355572 / 2010-11-03 - Administracja samorzÄ…dowa / Gmina Gorzkowice (Gorzkowice)
Ogłoszenie zawiera informacje aktualizacyjne dotyczące publikacji w biuletynie z dnia pod pozycją . Zobacz ogłoszenie / - .
Numer biuletynu: 1
Pozycja w biuletynie: 355572
Data publikacji: 2010-11-03
Nazwa: Gmina Gorzkowice
Ulica: ul. Szkolna 3
Numer domu: 3
Miejscowość: Gorzkowice
Kod pocztowy: 97-350
Województwo / kraj: łódzkie
Numer telefonu: 044 6818006
Numer faxu: 044 6818006
Regon: 59064787100000
Typ ogłoszenia: ZP-403
Czy jest obowiązek publikacji w biuletynie: Tak
Czy zamówienie było ogłoszone w BZP: Nie
Czy w BZP zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie: Nie
Ogłoszenie dotyczy: 1
Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa
Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Wykonanie robót dodatkowych nie objętych projektem dla inwestycji pn.:Budowa kompleksu rekreacyjno sportowego KOPIEC- etap II
Rodzaj zamówienia: B
Przedmiot zamówienia:
Wykonanie robót budowlanych polegających na wykonaniu robót dodatkowych nie objętych projektem dla inwestycji pn.:Budowa kompleksu rekreacyjno sportowego KOPIEC- etap II, na działce nr 1193/18 położonej w Gorzkowicach przy ul. Przedborskiej w zakresie:
- nasypy z piasku drobnoziarnistego wraz z zagęszczeniem w ilości w ok. 750 m3,
- wymiana gruntu z torfu na piasek stabilizowany cementem w ilości ok.250 m3,
- poziome izolacje przeciwwilgociowe z papy na lepiku w ilości ok. 170 m2,
- wykończenie murków oporowych sceny i widowni grubości 40cm elementami z piaskowca w ilości ok. 130 mb.
Kod trybu postepowania: WR
Czy zamówienie dotyczy programu UE: Tak
Nazwa wykonawcy: Firma Ogólnobudowlana FEBEX Sławomir Szczekocki
Adres pocztowy wykonawcy: Przydatki Przybyszowskie 2A
Miejscowość: Kobiele Wielkie
Kod pocztowy: 97-524
ID województwa: 4
Województwo / kraj: łódzkie
Data udzielenie zamówienia: 02/11/2010
Liczba ofert: 1
Liczba odrzuconych ofert: 0
Szacunkowa wartość zamówienia: 102558,89
Cena wybranej oferty: 109233,30
Cena minimalna: 109233,30
Cena maksymalna: 109233,30
Kod waluty: 1
Waluta (PLN): PLN
zal_pprawna_hid: i;
Postępowanie prowadzone jest w trybie zapytanie o cenę na podstawie art.: art. 67 ust. 1 pkt 5
Uzasadnienia wyboru trybu:
W myśl art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655 ze zm.) zamawiający może zastosować tryb z wolnej ręki w przypadku udzielania dotychczasowemu wykonawcy usług lub robót budowlanych zamówień dodatkowych, nieobjętych zamówieniem podstawowym i nieprzekraczających łącznie 50% wartości realizowanego zamówienia, niezbędnych do jego prawidłowego wykonania, których wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, jeżeli:
a) z przyczyn technicznych lub gospodarczych oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów, lub
b) wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego.
Uzasadniając zastosowanie trybu z zamówienia z wolnej ręki Zamawiający dowodzi zachodzenia przedstawionych przesłanek artykułu.
1. Roboty stanowiące przedmiot zamówienia niniejszego postępowania stanowią zamówienie dodatkowe, nie są objęte zamówieniem podstawowym.
Zamówienie, którego szczegółowy zakres zawiera protokół konieczności z dn. 18 października 2010, stanowi nowe zamówienie, nieobjęte zakresem przedmiotowym przeprowadzonego pierwotnie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
Przedmiot zamówienia podstawowego, tj. Budowa kompleksu rekreacyjno sportowego KOPIEC zlokalizowanego w Gorzkowicach na działce nr 1193/18 obręb Gorzkowice, zgodnie z art. 31 ust 1 UZP opisany został za pomocą dokumentacji projektowej oraz specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót. Dokumenty te stanowiły podstawą do obliczenia ceny oferty. Wszystkie roboty wynikające z tych dokumentów są objęte zakresem zamówienia podstawowego i realizowane są w ramach obowiązującej umowy o zamówienie podstawowe NR ZP/17/10 z dn. 30 sierpnia 2010r.
Przedmiotowa dokumentacja przetargowa, nie zawierała, żadnych informacji dotyczących robót budowlanych opisane w protokole konieczności. Na jej podstawie nie można było ich przewidzieć, a tym bardziej oszacować.
Biorąc pod uwagę powyższe należy stwierdzić, iż wykonanie robót w zakresie: nasypy z piasku drobnoziarnistego wraz z zagęszczeniem w ilości w ok. 750 m3, wymiana gruntu z torfu na piasek stabilizowany cementem w ilości ok.250 m3, poziome izolacje przeciwwilgociowe z papy na lepiku w ilości ok. 170 m2, wykończenie murków oporowych sceny i widowni grubości 40cm elementami z piaskowca w ilości ok. 130 mb stanowi zamówienie dodatkowe.
W efekcie zakres robót dodatkowych będzie wykraczał poza zakres świadczenia objętego ofertą w przedmiocie wykonania zamówienia podstawowego.
Artykuł 67 ust. 1 pkt 5 Pzp nie uzależnia możliwości udzielenia zamówienia dodatkowego w robotach budowlanych od formy, w jakiej wypłacane jest wynagrodzenie wykonawcy. Oznacza to, że może zajść konieczność udzielenia zamówienia dodatkowego zarówno w trakcie wykonywania umów na roboty budowlane z wynagrodzeniem ryczałtowym, jak i kosztorysowym.
2. Wartość robót stanowiących zamówienie dodatkowe nie przekracza łącznie 50% wartości realizowanego zamówienia.
Wartość zamówienia podstawowego to 653.161,41 zł netto, szacunkowa wartość zamówienia dodatkowego to 102.558,89 zł netto, zatem zamówieni dodatkowe stanowi 15,7% zamówienia pierwotnego, zatem nie przekracza łącznie 50% wartości realizowanego zamówienia.
3. Wykonanie zamówienia dodatkowego jest niezbędne do prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego, tym samym wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego.
Wykonanie zamówień dodatkowych jest warunkiem koniecznym prawidłowego wykonania
zamówienia podstawowego, tzn. bez uprzedniego zrealizowania zamówienia dodatkowego
nie jest możliwe prawidłowe zrealizowanie (zakończenie) zamówienia podstawowego.
Wykonanie każdej z koniecznych do wykonania robót dodatkowych musi nastąpić przed lub w trakcie konkretnego elementu budowlanego zakresu podstawowego i tak:
- aby możliwe było zachowanie rzędnych projektowych należy wykonać i zagęścić nasypy pod projektowanymi elementami zagospodarowania (tj. scena, widownie, część ciągów komunikacyjnych),
- aby możliwe było wykonanie odcinka ciągu komunikacyjnego szerokości 5m, biegnącego wzdłuż rzeki Prudki, konieczna jest wymiana na głębokości 1m, nienośnego grunt w postaci torfu.
- aby wykonać mury zgodne ze sztuką budowlaną i co z kolei umożliwi ich odbiór jako prawidłowo wykonanych, konieczne jest zastosowanie nieprzewidzianej projekcie izolacji poziomej,
- aby wykonać mury oporowe sceny i widowni zgodne ze sztuką budowlaną i co z kolei umożliwi ich odbiór jako prawidłowo wykonanych, konieczne jest ich wykończenie.
Biorąc pod uwagę powyższe należy stwierdzić, iż zakładany zakres zamówienia podstawowego, bez wykonania robót dodatkowych był niefunkcjonalny. Udzielenie zamówienia dodatkowego nie jest dążeniem zamawiającego do poprawienia parametrów technicznych budowanych obiektów, ale jest warunkiem ukończenia zamówienia podstawowego , jego brak spowoduje, że zamówienie podstawowe nie zostanie zrealizowane.
4. Wykonanie robót dodatkowych stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia.
Istotą robót dodatkowych jest ich nieprzewidywalność i to, że wykraczają poza opisany dokumentacją projektową i specyfikacjami technicznymi przedmiot zamówienia podstawowego.
Konieczność wykonania zamówień dodatkowych jest podyktowana okolicznościami, których nie można było przewidzieć.
Zamawiający, mimo, iż dołożył należytej staranności przewidzieć na etapie przygotowywania specyfikacji istotnych warunków zamówienia podstawowego, nie mógł przewidzieć zaistnienia konieczności wykonania zamówienia dodatkowego. Analizując dokumentację nie znalazł podstaw do przewidzenia w SIWZ wykonania robót dodatkowych, a ewentualne niedoszacowania stanowiły ryzyko Wykonawcy z uwagi na ryczałtowy charakter wynagrodzenia. Co więcej ani oferenci na etapie składania ofert ani Wykonawca do chwili wykonania dokonania pomiarów i odkrywek nie sygnalizowali żadnych wątpliwości.
Zamawiający dołożył wszelkich starań aby staranie przeprowadzić proces inwestycyjny, bez zaniedbań, czy też braku staranności.
Zachowane zostały wszystkie przesłanki określone w art. 18 ust. 1 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (DzU z 2006 r. nr 156, poz. 1118), który stwierdza, że do obowiązków inwestora należy zorganizowanie procesu budowlanego poprzez zapewnienie wykonywania poszczególnych czynności przez osoby posiadające odpowiednie kwalifikacje zawodowe (uprawnienia budowlane). Inwestor dokonał wyboru autora dokumentacji projektowej, wyegzekwował od wykonawcy stosowne uprawnienia kierownika budowy, ustanowił inspektora nadzoru inwestorskiego i nadzoru archeologicznego.
5. Z przyczyn technicznych lub gospodarczych oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów.
Jako przyczynę technicznych niewątpliwie można wskazać fakt, iż prowadzenie całego procesu budowlanego przez jednego wykonawcę jest korzystniejsze ze względów organizacyjnych i czasowych. Daje większą szansę na uzyskanie przedmiotu zamówienia o odpowiednim standardzie użytkowania. Tylko jeden wykonawca ponosi odpowiedzialności za pełny zakres wykonanego zamówienia.
Do przyczyn gospodarczych, które są w istocie tożsame z przyczynami ekonomicznymi zaliczyć można fakt, iż konieczność przeprowadzenia procedury w trybie konkurencyjnym zmierzającej do wyłonienia wykonawcy robót dodatkowych, spowodowała by konieczność przerwania robót stanowiących przedmiot zamówienia podstawowego.
Wystąpienie bardzo prawdopodobnych w okresie zimowym silnych odpadów atmosferycznych, może uniemożliwić podjęcie prac budowlanych, aż do okresu późno wiosennego. Przy spływie wody z nasypów fortalicji do fosy i dalej do rzeki może nastąpić rozmiękczenie gruntu, jego destabilizacja oraz przesunięcie mas ziemi, a w konsekwencji zniszczenie wykonanych już robót budowlanych. Jest to zjawiskiem niekorzystnym z punktu widzenia interesu publicznego, gdyż naraża Zamawiającego na ryzyko poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów. Potrzebę bezzwłocznego podjęcia robót stwierdził również inspektor nadzoru budowlanego w stosownym oświadczeniu.
Ponadto niedotrzymanie terminów umowy, może skutkować nieotrzymaniem przyznanej dotacji z środków UE.
Biorąc pod uwagę powyższe, mając świadomość, iż intencją realizujących inwestycję jest działanie w interesie społecznym, w tym również poprzez zachowanie wymaganych standardów realizowanych robót, uznano za konieczne bezzwłoczne wykonanie wyżej opisanych robót.
nazwa programu UE:
Działanie: Odnowa i rozwój wsi Program Rozwoju Obszarów Wiejskich
Kody CPV:
450000007 (Roboty budowlane)
Podobne przetargi
63404 / 2010-03-08 - Administracja samorzÄ…dowa
Dom Dziecka w Dąbrówce - Zgierz (łódzkie)
CPV: 450000007 (Roboty budowlane)
Roboty dodatkowe uzupełniające dostosowanie budynku do przepisów p.poż.
309488 / 2014-09-17 - Administracja samorzÄ…dowa
Przedszkole Miejskie Nr 54 - Åódź (łódzkie)
CPV: 450000007 (Roboty budowlane)
Modernizacja budynku Przedszkola Miejskiego nr 54
354078 / 2012-09-18 - Administracja samorzÄ…dowa
Burmistrz Gminy Aleksandrów Åódzki - Aleksandrów Åódzki (łódzkie)
CPV: 450000007 (Roboty budowlane)
Wykonanie remontu kotÅ‚owni UrzÄ™du Miejskiego w Aleksandrowie Åódzkim
374710 / 2010-11-18 - Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej
Miejska Przychodnia "DÄ…browa" - Åódź (łódzkie)
CPV: 450000007 (Roboty budowlane)
Realizacja programu dostosowawczego w Miejskiej Przychodni DÄ„BROWA w Åodzi - roboty budowlane i instalacji elektrycznej przy wentylacji mechanicznej
268406 / 2010-08-27 - Administracja samorzÄ…dowa
Gmina Domaniewice - Domaniewice (łódzkie)
CPV: 450000007 (Roboty budowlane)
Rozbudowa Szkoły Podstawowej w Domaniewicach z ciągiem żywieniowym
84757 / 2016-06-14 - Administracja samorzÄ…dowa
Powiat ÅÄ™czycki - ÅÄ™czyca (łódzkie)
CPV: 450000007 (Roboty budowlane)
Wymiana pokrycia dachowego w Domu Pomocy SpoÅ‚ecznej w ÅÄ™czycy
252076 / 2012-07-16 - Inny: szkoła publiczna Gimnazjum
Gimnazjum Nr 1 - Piotrków Trybunalski (łódzkie)
CPV: 450000007 (Roboty budowlane)
Remont podłogi w salach Gimnazjum nr 1 w Piotrkowie Tryb.
61397 / 2016-05-31 - Administracja samorzÄ…dowa
Gmina Zelów - Zelów (łódzkie)
CPV: 450000007 (Roboty budowlane)
Budowa archiwum Urzędu Miejskiego w Zelowie
279425 / 2013-12-23 - Administracja samorzÄ…dowa
Administracja Zasobów Komunalnych Åódź-Górna - Åódź (łódzkie)
CPV: 450000007 (Roboty budowlane)
Wykonanie remontów lokali mieszkalnych: w Åodzi, ul. CIOÅKOWSKIEGO 9 m. 67 - część I, ul. FELIŃSKIEGO 5A m. 119 - część II, ul. WYÅ»SZA 39 m. 2 - część III
298794 / 2010-09-20 - Administracja samorzÄ…dowa
Urząd Gminy Andrespol - Andrespol (łódzkie)
CPV: 450000007 (Roboty budowlane)
Remont chodnika w ul. Krzywej od ul. Świerczewskiego na długości 182,2 m, w ramach zadania inwestycyjnego Modernizacja dróg gminnych
99892 / 2016-04-21 - Administracja samorzÄ…dowa
Miasto Åódź - ZarzÄ…d Dróg i Transportu - Åódź (łódzkie)
CPV: 450000007 (Roboty budowlane)
Budowa drogi rowerowej wzdłuż alei Bandurskiego, Mickiewicza i Piłsudskiego, od ulicy Krzemienieckiej do ul. Kopcińskiego - zamówienie dodatkowe
295748 / 2015-11-03 - Administracja samorzÄ…dowa
Gmina Miasto ÅÄ™czyca - ÅÄ™czyca (łódzkie)
CPV: 450000007 (Roboty budowlane)
Rozbudowa przepustu kanalizacji deszczowej w ramach inwestycji pn. Przebudowa dróg gminnych na terenie miasta ÅÄ™czyca - ul. PoznaÅ„ska
157493 / 2015-10-29 - Administracja samorzÄ…dowa
Gmina Uniejów - Uniejów (łódzkie)
CPV: 450000007 (Roboty budowlane)
Przebudowa drogi gminnej Nr 111176E w miejscowości Brzozówka
144245 / 2015-10-02 - Administracja samorzÄ…dowa
Administracja Zasobów Komunalnych Åódź-Górna - Åódź (łódzkie)
CPV: 450000007 (Roboty budowlane)
Usunięcie awarii instalacji wodociągowej zewnętrznej na terenie posesji przy ul. Grabowa 1 - znaczny wyciek wody do piwnic
361742 / 2011-11-03 - Administracja samorzÄ…dowa
Gmina Pęczniew - Pęczniew (łódzkie)
CPV: 450000007 (Roboty budowlane)
Budowa wodociągu we wsi Borki Drużbińskie oraz wykonanie remontu oczyszczalni ścieków w miejscowości Pęczniew.
122681 / 2014-06-06 - Podmiot prawa publicznego
Zakład Wodociągów i Kanalizacji "WOD-KAN" Spółka z o.o. - Bełchatów (łódzkie)
CPV: 450000007 (Roboty budowlane)
Kontrakt 10 - Modernizacja węzła przyjmowania ścieków i części mechanicznej oczyszczalni ścieków w Bełchatowie, realizowany w ramach Projektu
pn.: Budowa i modernizacja systemu sieci wodno-kanalizacyjnej na terenie Miasta Bełchatowa.
257876 / 2011-08-24 - Uczelnia publiczna
Politechnika Åódzka Osiedle Akademickie - Åódź (łódzkie)
CPV: 450000007 (Roboty budowlane)
Przebudowa I Domu Studenta Politechniki Åódzkiej zlokalizowanego w Åodzi przy Al. Politechniki 3b.
350318 / 2010-10-29 - Uczelnia publiczna
PaÅ„stwowa Wyższa SzkoÅ‚a Filmowa, Telewizyjna i Teatralna im. L. Schillera w Åodzi - Åódź (łódzkie)
CPV: 450000007 (Roboty budowlane)
Zaprojektowanie i wykonanie sieci LAN PWSFTviT
345350 / 2011-10-20 - Administracja samorzÄ…dowa
Gmina Nowosolna - Åódź (łódzkie)
CPV: 450000007 (Roboty budowlane)
Roboty budowlane polegające na remoncie drogi gminnej w miejscowości Kalonka w Gminie Nowosolna.
209556 / 2012-06-19 - Podmiot prawa publicznego
Tomaszowskie Towarzystwo Budownictwa Społecznego Sp. z o.o. - Tomaszów Mazowiecki (łódzkie)
CPV: 450000007 (Roboty budowlane)
Remont budynku przy ul. Zgorzelickiej 43 w Tomaszowie Maz.
202325 / 2014-09-23 - Administracja samorzÄ…dowa
Administracja Zasobów Komunalnych Åódź-ÅšródmieÅ›cie - Åódź (łódzkie)
CPV: 450000007 (Roboty budowlane)
wymiana drewnianej stolarki okiennej skrzynkowej i zespolonej w lokalach mieszkalnych i użytkowych nieruchomoÅ›ci administrowanych przez AZK Åódź -ÅšródmieÅ›cie na okna z profili PCV i drewniane jednoramowe
208945 / 2014-10-02 - Administracja samorzÄ…dowa
Administracja Zasobów Komunalnych Åódź-ÅšródmieÅ›cie - Åódź (łódzkie)
CPV: 450000007 (Roboty budowlane)
Roboty budowlane i instalacyjne zwiÄ…zane z dostosowaniem pomieszczenia wÄ™zÅ‚a zlokalizowanego na poziomie parteru budynku lewej oficyny zlokalizowanej przy ul. Piotrkowskiej 243 w Åodzi
49782 / 2016-03-07 - Administracja samorzÄ…dowa
Urząd Gminy - Witonia (łódzkie)
CPV: 450000007 (Roboty budowlane)
BUDOWA BUDYNKU UŻYTECZNOŚCI PUBLICZNEJ W WITONI PRZY UL. STEFANA STARZYŃSKIEGO , WRAZ Z ROZBIÓRKĄ STAREGO BUDYNKU.
138137 / 2015-09-18 - Administracja samorzÄ…dowa
Administracja Zasobów Komunalnych Åódź-BaÅ‚uty - Åódź (łódzkie)
CPV: 450000007 (Roboty budowlane)
ZP/79/2015
NA
Wykonanie remontu lokali wchodzÄ…cych w skÅ‚ad mieszkaniowego zasobu Miasta Åodzi w podziale na 2 części:
Część 1: ul. Gęsia 1 m. 3
Część 2: ul. Wojska Polskiego 7 m. 38
46905 / 2016-04-26 - Administracja samorzÄ…dowa
ZarzÄ…d Lokali Miejskich - Åódź (łódzkie)
CPV: 450000007 (Roboty budowlane)
1/2016 na wykonanie remontu lokali wchodzÄ…cych w skÅ‚ad mieszkaniowego zasobu Miasta Åodzi w podziale na 6 części