zawiera protokół konieczności z dn. 18 października 2010, stanowi nowe zamówienie, nieobjęte zakresem przedmiotowym przeprowadzonego pierwotnie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
Przedmiot zamówienia podstawowego, tj. Budowa kompleksu rekreacyjno sportowego KOPIEC zlokalizowanego w Gorzkowicach na działce nr 1193/18 obręb Gorzkowice, zgodnie z art. 31 ust 1 UZP opisany został za pomocą dokumentacji projektowej oraz specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót. Dokumenty te stanowiły podstawą do obliczenia ceny oferty. Wszystkie roboty wynikające z tych dokumentów są objęte zakresem zamówienia podstawowego i realizowane są w ramach obowiązującej umowy o zamówienie podstawowe NR ZP/17/10 z dn. 30 sierpnia 2010r.
Przedmiotowa dokumentacja przetargowa, nie zawierała, żadnych informacji dotyczących robót budowlanych opisane w protokole konieczności. Na jej podstawie nie można było ich przewidzieć, a tym bardziej oszacować.
Biorąc pod uwagę powyższe należy stwierdzić, iż wykonanie robót w zakresie: nasypy z piasku drobnoziarnistego wraz z zagęszczeniem w ilości w ok. 750 m3, wymiana gruntu z torfu na piasek stabilizowany cementem w ilości ok.250 m3, poziome izolacje przeciwwilgociowe z papy na lepiku w ilości ok. 170 m2, wykończenie murków oporowych sceny i widowni grubości 40cm elementami z piaskowca w ilości ok. 130 mb stanowi zamówienie dodatkowe.
W efekcie zakres robót dodatkowych będzie wykraczał poza zakres świadczenia objętego ofertą w przedmiocie wykonania zamówienia podstawowego.
Artykuł 67 ust. 1 pkt 5 Pzp nie uzależnia możliwości udzielenia zamówienia dodatkowego w robotach budowlanych od formy, w jakiej wypłacane jest wynagrodzenie wykonawcy. Oznacza to, że może zajść konieczność udzielenia zamówienia dodatkowego zarówno w trakcie wykonywania umów na roboty budowlane z wynagrodzeniem ryczałtowym, jak i kosztorysowym.
2. Wartość robót stanowiących zamówienie dodatkowe nie przekracza łącznie 50% wartości realizowanego zamówienia.
Wartość zamówienia podstawowego to 653.161,41 zł netto, szacunkowa wartość zamówienia dodatkowego to 102.558,89 zł netto, zatem zamówieni dodatkowe stanowi 15,7% zamówienia pierwotnego, zatem nie przekracza łącznie 50% wartości realizowanego zamówienia.
3. Wykonanie zamówienia dodatkowego jest niezbędne do prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego, tym samym wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego.
Wykonanie zamówień dodatkowych jest warunkiem koniecznym prawidłowego wykonania
zamówienia podstawowego, tzn. bez uprzedniego zrealizowania zamówienia dodatkowego
nie jest możliwe prawidłowe zrealizowanie (zakończenie) zamówienia podstawowego.
Wykonanie każdej z koniecznych do wykonania robót dodatkowych musi nastąpić przed lub w trakcie konkretnego elementu budowlanego zakresu podstawowego i tak:
- aby możliwe było zachowanie rzędnych projektowych należy wykonać i zagęścić nasypy pod projektowanymi elementami zagospodarowania (tj. scena, widownie, część ciągów komunikacyjnych),
- aby możliwe było wykonanie odcinka ciągu komunikacyjnego szerokości 5m, biegnącego wzdłuż rzeki Prudki, konieczna jest wymiana na głębokości 1m, nienośnego grunt w postaci torfu.
- aby wykonać mury zgodne ze sztuką budowlaną i co z kolei umożliwi ich odbiór jako prawidłowo wykonanych, konieczne jest zastosowanie nieprzewidzianej projekcie izolacji poziomej,
- aby wykonać mury oporowe sceny i widowni zgodne ze sztuką budowlaną i co z kolei umożliwi ich odbiór jako prawidłowo wykonanych, konieczne jest ich wykończenie.
Biorąc pod uwagę powyższe należy stwierdzić, iż zakładany zakres zamówienia podstawowego, bez wykonania robót dodatkowych był niefunkcjonalny. Udzielenie zamówienia dodatkowego nie jest dążeniem zamawiającego do poprawienia parametrów technicznych budowanych obiektów, ale jest warunkiem ukończenia zamówienia podstawowego , jego brak spowoduje, że zamówienie podstawowe nie zostanie zrealizowane.
4. Wykonanie robót dodatkowych stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia.
Istotą robót dodatkowych jest ich nieprzewidywalność i to, że wykraczają poza opisany dokumentacją projektową i specyfikacjami technicznymi przedmiot zamówienia podstawowego.
Konieczność wykonania zamówień dodatkowych jest podyktowana okolicznościami, których nie można było przewidzieć.
Zamawiający, mimo, iż dołożył należytej staranności przewidzieć na etapie przygotowywania specyfikacji istotnych warunków zamówienia podstawowego, nie mógł przewidzieć zaistnienia konieczności wykonania zamówienia dodatkowego. Analizując dokumentację nie znalazł podstaw do przewidzenia w SIWZ wykonania robót dodatkowych, a ewentualne niedoszacowania stanowiły ryzyko Wykonawcy z uwagi na ryczałtowy charakter wynagrodzenia. Co więcej ani oferenci na etapie składania ofert ani Wykonawca do chwili wykonania dokonania pomiarów i odkrywek nie sygnalizowali żadnych wątpliwości.
Zamawiający dołożył wszelkich starań aby staranie przeprowadzić proces inwestycyjny, bez zaniedbań, czy też braku staranności.
Zachowane zostały wszystkie przesłanki określone w art. 18 ust. 1 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (DzU z 2006 r. nr 156, poz. 1118), który stwierdza, że do obowiązków inwestora należy zorganizowanie procesu budowlanego poprzez zapewnienie wykonywania poszczególnych czynności przez osoby posiadające odpowiednie kwalifikacje zawodowe (uprawnienia budowlane). Inwestor dokonał wyboru autora dokumentacji projektowej, wyegzekwował od wykonawcy stosowne uprawnienia kierownika budowy, ustanowił inspektora nadzoru inwestorskiego i nadzoru archeologicznego.
5. Z przyczyn technicznych lub gospodarczych oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów.
Jako przyczynę technicznych niewątpliwie można wskazać fakt, iż prowadzenie całego procesu budowlanego przez jednego wykonawcę jest korzystniejsze ze względów organizacyjnych i czasowych. Daje większą szansę na uzyskanie przedmiotu zamówienia o odpowiednim standardzie użytkowania. Tylko jeden wykonawca ponosi odpowiedzialności za pełny zakres wykonanego zamówienia.
Do przyczyn gospodarczych, które są w istocie tożsame z przyczynami ekonomicznymi zaliczyć można fakt, iż konieczność przeprowadzenia procedury w trybie konkurencyjnym zmierzającej do wyłonienia wykonawcy robót dodatkowych, spowodowała by konieczność przerwania robót stanowiących przedmiot zamówienia podstawowego.
Wystąpienie bardzo prawdopodobnych w okresie zimowym silnych odpadów atmosferycznych, może uniemożliwić podjęcie prac budowlanych, aż do okresu późno wiosennego. Przy spływie wody z nasypów fortalicji do fosy i dalej do rzeki może nastąpić rozmiękczenie gruntu, jego destabilizacja oraz przesunięcie mas ziemi, a w konsekwencji zniszczenie wykonanych już robót budowlanych. Jest to zjawiskiem niekorzystnym z punktu widzenia interesu publicznego, gdyż naraża Zamawiającego na ryzyko poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów. Potrzebę bezzwłocznego podjęcia robót stwierdził również inspektor nadzoru budowlanego w stosownym oświadczeniu.
Ponadto niedotrzymanie terminów umowy, może skutkować nieotrzymaniem przyznanej dotacji z środków UE.
Biorąc pod uwagę powyższe, mając świadomość, iż intencją realizujących inwestycję jest działanie w interesie społecznym, w tym również poprzez zachowanie wymaganych standardów realizowanych robót, uznano za konieczne bezzwłoczne wykonanie wyżej opisanych robót.

nazwa programu UE:
Działanie: Odnowa i rozwój wsi Program Rozwoju Obszarów Wiejskich

Kody CPV:
450000007 (Roboty budowlane)

Podobne przetargi

63404 / 2010-03-08 - Administracja samorzÄ…dowa

Dom Dziecka w Dąbrówce - Zgierz (łódzkie)
CPV: 450000007 (Roboty budowlane)
Roboty dodatkowe uzupełniające dostosowanie budynku do przepisów p.poż.

374710 / 2010-11-18 - Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej

Miejska Przychodnia "Dąbrowa" - Łódź (łódzkie)
CPV: 450000007 (Roboty budowlane)
Realizacja programu dostosowawczego w Miejskiej Przychodni DĄBROWA w Łodzi - roboty budowlane i instalacji elektrycznej przy wentylacji mechanicznej

268406 / 2010-08-27 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Domaniewice - Domaniewice (łódzkie)
CPV: 450000007 (Roboty budowlane)
Rozbudowa Szkoły Podstawowej w Domaniewicach z ciągiem żywieniowym

84757 / 2016-06-14 - Administracja samorzÄ…dowa

Powiat Łęczycki - Łęczyca (łódzkie)
CPV: 450000007 (Roboty budowlane)
Wymiana pokrycia dachowego w Domu Pomocy Społecznej w Łęczycy

279425 / 2013-12-23 - Administracja samorzÄ…dowa

Administracja Zasobów Komunalnych Łódź-Górna - Łódź (łódzkie)
CPV: 450000007 (Roboty budowlane)
Wykonanie remontów lokali mieszkalnych: w Łodzi, ul. CIOŁKOWSKIEGO 9 m. 67 - część I, ul. FELIŃSKIEGO 5A m. 119 - część II, ul. WYŻSZA 39 m. 2 - część III

298794 / 2010-09-20 - Administracja samorzÄ…dowa

Urząd Gminy Andrespol - Andrespol (łódzkie)
CPV: 450000007 (Roboty budowlane)
Remont chodnika w ul. Krzywej od ul. Świerczewskiego na długości 182,2 m, w ramach zadania inwestycyjnego Modernizacja dróg gminnych

99892 / 2016-04-21 - Administracja samorzÄ…dowa

Miasto Łódź - Zarząd Dróg i Transportu - Łódź (łódzkie)
CPV: 450000007 (Roboty budowlane)
Budowa drogi rowerowej wzdłuż alei Bandurskiego, Mickiewicza i Piłsudskiego, od ulicy Krzemienieckiej do ul. Kopcińskiego - zamówienie dodatkowe

295748 / 2015-11-03 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Miasto Łęczyca - Łęczyca (łódzkie)
CPV: 450000007 (Roboty budowlane)
Rozbudowa przepustu kanalizacji deszczowej w ramach inwestycji pn. Przebudowa dróg gminnych na terenie miasta Łęczyca - ul. Poznańska

157493 / 2015-10-29 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Uniejów - Uniejów (łódzkie)
CPV: 450000007 (Roboty budowlane)
Przebudowa drogi gminnej Nr 111176E w miejscowości Brzozówka

144245 / 2015-10-02 - Administracja samorzÄ…dowa

Administracja Zasobów Komunalnych Łódź-Górna - Łódź (łódzkie)
CPV: 450000007 (Roboty budowlane)
Usunięcie awarii instalacji wodociągowej zewnętrznej na terenie posesji przy ul. Grabowa 1 - znaczny wyciek wody do piwnic

361742 / 2011-11-03 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Pęczniew - Pęczniew (łódzkie)
CPV: 450000007 (Roboty budowlane)
Budowa wodociągu we wsi Borki Drużbińskie oraz wykonanie remontu oczyszczalni ścieków w miejscowości Pęczniew.

122681 / 2014-06-06 - Podmiot prawa publicznego

Zakład Wodociągów i Kanalizacji "WOD-KAN" Spółka z o.o. - Bełchatów (łódzkie)
CPV: 450000007 (Roboty budowlane)
Kontrakt 10 - Modernizacja węzła przyjmowania ścieków i części mechanicznej oczyszczalni ścieków w Bełchatowie, realizowany w ramach Projektu pn.: Budowa i modernizacja systemu sieci wodno-kanalizacyjnej na terenie Miasta Bełchatowa.

257876 / 2011-08-24 - Uczelnia publiczna

Politechnika Łódzka Osiedle Akademickie - Łódź (łódzkie)
CPV: 450000007 (Roboty budowlane)
Przebudowa I Domu Studenta Politechniki Łódzkiej zlokalizowanego w Łodzi przy Al. Politechniki 3b.

345350 / 2011-10-20 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Nowosolna - Łódź (łódzkie)
CPV: 450000007 (Roboty budowlane)
Roboty budowlane polegające na remoncie drogi gminnej w miejscowości Kalonka w Gminie Nowosolna.

202325 / 2014-09-23 - Administracja samorzÄ…dowa

Administracja Zasobów Komunalnych Łódź-Śródmieście - Łódź (łódzkie)
CPV: 450000007 (Roboty budowlane)
wymiana drewnianej stolarki okiennej skrzynkowej i zespolonej w lokalach mieszkalnych i użytkowych nieruchomości administrowanych przez AZK Łódź -Śródmieście na okna z profili PCV i drewniane jednoramowe

208945 / 2014-10-02 - Administracja samorzÄ…dowa

Administracja Zasobów Komunalnych Łódź-Śródmieście - Łódź (łódzkie)
CPV: 450000007 (Roboty budowlane)
Roboty budowlane i instalacyjne związane z dostosowaniem pomieszczenia węzła zlokalizowanego na poziomie parteru budynku lewej oficyny zlokalizowanej przy ul. Piotrkowskiej 243 w Łodzi

49782 / 2016-03-07 - Administracja samorzÄ…dowa

Urząd Gminy - Witonia (łódzkie)
CPV: 450000007 (Roboty budowlane)
BUDOWA BUDYNKU UŻYTECZNOŚCI PUBLICZNEJ W WITONI PRZY UL. STEFANA STARZYŃSKIEGO , WRAZ Z ROZBIÓRKĄ STAREGO BUDYNKU.

138137 / 2015-09-18 - Administracja samorzÄ…dowa

Administracja Zasobów Komunalnych Łódź-Bałuty - Łódź (łódzkie)
CPV: 450000007 (Roboty budowlane)
ZP/79/2015 NA Wykonanie remontu lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu Miasta Łodzi w podziale na 2 części: Część 1: ul. Gęsia 1 m. 3 Część 2: ul. Wojska Polskiego 7 m. 38

46905 / 2016-04-26 - Administracja samorzÄ…dowa

Zarząd Lokali Miejskich - Łódź (łódzkie)
CPV: 450000007 (Roboty budowlane)
1/2016 na wykonanie remontu lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu Miasta Łodzi w podziale na 6 części