Informacje o przetargach publicznych.
Site Search

61757 / 2014-03-24 - Administracja samorządowa / Powiat Konecki (Końskie)

Modernizacja ewidencji gruntów i budynków w zakresie pozyskania i opracowania danych dotyczących budynków i lokali dla obrębów: Boków, Furmanów, Lelitków, Nadziejów, Niekłań Mały, Niekłań Wielki, Wąglów, Wólka Plebańska, Wólka Zychowa
z gminy Stąporków w oprogramowaniu umożliwiającym eksport wyników przedmiotu zamówienia tj. danych graficznych i opisowych do formatu akceptowanego przez programy komputerowe EWOPIS i EWMAPA

Opis zamówienia

UWAGA! ZAMIESZCZONY NIŻEJ TEKST PRZEKRACZA DŁUGOŚĆ 30000 ZNAKÓW. PEŁNĄ TREŚĆ OPISU PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA ZAWIERA ZAŁĄCZNIK NR 1 DO SIWZ!
I.OPIS OBIEKTU
1. Charakterystyka obiektu.
Województwo: świętokrzyskie
Powiat: konecki
Jednostka ewidencyjna: gmina Stąporków
Identyfikator: 260508_5
Część Gminy Stąporków
Łączna ilość budynków: wg szacunku z tabeli 5139
Szacunkowa ilość istniejących budynków
Nr obrębu 260508_5 Powierzchnia ilość działek łącznie na rastrach syt-wys i warstwach Ewmapy1 na ortofoto minus syt-wys i warstwy2 ogółem
.0005 BOKÓW 462.59 1412 293 86 379
.0009 FURMANÓW 339.70 1485 345 46 391
.0019 LELITKÓW 564.52 969 251 43 294
.0023 NADZIEJÓW 594.23 1835 493 10 503
.0024 NIEKŁAŃ MAŁY 780.75 1698 909 101 1010
.0025 NIEKŁAŃ WIELKI 2162.05 1803 951 53 1004
.0032 WĄGLÓW 150.78 649 204 40 244
.0035 WÓLKA PLEBAŃSKA 416.80 1480 506 118 624
.0036 WÓLKA ZYCHOWA 1386.50 3364 627 63 690
RAZEM 6857.9263 14695 4579 560 5139
1 liczba szacunkowa ustalona na podstawie warstw i rastrów syt-wys (liczony budynek gdy występował na rastrze i warstwie liczony był jako jeden), liczeniu podlegały budynki powierzchniowe

2liczba szacunkowa ustalona na podstawie zdjęć lotniczych z 2009r - nie zawiera budynków policzonych na warstwach i rastrach syt-wys


Tabelę opracował: inż. Artur Mastalerz, inż. Artur Stachera

Szacunkową liczbę budynków uzyskano z porównania rastrów mapy syt-wys, uzupełnianych
w zakresie warstw liniowych i tekstowych przynależnych budynkom poprzez bieżące jednostkowe pomiary dokonywane na zlecenie inwestorów indywidualnych (w ramach inwentaryzacji
i aktualizacji do celów projektowych), z ortofotomapą z 2009r, stosując współczynnik 10 % błędnej interpretacji zdjęć lotniczych i możliwej samowoli budowlanej lub niedopełnienia obowiązku inwentaryzacji - po zakończeniu budowy obiektów budowlanych.
II. MATERIAŁY DO WYKORZYSTANIA
Przekazane przez zleceniodawcę
-zeskanowane i wpasowane mapy ewidencji gruntów opracowywanego obszaru w programie EWMAPA wraz z granicami obrębów z terenu gminy Stąporków
-baza części opisowej ewidencji gruntów w programie EWOPIS
-ortofotomapa
-osnowa szczegółowa
-rastry map zasadniczych
-warstwy mapy zasadniczej
-karty budynków z operatów jednostkowych
-operaty jednostkowe zawierające współrzędne narożników budynków
-operat PHARE 2003 - wektoryzacja map katastralnych - wykonany na zlecenie ARMiR w 2006r
-Do pozyskania przez wykonawcę
-dokumentacja architektoniczno -budowlana,
-rejestr zabytków,
-dokumentacja prawna,
-nazwy ulic i numery adresowe,
-wykaz rolników z Urzędu Miejskiego w Stąporkowie

III. CEL OPRACOWANIA

Modernizacja ewidencji gruntów i budynków w zakresie pozyskania i opracowania danych dotyczących budynków i lokali dla obrębów: Boków, Furmanów, Lelitków, Nadziejów, Niekłań Mały, Niekłań Wielki, Wąglów, Wólka Plebańska, Wólka Zychowa z gminy Stąporków
w oprogramowaniu umożliwiającym eksport wyników przedmiotu zamówienia tj. danych graficznych i opisowych do formatu akceptowanego przez programy EWOPIS
i EWMAPA w celu dostosowania ich do wymogów rozporządzenia Ministra Rozwoju Regionalnego
i Budownictwa z dnia 29 marca 2001 r. w sprawie ewidencji gruntów i budynków (Dz. U. nr 38, poz. 454), zmienionego rozporządzeniem Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 29 listopada 2013 r. (Dz. U. z 16 grudnia 2013 r. poz. 1551).
Uzupełnienie ewidencji gruntów i budynków o dane dotyczące budynków i lokali wraz z pomiarem brakujących budynków i aktualizacją użytków gruntowych na terenach zabudowanych
i zurbanizowanych oraz utworzenie komputerowej bazy danych ewidencyjnych.
IV. ZAKRES OPRACOWANIA
Należy utworzyć komputerowe bazy danych ewidencyjnych dla obiektów budowlanych będących budynkami w rozumieniu ustawy z dnia 29 czerwca 1995 r. o statystyce publicznej.
W stosunku do lokali - bazy należy założyć dla samodzielnych lokali w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 24 czerwca 1994 r. o własności lokali.

V. OBOWIĄZUJĄCE WYTYCZNE WYKONANIA OPRACOWANIA
1. Geodezyjne prace terenowe związane z założeniem ewidencji budynków i lokali
Wykonawca przygotuje dla wszystkich osób biorących udział w pracach polowych następujące materiały: identyfikatory ze zdjęciem zawierające imienne upoważnienie podpisane przez Zamawiającego, koszulki odblaskowe z napisem GEODEZJA i nazwą firmy, kopię zgłoszenia pracy
w PODGiK, kopię zawiadomienia o wszczęciu postępowania w sprawie modernizacji operatu ewidencyjnego - udostępnianą do wglądu na żądanie stron.
W trakcie wywiadu terenowego należy dokonać porównania z terenem treści istniejącej mapy zasadniczej (przy wykorzystaniu ortofotomapy w zakresie usytuowania budynków) i opracować mapę wywiadu terenowego w skali 1:1000 (mapa sytuacyjno-wysokościowa w skali 1:1000
w kolorze szarym w tle z nałożoną obiektową mapą ewidencyjną). W przypadku braku pokrycia terenu mapą zasadniczą (syt. - wys.) powyższe czynności wykonać na kopii mapy ewidencji gruntów.
Na mapie wywiadu należy wykazać różne sytuacje ujawnione podczas prac terenowych, takie jak np.: brak budynków na mapie sytuacyjno-wysokościowej, zmiana geometrii budynku, budowle nie zaliczone do budynków ewidencyjnych, zmiana klasy budynku i numeru porządkowego, budynki
w trakcie budowy. Budynki podlegające ewidencji zgodnie z rozporządzeniem oznaczyć kolorem niebieskim, budynki nie podlegające ewidencji skreślić kolorem jasno-zielonym, budynki, których nie ma na mapie, a są w terenie wkreślić orientacyjnie kolorem czerwonym, budynki, które zostały wyburzone w terenie skreślić kolorem czerwonym. Mapa wywiadu powinna zawierać również zakresy i numery szkiców polowych (arkuszy spisowych), na których wykazano szczegółowo wyniki pomiarów terenowych.
W trakcie wywiadu terenowego należy sprawdzić i zaznaczyć na mapie wywiadu terenowego powiązanej z arkuszem spisowym, aktualność położenia i kształtu budynków. Należy dokonać obmiaru wszystkich czołówek budynków mierzonych za pomocą pomiarów bezpośrednich w terenie, a dla wszystkich budynków wykazać również miary od ścian budynków po ich przedłużeniu do jednoznacznych śladów granicznych w postaci ogrodzeń, rowów, miedz itp. (od naroża budynku do prostopadłego rzutu ściany budynku na trwały ślad graniczny) w sytuacji, gdy budynki znajdują się w pobliżu tych elementów (do 4,25 m).
Brakujące budynki należy pomierzyć w oparciu o osnowę szczegółową III klasy.
Geodezyjne pomiary sytuacyjne mogą być wykonywane metodą precyzyjnego pozycjonowania, przy pomocy globalnego systemu nawigacji satelitarnej (GNSS).
W przypadku pomiaru dobudówek do istniejących na mapie budynków należy pomiarem objąć także przyległe, istniejące budynki. Pomiarem nie należy obejmować budynków nieoddanych do użytku, których proces budowy nie uległ zakończeniu.
Dodatkowo należy zaktualizować grunty rolne zabudowane oraz grunty zabudowane
i zurbanizowane, które nie są wykazane w ewidencji gruntów lub których kontur lub charakter został zmieniony, a które należy pomierzyć, wyliczyć powierzchnie faktycznego użytku zabudowanego i sporządzić wykaz zmian gruntowych. Pomocnym materiałem winien być wykaz rolników zamieszkujących daną miejscowość (uzyskany z UM Stąporków). Obliczenie powierzchni użytku nie powinno powodować zmiany powierzchni działki ewidencyjnej. Generalnie: powierzchnie użytków zabudowanych wykazywać z dokładnością do 0,01ha, tylko dla działek których areał
w prowadzonej ewidencji gruntów został określony z dokładnością do 1m2 z tą samą precyzją podawać wielkość obszarów zabudowanych.
Wyniki aktualizacji użytków gruntowych należy wykazać na rastrach map ewidencyjnych (dodatkowo w formie warstw czytelnych dla programu EWMAPA), a na rastrach map syt-wys jedynie aktualizując globalnie zasięg tych użytków usuwając stan nieaktualny.

2. Aktualizacja map - mapa numeryczna
Na podstawie przeprowadzonego wywiadu i pomiaru należy dokonać aktualizacji istniejących hybrydowych map zasadniczych w odniesieniu do budynków.
Z przekazanej w postaci bazy do modernizacji mapy należy usunąć nieistniejące w terenie budynki oraz wykazać nowo pomierzone.
Należy opracować numeryczną mapę zawierającą w treści elementy dotyczące budynków dla części gminy Stąporków. Treść numeryczną należy pozyskać w pierwszej kolejności z operatów jednostkowych zawierających współrzędne narożników budynków ( co najmniej współrzędne 2 narożników i miary czołowe budynku) oraz z warstw budynków (istniejących już w bazie Ewmapy),
a w stosunku do pozostałych - w drodze wektoryzacji istniejących rastrów map zasadniczych lub sytuacyjno- wysokościowych w skali 1:1000) - i w tych przypadkach należy dokonać jedynie kontroli rysunku warstwy z rzeczywistym stanem na gruncie (rozbieżności pomierzyć j.w).
Dla działek przecinających kontury budynków wykonać analizę dokumentacji geodezyjnej przechowywanej w zasobie PODGiK oraz wywiad i pomiary terenowe w celu wyjaśnienia istniejących kolizji wraz z przebadaniem ksiąg wieczystych. W przypadku wystąpienia rozbieżności
w przeanalizowanych materiałach należy dokonać ich zestawienia oraz przedstawić do konsultacji Zamawiającemu.
W pracach związanych z eksportem i importem, czy przekazywaniem danych mapy numerycznej, należy ściśle stosować się do zaleceń PODGiK. Pomierzone przyziemia budynków należy umieścić na odpowiedniej warstwie tematycznej wykazując poprzez odpowiedni dobór rozwarstwienia sposób pozyskania obiektów. Budynkom winno nadać się numer ewidencyjny jednorodny z numerem w arkuszu spisu budynków i umieścić go na właściwej warstwie. Punkt wstawienia numeru ewidencyjnego powinien znajdować się wewnątrz obrysu właściwego budynku. Istniejącą mapę numeryczną należy uzupełnić numerami porządkowymi (adresowymi) uzgodnionymi z bazą adresów w gminie, zaktualizować na tej podstawie odpowiednią warstwę tekstową, na właściwych warstwach należy umieścić opis klasy i ilości kondygnacji budynków. Edytowane budynki powinny stanowić zamknięte obiekty powierzchniowe. Należy przeprowadzić analizę istniejących na mapie numerycznej budynków sprawdzając czy stanowią obiekty powierzchniowe. W przypadku nie spełnienia powyższego warunku należy przeprowadzić ich edycję prowadzącą do powstania takich obiektów. Należy rozdzielić na odpowiednie podwarstwy budynki o różnej charakterystyce odporności ogniowej.
Nie należy podwójnie wykazywać pokrywających się ścian budynków przyległych z danej podwarstwy tematycznej.
Po przeprowadzeniu aktualizacji treści mapy należy przygotować plik do modernizacji mapy prowadzonej przez zleceniodawcę i zgodnie z zaleceniami PODGiK dokonać aktualizacji prowadzonej przez ośrodek mapy numerycznej. Wykonanie aktualizacji będzie podstawą do rozpoczęcia prac związanych z obiektowaniem budynków.
Uzupełnić cyfrowe mapy zasadnicze (syt. - wys.) oraz mapy rastrowe ewidencji gruntów o aktualne nazwy ulic i numerów adresowych budynków. Dodatkowo: zwektoryzować wszystkie elementy związane z budynkami tj. schody, rampy, tarasy, fundamenty, dobudówki, ganki i inne. Po zakończeniu wektoryzacji i nowego pomiaru rastry syt-wys wyczyścić ze wszystkich znajdujących się na nich budynków.

3.Pozyskanie ewidencyjnych danych opisowych w zakresie budynków i lokali
3.1 Zakres danych ewidencyjnych budynków
Dane ewidencyjne budynków stanowiących część składową gruntu muszą być zgodne z § 63 zmienionego rozporządzenia w sprawie ewidencji gruntów i budynków, a dla budynków stanowiących odrębny od gruntu przedmiot własności dodatkowo z danymi określonymi w § 64 rozporządzenia. Atrybuty, o których mowa w § 63 ust. 1 pkt 20-26 zmienionego rozporządzenia należy ustalić dla budynków oddanych do użytkowania po 31.12.2013r.
Identyfikator budynku ma mieć postać WWPPGG_R.XXXX.NDZ.NR_BUD, zgodnie z ust. 16 pkt. 1) Załącznika nr 1 rozporządzenia ( np. 260508_5.0005.203_1).
Budynkom należy nadać numer ewidencyjny składający się z numeru działki, na której jest położony oraz kolejnego numeru budynku na działce rozpoczynając numerację od budynku mieszkalnego i kontynuując w głąb działki (format numeru ewidencyjnego budynku: np. 15-1100/1;1, gdzie 15 - Nr obrębu, 1100/1 - Nr działki, 1 - numer budynku na działce). Numer powinien uzyskać każdy samodzielny budynek. Samodzielnym budynkiem ewidencyjnym jest budynek wraz z wszystkimi przynależnymi do niego przybudówkami i pomieszczeniami pomocniczymi łącznie z tarasami krytymi, werandami, które są zanumerowane jako części budynków. Częściom samodzielnego budynku należy nadać numery w formacie 15-1100/1;1/1, 15-1100/1;1/2 itd. gdzie części budynku (w tym przypadku o numerze 1) dostają kolejne numery wykazane po kresce ułamkowej - numerację należy rozpocząć od budynku głównego. Numery te powinny odpowiadać numerom w arkuszu spisowym. Do komputerowych zbiorów danych opisowych (kartoteki budynków) wprowadzamy budynek bez podziału na części. W identyczny sposób należy dokonać numeracji i opisu w arkuszach spisowych dla budynków, w których wyróżniono części ze względu na materiał, rok budowy, klasę czy ilość kondygnacji. Budynek, którego części stanowią własność różnych podmiotów, dzieli się na tyle samodzielnych budynków, ile jest podmiotów, przy zachowaniu przepisów wynikających z Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych (PKOB). Dom mieszkalny składający się z kilku klatek, będący we władaniu jednego podmiotu, tworzący wyraźną całość architektoniczną należy uznać za jeden budynek.
Przy budynkach położonych na dwóch lub większej ilości działek wskazać działkę, na której leży przeważająca część budynku. W przypadku budynku położonego na granicy dwóch lub więcej nieruchomości, należy określić, w oparciu o wywiad terenowy i informacje pozyskane od właścicieli nieruchomości, z którą działką (działkami) budynek jest związany poprzez wkreślenie przehaczenia lub przehaczeń na mapie wywiadu terenowego.
Garażom stanowiącym integralną część budynku mieszkalnego należy przypisywać klasę mieszkalną. Zgodnie bowiem z PKOB budynki mieszkalne to obiekty budowlane, których co najmniej połowa całkowitej powierzchni użytkowej jest wykorzystywana do celów mieszkalnych. Zgodnie z Klasyfikacją Środków Trwałych (KŚT) samodzielnym środkiem trwałym w ramach grupy 1 (budynki i lokale) jest budynek posadowiony na stałym fundamencie wraz z przynależnymi do niego przybudówkami i pomieszczeniami pomocniczymi.
Garaże wolnostojące wykorzystywane na cele działalności gospodarczej, położone w szczególności na terenie firm transportowych, należy wykazywać jako budynki transportu (t). Nie należy wykazywać na arkuszach budynkowych garaży nie spełniających definicji budynku np. przenośnych blaszaków. Tego typu budowle trzeba pomierzyć i przedstawić na osobnych warstwach numerycznej mapy zasadniczej oraz na mapie wywiadu terenowego.
Garaż wolnostojący służący jako obiekt pomocniczy, obsługujący budynek mieszkalny, należy wykazywać jako odrębny budynek z klasą :Pozostały budynek niemieszkalny. Dotyczy to zwłaszcza budynków tych garaży, które położone są w obrębie działek o zabudowie jednorodzinnej i pełnią zarówno funkcje garażu jak i składu na różne narzędzia, materiały itp.
Budynki wolnostojące znajdujące się przy budynkach mieszkalnych, wykazywane tradycyjnie na mapie zasadniczej jako gospodarcze (litera g) należy koniecznie zweryfikować. W rozumieniu bowiem KŚT budynki gospodarcze (rodzaj 108) to budynki produkcyjne, usługowe i gospodarcze dla rolnictwa. Zatem jeśli budynki te nie wchodzą w skład gospodarstwa rolnego lub nie służą usługom rolniczym, to należy je wykazywać jako: Pozostałe budynki niemieszkalne.
Za szczególny rodzaj budynku uważa się wiatę, która stanowi pomieszczenie naziemne nieobudowane ścianami ze wszystkich stron lub nawet w ogóle ścian pozbawione. Z powyższego wynika, iż wiaty należy wykazywać w ewidencji budynków.
Rok zakończenia budowy przyjmuje się m.in. na podstawie informacji uzyskanych od właściciela lub zarządcy budynku podczas wywiadu terenowego oraz na podstawie innych wiarygodnych źródeł informacji.
Przez kondygnację należy rozumieć poziomą nadziemną lub podziemną część budynku, zawartą pomiędzy powierzchnią posadzki na stropie lub najwyżej położonej warstwy podłogowej na gruncie a powierzchnią posadzki na stropie bądź warstwy osłaniającej izolację cieplną stropu, znajdującego się nad tą częścią budynku, przy czym za kondygnację uważa się także poddasze z pomieszczeniami przeznaczonymi na pobyt ludzi oraz poziomą część budynku stanowiącą przestrzeń na urządzenia techniczne, mającą średnią wysokość w świetle większą niż 2 m; za kondygnację nie uznaje się nadbudówek ponad dachem, takich jak maszynownia dźwigu, centrala wentylacyjna, klimatyzacyjna lub kotłownia.
Kondygnacja podziemna to kondygnacja zagłębiona ze wszystkich stron budynku, co najmniej do połowy jej wysokości w świetle poniżej poziomu przylegającego do niego terenu, a także każda usytuowana pod nią kondygnacja (Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002r
w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie).
Kondygnacja nadziemna to każda kondygnacja niebędąca kondygnacją podziemną.
Jeśli ustalenie prawidłowej liczby kondygnacji budzi wątpliwości lub właściciel kwestionuje ustalenia poczynione w trakcie oględzin terenowych, należy koniecznie zweryfikować zebrane dane (nie dotyczy to oczywistych pomyłek, które jednak należy opisać, tak, aby zmiana kondygnacji była wiarygodnie uzasadniona). Wykonawca powinien poprosić właściciela o możliwość wejścia do budynku i wykonania dodatkowych pomiarów, a jeśli spotka się z odmową, wykorzystać inne dokumenty i rejestry pozwalające na określenie liczby kondygnacji (np. dokumentację architektoniczno-budowlaną).
W przypadku budynku o zróżnicowanej liczbie kondygnacji poszczególnych jego części,
w kartotekach ewidencji wykazuje się maksymalną liczbę kondygnacji. Zmiana liczby kondygnacji nie jest podstawą wyodrębnienia nowego budynku. Do przedstawienia na mapie numerycznej różnic kondygnacji np. dla bloków mieszkalnych traktowanych w EGiB jako jeden budynek, należy użyć obiektu bloku budynku.
Przez izbę rozumie się pomieszczenie w lokalu mieszkalnym, oddzielone od innych pomieszczeń stałymi ścianami sięgającymi od podłogi do sufitu, o powierzchni nie mniejszej niż 4 m2,
z bezpośrednim oświetleniem dziennym w ścianie zewnętrznej budynku (oknem lub oszklonymi drzwiami). Za izby uznaje się nie tylko pokoje, ale również kuchnie spełniające powyższe kryteria. Za izby nie uznaje się - bez względu na wielkość powierzchni i sposób oświetlenia - przedpokojów, holi, łazienek, ubikacji, spiżarni, werand, ganków oraz schowków.
Pole powierzchni użytkowej lokalu oraz pomieszczeń przynależnych do lokalu ustala się zgodnie
z zasadami określonymi w art. 2 ust. 1 pkt 7 oraz ust. 2 ustawy z dnia 21 czerwca 2001 r. o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz. U. z 2005 r. Nr 31, poz. 266, z późn. zm.) i wyraża się w metrach kwadratowych z precyzją zapisu do dwóch miejsc po przecinku.
W przypadkach wystąpienia wątpliwości co do sposobu określenia obiektów budynkowych lub ich atrybutów, należy sięgnąć do dokumentacji architektoniczno-budowlanej, wydanych decyzji administracyjnych dotyczących nieruchomości (pozwolenia na budowę, pozwolenia na użytkowanie)
i rejestrów publicznych oraz dokonać dodatkowych oględzin w terenie.


3.2 Źródła pozyskania danych
Dane dotyczące m.in. roku zakończenia budowy lub ostatniej modernizacji, powierzchni użytkowej, głównej funkcji, klasy, rodzaju materiału, liczby kondygnacji należy pobrać z dokumentacji znajdującej się w Wydziałach Budownictwa i Gospodarki Przestrzennej Urzędu Miejskiego w Stąporkowie oraz Starostwa Powiatowego w Końskich lub dokumentacji budowlanej posiadanej przez właścicieli budynków. Dane wynikające z dokumentacji należy skonfrontować ze stanem faktycznym, wykazując rozbieżności. W przypadku braku dokumentacji budowlanej powyższe informacje należy pozyskać w wyniku oględzin, pomiarów i wizji terenowych.
Numery adresowe należy ustalić w Urzędzie Miejskim. Należy sprawdzić w terenie zgodność numerów porządkowych z wykazanymi w dokumentacji Urzędu Miejskiego oraz na mapie zasadniczej, a przypadku rozbieżności uzgodnić z odpowiednim organem. Numer wpisu do rejestru zabytków należy pozyskać z rejestru zabytków prowadzonego przez Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Kielcach.
Liczbę lokali należy pozyskać od osób i jednostek będących właścicielami lub zarządzającymi budynkami z wyodrębnionymi lokalami. Dane te powinny być uzupełnione o wizje terenowe. Powierzchnię zabudowy należy określić, jako powierzchnie utworzonych tam obiektów powierzchniowych - budynków tzn. figur geometrycznych, wyznaczonych przez rzut prostokątny na płaszczyznę poziomą zewnętrznych płaszczyzn ścian kondygnacji przyziemnej budynku lub
w przypadku, gdy ściany kondygnacji nadziemnej wystają poza zewnętrzne kontury ścian kondygnacji przyziemnej - rzut konturów ścian kondygnacji nadziemnej. Przy budynku składającym się z części, w arkuszu spisowym podajemy powierzchnię poszczególnych części, a do kartoteki budynków przenosimy powierzchnię łączną.
3.3 Zakres danych ewidencyjnych lokali
Dane opisowe określone w §70 zmienionego rozporządzenia w sprawie ewidencji gruntów
i budynków należy zebrać w arkuszu spisowym lokali, który należy opracować w postaci numerycznej w arkuszu kalkulacyjnym EXCEL i wypełnić pozyskanymi informacjami. Lokale wraz
z pomieszczeniami do nich przynależnymi należy zaznaczyć na rzucie kondygnacji budynku pozyskanej z dokumentacji budowlanej i opisać numerami jednorodnymi z odpowiednimi numerami wykazanymi w arkuszu spisowym. W razie położenia pomieszczeń przynależnych poza budynkiem mieszkalnym należy je oznaczyć i opisać właściwym numerem na mapie ewidencji gruntów
i budynków. Powyższe informacje należy pozyskać z dokumentacji posiadanych przez: zakłady zarządzające budynkami mieszkalnymi, inne osoby i jednostki będące właścicielami lub zarządzającymi budynkami z wyodrębnionymi lokalami, organy nadzoru budowlanego. Informacje te powinny być uzupełnione oględzinami (wizjami) terenowymi.
3.4 Pozyskanie danych podmiotowych
Dla budynków będących częściami składowymi gruntu, stanowiącymi ten sam przedmiot własności (jedna nieruchomość), stan prawny budynku zostanie przyjęty zgodnie ze stanem prawnym działki, na której jest posadowiony; ujawnionym w rejestrze gruntów. Dane dotyczące stanu prawnego budynków stanowiących odrębny od gruntu przedmiot własności i lokali będących odrębnymi nieruchomościami, należy ustalić na podstawie badania ksiąg wieczystych, zbiorów dokumentów i innych dokumentów posiadających moc dowodową dla ustalenia prawa własności
i innych praw w stosunku do opracowanych obiektów. Z badania ksiąg wieczystych oraz zbiorów dokumentów należy sporządzić protokoły.
3.5 Zasady prowadzenia arkuszy spisowych
W oparciu o zebrane dokumenty dane ewidencyjne budynków i lokali należy wpisać do arkuszy spisowych, wykonanych zgodnie z §63, §64 i §70 rozporządzenia w sprawie ewidencji gruntów
i budynków, nadając budynkom numerację w ramach działki, natomiast lokalom w ramach budynków. Numeracja budynków i lokali w arkuszach powinna być jednorodna z numeracją tych obiektów na opracowanych mapach ewidencji gruntów i budynków stanowiących załączniki do arkuszy spisowych. Arkusze spisowe budynków należy posegregować wzg. ulic, a w obrębie ulicy wzg. numerów porządkowych. Dla każdej ulicy numeruje się kolejne karty arkuszy spisowych, a w ramach karty strony, dane dotyczące budynków położonych na jednej działce (jedna nieruchomość) należy oddzielić i podkreślić. Budynki z lokalami o wyodrębnionej własności, należy spisywać na odrębnych kartach arkuszy spisowych z załączonym arkuszem spisowym dotyczącym danych o lokalach. Numeracja w arkuszach spisowych lokali powinna być jednorodna z numeracją lokali wykazaną na rzutach kondygnacji budynków oraz na mapie ewidencji gruntów i budynków. Arkusze spisowe należy skompletować w formie wypełnionych formularzy - wydruków oraz opracować i wypełnić odpowiednimi danymi w programie EXCEL. Rzuty kondygnacji budynków z opisem numerów lokali należy zeskanować i przekazać także w formie plików graficznych.
4. Opracowanie komputerowych zbiorów danych
Na podstawie zebranych danych ewidencyjnych o budynkach i lokalach należy opracować,
w systemie umożliwiającym eksport wyników przedmiotu zamówienia (w tym przypadku danych opisowych) do formatu akceptowanego przez program komputerowy EWOPIS dla Windows, komputerowe zbiory danych z zakresu ewidencji budynków i lokali. Dla wszystkich budynków
i lokali należy utworzyć kartoteki budynków i kartoteki lokali. Dla budynków stanowiących odrębny od gruntu przedmiot własności należy utworzyć rejestr budynków, natomiast dla lokali stanowiących odrębne nieruchomości - rejestr lokali. Utworzone zbiory danych ewidencji budynków i lokali powinny być odpowiednio skorelowane z istniejącymi zbiorami danych ewidencji gruntów. Połączenia istniejących danych ewidencyjnych z powstałymi w trakcie opracowania wykonawca dokona w siedzibie zamawiającego.
5. Opracowanie bazy obiektów
Należy utworzyć, w programie umożliwiającym eksport wyników przedmiotu zamówienia (w tym przypadku danych graficznych) do formatu akceptowanego przez program komputerowy EWMAPA, konieczne pliki i kartoteki bazy obiektów oraz skonfigurować obiekty - budynki. Bazę obiektów należy skonfigurować w taki sposób, aby części budynków stanowiły obiekty podrzędne wobec podstawowego budynku będącego głównym obiektem - budynkiem posiadającym identyfikator równoznaczny z numerem ewidencyjnym, jednorodnym z odpowiednim numerem w kartotece budynków. Na podstawie opracowanej mapy numerycznej ewidencji budynków należy utworzyć bazę budynków wchodzących w zakres ewidencji budynków przenosząc do niej budynki umieszczone na warstwach tematycznych wraz z ich klasą i identyfikatorami budynku (obiektowaniem objąć numery ewidencyjne obiektów powierzchniowych i złożonych, klasy oraz numer adresowy budynku). Utworzona baza obiektów powinna pozwalać na powiązanie przy użyciu odpowiednich interfejsów danych opisowych zawartych w oprogramowaniu zamawiającego (EWOPIS)
z obiektami budynków utworzonych w oprogramowaniu EWMAPA.
6. Wyłożenie projektu operatu opisowo - kartograficznego
Najpóźniej do dnia 29 września 2014r., przed datą wyłożenia, projekt operatu opisowo - kartograficznego i cała dokumentacja zostanie przekazana do PODGiK celem dokonania kontroli. Kontrola będzie prowadzona przez okres 14 dni kalendarzowych. Protokół końcowego odbioru prac podpisany przez strony umowy stanowić będzie podstawę do wyłożenia projektu operatu opisowo -kartograficznego.
6.1. Zamawiający poinformuje o terminie i miejscu wyłożenia projektu operatu opisowo -kartograficznego poprzez wywieszenie informacji na tablicy ogłoszeń w siedzibie Starostwa Powiatowego i Urzędu Miejskiego na co najmniej 14 dni przed dniem wyłożenia oraz powyższą informację ogłosi w prasie o zasięgu krajowym.
6.2. Upoważniony pracownik Starostwa Powiatowego posiadający uprawnienia z zakresu rozgraniczeń i podziałów nieruchomości oraz sporządzania dokumentacji do celów prawnych przy udziale Wykonawcy wyłoży projekt operatu opisowo - kartograficznego na okres 15 dni roboczych do wglądu osób fizycznych, osób prawnych i jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej w siedzibie Starostwa Powiatowego w godzinach 10.00 - 14.00.
6.3. Fakt zapoznania się zainteresowanych z operatem opisowo - kartograficznym jest dokumentowany poprzez zamieszczenie w raportach podstawowych pod treścią dotyczącą właściwej jednostki rejestrowej, odpowiednich adnotacji podpisanych przez zainteresowanych.
Uwagi zgłoszone przez zainteresowane strony powinny być odnotowane w wykazie uwag do projektu operatu opisowo - kartograficznego.
6.4. W przypadku odmówienia złożenia podpisu fakt ten należy odnotować w raportach podstawowych pod treścią dotyczącą właściwej jednostki rejestrowej z podaniem przyczyn odmowy podpisu.
6.5. Upoważniony pracownik Starostwa Powiatowego, posiadający uprawnienia, o których mowa
w punkcie 6.2, przy udziale Wykonawcy prac geodezyjnych i kartograficznych, związanych
z opracowaniem projektu operatu ewidencyjnego, rozstrzygnie o przyjęciu lub odrzuceniu uwag oraz sporządzi wzmiankę o treści zgłoszonych uwag i sposobie ich rozpatrzenia w protokole.
6.6. W operacie...itd... PEŁNĄ TREŚĆ OPISU PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA ZAWIERA ZAŁĄCZNIK NR 1 DO SIWZ!

Numer biuletynu: 1

Pozycja w biuletynie: 61757

Data publikacji: 2014-03-24

Nazwa: Powiat Konecki

Ulica: ul. Staszica 2

Numer domu: 2

Miejscowość: Końskie

Kod pocztowy: 26-200

Województwo / kraj: świętokrzyskie

Numer telefonu: 0-41 372 41 34

Numer faxu: 0-41 372 83 20

Regon: 29100938900000

Typ ogłoszenia: ZP-400

Czy jest obowiązek publikacji w biuletynie: Tak

Ogłoszenie dotyczy: 1

Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Modernizacja ewidencji gruntów i budynków w zakresie pozyskania i opracowania danych dotyczących budynków i lokali dla obrębów: Boków, Furmanów, Lelitków, Nadziejów, Niekłań Mały, Niekłań Wielki, Wąglów, Wólka Plebańska, Wólka Zychowa
z gminy Stąporków w oprogramowaniu umożliwiającym eksport wyników przedmiotu zamówienia tj. danych graficznych i opisowych do formatu akceptowanego przez programy komputerowe EWOPIS i EWMAPA

Rodzaj zamówienia: U

Przedmiot zamówienia:
UWAGA! ZAMIESZCZONY NIŻEJ TEKST PRZEKRACZA DŁUGOŚĆ 30000 ZNAKÓW. PEŁNĄ TREŚĆ OPISU PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA ZAWIERA ZAŁĄCZNIK NR 1 DO SIWZ!
I.OPIS OBIEKTU
1. Charakterystyka obiektu.
Województwo: świętokrzyskie
Powiat: konecki
Jednostka ewidencyjna: gmina Stąporków
Identyfikator: 260508_5
Część Gminy Stąporków
Łączna ilość budynków: wg szacunku z tabeli 5139
Szacunkowa ilość istniejących budynków
Nr obrębu 260508_5 Powierzchnia ilość działek łącznie na rastrach syt-wys i warstwach Ewmapy1 na ortofoto minus syt-wys i warstwy2 ogółem
.0005 BOKÓW 462.59 1412 293 86 379
.0009 FURMANÓW 339.70 1485 345 46 391
.0019 LELITKÓW 564.52 969 251 43 294
.0023 NADZIEJÓW 594.23 1835 493 10 503
.0024 NIEKŁAŃ MAŁY 780.75 1698 909 101 1010
.0025 NIEKŁAŃ WIELKI 2162.05 1803 951 53 1004
.0032 WĄGLÓW 150.78 649 204 40 244
.0035 WÓLKA PLEBAŃSKA 416.80 1480 506 118 624
.0036 WÓLKA ZYCHOWA 1386.50 3364 627 63 690
RAZEM 6857.9263 14695 4579 560 5139
1 liczba szacunkowa ustalona na podstawie warstw i rastrów syt-wys (liczony budynek gdy występował na rastrze i warstwie liczony był jako jeden), liczeniu podlegały budynki powierzchniowe

2liczba szacunkowa ustalona na podstawie zdjęć lotniczych z 2009r - nie zawiera budynków policzonych na warstwach i rastrach syt-wys


Tabelę opracował: inż. Artur Mastalerz, inż. Artur Stachera

Szacunkową liczbę budynków uzyskano z porównania rastrów mapy syt-wys, uzupełnianych
w zakresie warstw liniowych i tekstowych przynależnych budynkom poprzez bieżące jednostkowe pomiary dokonywane na zlecenie inwestorów indywidualnych (w ramach inwentaryzacji
i aktualizacji do celów projektowych), z ortofotomapą z 2009r, stosując współczynnik 10 % błędnej interpretacji zdjęć lotniczych i możliwej samowoli budowlanej lub niedopełnienia obowiązku inwentaryzacji - po zakończeniu budowy obiektów budowlanych.
II. MATERIAŁY DO WYKORZYSTANIA
Przekazane przez zleceniodawcę
-zeskanowane i wpasowane mapy ewidencji gruntów opracowywanego obszaru w programie EWMAPA wraz z granicami obrębów z terenu gminy Stąporków
-baza części opisowej ewidencji gruntów w programie EWOPIS
-ortofotomapa
-osnowa szczegółowa
-rastry map zasadniczych
-warstwy mapy zasadniczej
-karty budynków z operatów jednostkowych
-operaty jednostkowe zawierające współrzędne narożników budynków
-operat PHARE 2003 - wektoryzacja map katastralnych - wykonany na zlecenie ARMiR w 2006r
-Do pozyskania przez wykonawcę
-dokumentacja architektoniczno -budowlana,
-rejestr zabytków,
-dokumentacja prawna,
-nazwy ulic i numery adresowe,
-wykaz rolników z Urzędu Miejskiego w Stąporkowie

III. CEL OPRACOWANIA

Modernizacja ewidencji gruntów i budynków w zakresie pozyskania i opracowania danych dotyczących budynków i lokali dla obrębów: Boków, Furmanów, Lelitków, Nadziejów, Niekłań Mały, Niekłań Wielki, Wąglów, Wólka Plebańska, Wólka Zychowa z gminy Stąporków
w oprogramowaniu umożliwiającym eksport wyników przedmiotu zamówienia tj. danych graficznych i opisowych do formatu akceptowanego przez programy EWOPIS
i EWMAPA w celu dostosowania ich do wymogów rozporządzenia Ministra Rozwoju Regionalnego
i Budownictwa z dnia 29 marca 2001 r. w sprawie ewidencji gruntów i budynków (Dz. U. nr 38, poz. 454), zmienionego rozporządzeniem Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 29 listopada 2013 r. (Dz. U. z 16 grudnia 2013 r. poz. 1551).
Uzupełnienie ewidencji gruntów i budynków o dane dotyczące budynków i lokali wraz z pomiarem brakujących budynków i aktualizacją użytków gruntowych na terenach zabudowanych
i zurbanizowanych oraz utworzenie komputerowej bazy danych ewidencyjnych.
IV. ZAKRES OPRACOWANIA
Należy utworzyć komputerowe bazy danych ewidencyjnych dla obiektów budowlanych będących budynkami w rozumieniu ustawy z dnia 29 czerwca 1995 r. o statystyce publicznej.
W stosunku do lokali - bazy należy założyć dla samodzielnych lokali w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 24 czerwca 1994 r. o własności lokali.

V. OBOWIĄZUJĄCE WYTYCZNE WYKONANIA OPRACOWANIA
1. Geodezyjne prace terenowe związane z założeniem ewidencji budynków i lokali
Wykonawca przygotuje dla wszystkich osób biorących udział w pracach polowych następujące materiały: identyfikatory ze zdjęciem zawierające imienne upoważnienie podpisane przez Zamawiającego, koszulki odblaskowe z napisem GEODEZJA i nazwą firmy, kopię zgłoszenia pracy
w PODGiK, kopię zawiadomienia o wszczęciu postępowania w sprawie modernizacji operatu ewidencyjnego - udostępnianą do wglądu na żądanie stron.
W trakcie wywiadu terenowego należy dokonać porównania z terenem treści istniejącej mapy zasadniczej (przy wykorzystaniu ortofotomapy w zakresie usytuowania budynków) i opracować mapę wywiadu terenowego w skali 1:1000 (mapa sytuacyjno-wysokościowa w skali 1:1000
w kolorze szarym w tle z nałożoną obiektową mapą ewidencyjną). W przypadku braku pokrycia terenu mapą zasadniczą (syt. - wys.) powyższe czynności wykonać na kopii mapy ewidencji gruntów.
Na mapie wywiadu należy wykazać różne sytuacje ujawnione podczas prac terenowych, takie jak np.: brak budynków na mapie sytuacyjno-wysokościowej, zmiana geometrii budynku, budowle nie zaliczone do budynków ewidencyjnych, zmiana klasy budynku i numeru porządkowego, budynki
w trakcie budowy. Budynki podlegające ewidencji zgodnie z rozporządzeniem oznaczyć kolorem niebieskim, budynki nie podlegające ewidencji skreślić kolorem jasno-zielonym, budynki, których nie ma na mapie, a są w terenie wkreślić orientacyjnie kolorem czerwonym, budynki, które zostały wyburzone w terenie skreślić kolorem czerwonym. Mapa wywiadu powinna zawierać również zakresy i numery szkiców polowych (arkuszy spisowych), na których wykazano szczegółowo wyniki pomiarów terenowych.
W trakcie wywiadu terenowego należy sprawdzić i zaznaczyć na mapie wywiadu terenowego powiązanej z arkuszem spisowym, aktualność położenia i kształtu budynków. Należy dokonać obmiaru wszystkich czołówek budynków mierzonych za pomocą pomiarów bezpośrednich w terenie, a dla wszystkich budynków wykazać również miary od ścian budynków po ich przedłużeniu do jednoznacznych śladów granicznych w postaci ogrodzeń, rowów, miedz itp. (od naroża budynku do prostopadłego rzutu ściany budynku na trwały ślad graniczny) w sytuacji, gdy budynki znajdują się w pobliżu tych elementów (do 4,25 m).
Brakujące budynki należy pomierzyć w oparciu o osnowę szczegółową III klasy.
Geodezyjne pomiary sytuacyjne mogą być wykonywane metodą precyzyjnego pozycjonowania, przy pomocy globalnego systemu nawigacji satelitarnej (GNSS).
W przypadku pomiaru dobudówek do istniejących na mapie budynków należy pomiarem objąć także przyległe, istniejące budynki. Pomiarem nie należy obejmować budynków nieoddanych do użytku, których proces budowy nie uległ zakończeniu.
Dodatkowo należy zaktualizować grunty rolne zabudowane oraz grunty zabudowane
i zurbanizowane, które nie są wykazane w ewidencji gruntów lub których kontur lub charakter został zmieniony, a które należy pomierzyć, wyliczyć powierzchnie faktycznego użytku zabudowanego i sporządzić wykaz zmian gruntowych. Pomocnym materiałem winien być wykaz rolników zamieszkujących daną miejscowość (uzyskany z UM Stąporków). Obliczenie powierzchni użytku nie powinno powodować zmiany powierzchni działki ewidencyjnej. Generalnie: powierzchnie użytków zabudowanych wykazywać z dokładnością do 0,01ha, tylko dla działek których areał
w prowadzonej ewidencji gruntów został określony z dokładnością do 1m2 z tą samą precyzją podawać wielkość obszarów zabudowanych.
Wyniki aktualizacji użytków gruntowych należy wykazać na rastrach map ewidencyjnych (dodatkowo w formie warstw czytelnych dla programu EWMAPA), a na rastrach map syt-wys jedynie aktualizując globalnie zasięg tych użytków usuwając stan nieaktualny.

2. Aktualizacja map - mapa numeryczna
Na podstawie przeprowadzonego wywiadu i pomiaru należy dokonać aktualizacji istniejących hybrydowych map zasadniczych w odniesieniu do budynków.
Z przekazanej w postaci bazy do modernizacji mapy należy usunąć nieistniejące w terenie budynki oraz wykazać nowo pomierzone.
Należy opracować numeryczną mapę zawierającą w treści elementy dotyczące budynków dla części gminy Stąporków. Treść numeryczną należy pozyskać w pierwszej kolejności z operatów jednostkowych zawierających współrzędne narożników budynków ( co najmniej współrzędne 2 narożników i miary czołowe budynku) oraz z warstw budynków (istniejących już w bazie Ewmapy),
a w stosunku do pozostałych - w drodze wektoryzacji istniejących rastrów map zasadniczych lub sytuacyjno- wysokościowych w skali 1:1000) - i w tych przypadkach należy dokonać jedynie kontroli rysunku warstwy z rzeczywistym stanem na gruncie (rozbieżności pomierzyć j.w).
Dla działek przecinających kontury budynków wykonać analizę dokumentacji geodezyjnej przechowywanej w zasobie PODGiK oraz wywiad i pomiary terenowe w celu wyjaśnienia istniejących kolizji wraz z przebadaniem ksiąg wieczystych. W przypadku wystąpienia rozbieżności
w przeanalizowanych materiałach należy dokonać ich zestawienia oraz przedstawić do konsultacji Zamawiającemu.
W pracach związanych z eksportem i importem, czy przekazywaniem danych mapy numerycznej, należy ściśle stosować się do zaleceń PODGiK. Pomierzone przyziemia budynków należy umieścić na odpowiedniej warstwie tematycznej wykazując poprzez odpowiedni dobór rozwarstwienia sposób pozyskania obiektów. Budynkom winno nadać się numer ewidencyjny jednorodny z numerem w arkuszu spisu budynków i umieścić go na właściwej warstwie. Punkt wstawienia numeru ewidencyjnego powinien znajdować się wewnątrz obrysu właściwego budynku. Istniejącą mapę numeryczną należy uzupełnić numerami porządkowymi (adresowymi) uzgodnionymi z bazą adresów w gminie, zaktualizować na tej podstawie odpowiednią warstwę tekstową, na właściwych warstwach należy umieścić opis klasy i ilości kondygnacji budynków. Edytowane budynki powinny stanowić zamknięte obiekty powierzchniowe. Należy przeprowadzić analizę istniejących na mapie numerycznej budynków sprawdzając czy stanowią obiekty powierzchniowe. W przypadku nie spełnienia powyższego warunku należy przeprowadzić ich edycję prowadzącą do powstania takich obiektów. Należy rozdzielić na odpowiednie podwarstwy budynki o różnej charakterystyce odporności ogniowej.
Nie należy podwójnie wykazywać pokrywających się ścian budynków przyległych z danej podwarstwy tematycznej.
Po przeprowadzeniu aktualizacji treści mapy należy przygotować plik do modernizacji mapy prowadzonej przez zleceniodawcę i zgodnie z zaleceniami PODGiK dokonać aktualizacji prowadzonej przez ośrodek mapy numerycznej. Wykonanie aktualizacji będzie podstawą do rozpoczęcia prac związanych z obiektowaniem budynków.
Uzupełnić cyfrowe mapy zasadnicze (syt. - wys.) oraz mapy rastrowe ewidencji gruntów o aktualne nazwy ulic i numerów adresowych budynków. Dodatkowo: zwektoryzować wszystkie elementy związane z budynkami tj. schody, rampy, tarasy, fundamenty, dobudówki, ganki i inne. Po zakończeniu wektoryzacji i nowego pomiaru rastry syt-wys wyczyścić ze wszystkich znajdujących się na nich budynków.

3.Pozyskanie ewidencyjnych danych opisowych w zakresie budynków i lokali
3.1 Zakres danych ewidencyjnych budynków
Dane ewidencyjne budynków stanowiących część składową gruntu muszą być zgodne z § 63 zmienionego rozporządzenia w sprawie ewidencji gruntów i budynków, a dla budynków stanowiących odrębny od gruntu przedmiot własności dodatkowo z danymi określonymi w § 64 rozporządzenia. Atrybuty, o których mowa w § 63 ust. 1 pkt 20-26 zmienionego rozporządzenia należy ustalić dla budynków oddanych do użytkowania po 31.12.2013r.
Identyfikator budynku ma mieć postać WWPPGG_R.XXXX.NDZ.NR_BUD, zgodnie z ust. 16 pkt. 1) Załącznika nr 1 rozporządzenia ( np. 260508_5.0005.203_1).
Budynkom należy nadać numer ewidencyjny składający się z numeru działki, na której jest położony oraz kolejnego numeru budynku na działce rozpoczynając numerację od budynku mieszkalnego i kontynuując w głąb działki (format numeru ewidencyjnego budynku: np. 15-1100/1;1, gdzie 15 - Nr obrębu, 1100/1 - Nr działki, 1 - numer budynku na działce). Numer powinien uzyskać każdy samodzielny budynek. Samodzielnym budynkiem ewidencyjnym jest budynek wraz z wszystkimi przynależnymi do niego przybudówkami i pomieszczeniami pomocniczymi łącznie z tarasami krytymi, werandami, które są zanumerowane jako części budynków. Częściom samodzielnego budynku należy nadać numery w formacie 15-1100/1;1/1, 15-1100/1;1/2 itd. gdzie części budynku (w tym przypadku o numerze 1) dostają kolejne numery wykazane po kresce ułamkowej - numerację należy rozpocząć od budynku głównego. Numery te powinny odpowiadać numerom w arkuszu spisowym. Do komputerowych zbiorów danych opisowych (kartoteki budynków) wprowadzamy budynek bez podziału na części. W identyczny sposób należy dokonać numeracji i opisu w arkuszach spisowych dla budynków, w których wyróżniono części ze względu na materiał, rok budowy, klasę czy ilość kondygnacji. Budynek, którego części stanowią własność różnych podmiotów, dzieli się na tyle samodzielnych budynków, ile jest podmiotów, przy zachowaniu przepisów wynikających z Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych (PKOB). Dom mieszkalny składający się z kilku klatek, będący we władaniu jednego podmiotu, tworzący wyraźną całość architektoniczną należy uznać za jeden budynek.
Przy budynkach położonych na dwóch lub większej ilości działek wskazać działkę, na której leży przeważająca część budynku. W przypadku budynku położonego na granicy dwóch lub więcej nieruchomości, należy określić, w oparciu o wywiad terenowy i informacje pozyskane od właścicieli nieruchomości, z którą działką (działkami) budynek jest związany poprzez wkreślenie przehaczenia lub przehaczeń na mapie wywiadu terenowego.
Garażom stanowiącym integralną część budynku mieszkalnego należy przypisywać klasę mieszkalną. Zgodnie bowiem z PKOB budynki mieszkalne to obiekty budowlane, których co najmniej połowa całkowitej powierzchni użytkowej jest wykorzystywana do celów mieszkalnych. Zgodnie z Klasyfikacją Środków Trwałych (KŚT) samodzielnym środkiem trwałym w ramach grupy 1 (budynki i lokale) jest budynek posadowiony na stałym fundamencie wraz z przynależnymi do niego przybudówkami i pomieszczeniami pomocniczymi.
Garaże wolnostojące wykorzystywane na cele działalności gospodarczej, położone w szczególności na terenie firm transportowych, należy wykazywać jako budynki transportu (t). Nie należy wykazywać na arkuszach budynkowych garaży nie spełniających definicji budynku np. przenośnych blaszaków. Tego typu budowle trzeba pomierzyć i przedstawić na osobnych warstwach numerycznej mapy zasadniczej oraz na mapie wywiadu terenowego.
Garaż wolnostojący służący jako obiekt pomocniczy, obsługujący budynek mieszkalny, należy wykazywać jako odrębny budynek z klasą :Pozostały budynek niemieszkalny. Dotyczy to zwłaszcza budynków tych garaży, które położone są w obrębie działek o zabudowie jednorodzinnej i pełnią zarówno funkcje garażu jak i składu na różne narzędzia, materiały itp.
Budynki wolnostojące znajdujące się przy budynkach mieszkalnych, wykazywane tradycyjnie na mapie zasadniczej jako gospodarcze (litera g) należy koniecznie zweryfikować. W rozumieniu bowiem KŚT budynki gospodarcze (rodzaj 108) to budynki produkcyjne, usługowe i gospodarcze dla rolnictwa. Zatem jeśli budynki te nie wchodzą w skład gospodarstwa rolnego lub nie służą usługom rolniczym, to należy je wykazywać jako: Pozostałe budynki niemieszkalne.
Za szczególny rodzaj budynku uważa się wiatę, która stanowi pomieszczenie naziemne nieobudowane ścianami ze wszystkich stron lub nawet w ogóle ścian pozbawione. Z powyższego wynika, iż wiaty należy wykazywać w ewidencji budynków.
Rok zakończenia budowy przyjmuje się m.in. na podstawie informacji uzyskanych od właściciela lub zarządcy budynku podczas wywiadu terenowego oraz na podstawie innych wiarygodnych źródeł informacji.
Przez kondygnację należy rozumieć poziomą nadziemną lub podziemną część budynku, zawartą pomiędzy powierzchnią posadzki na stropie lub najwyżej położonej warstwy podłogowej na gruncie a powierzchnią posadzki na stropie bądź warstwy osłaniającej izolację cieplną stropu, znajdującego się nad tą częścią budynku, przy czym za kondygnację uważa się także poddasze z pomieszczeniami przeznaczonymi na pobyt ludzi oraz poziomą część budynku stanowiącą przestrzeń na urządzenia techniczne, mającą średnią wysokość w świetle większą niż 2 m; za kondygnację nie uznaje się nadbudówek ponad dachem, takich jak maszynownia dźwigu, centrala wentylacyjna, klimatyzacyjna lub kotłownia.
Kondygnacja podziemna to kondygnacja zagłębiona ze wszystkich stron budynku, co najmniej do połowy jej wysokości w świetle poniżej poziomu przylegającego do niego terenu, a także każda usytuowana pod nią kondygnacja (Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002r
w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie).
Kondygnacja nadziemna to każda kondygnacja niebędąca kondygnacją podziemną.
Jeśli ustalenie prawidłowej liczby kondygnacji budzi wątpliwości lub właściciel kwestionuje ustalenia poczynione w trakcie oględzin terenowych, należy koniecznie zweryfikować zebrane dane (nie dotyczy to oczywistych pomyłek, które jednak należy opisać, tak, aby zmiana kondygnacji była wiarygodnie uzasadniona). Wykonawca powinien poprosić właściciela o możliwość wejścia do budynku i wykonania dodatkowych pomiarów, a jeśli spotka się z odmową, wykorzystać inne dokumenty i rejestry pozwalające na określenie liczby kondygnacji (np. dokumentację architektoniczno-budowlaną).
W przypadku budynku o zróżnicowanej liczbie kondygnacji poszczególnych jego części,
w kartotekach ewidencji wykazuje się maksymalną liczbę kondygnacji. Zmiana liczby kondygnacji nie jest podstawą wyodrębnienia nowego budynku. Do przedstawienia na mapie numerycznej różnic kondygnacji np. dla bloków mieszkalnych traktowanych w EGiB jako jeden budynek, należy użyć obiektu bloku budynku.
Przez izbę rozumie się pomieszczenie w lokalu mieszkalnym, oddzielone od innych pomieszczeń stałymi ścianami sięgającymi od podłogi do sufitu, o powierzchni nie mniejszej niż 4 m2,
z bezpośrednim oświetleniem dziennym w ścianie zewnętrznej budynku (oknem lub oszklonymi drzwiami). Za izby uznaje się nie tylko pokoje, ale również kuchnie spełniające powyższe kryteria. Za izby nie uznaje się - bez względu na wielkość powierzchni i sposób oświetlenia - przedpokojów, holi, łazienek, ubikacji, spiżarni, werand, ganków oraz schowków.
Pole powierzchni użytkowej lokalu oraz pomieszczeń przynależnych do lokalu ustala się zgodnie
z zasadami określonymi w art. 2 ust. 1 pkt 7 oraz ust. 2 ustawy z dnia 21 czerwca 2001 r. o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz. U. z 2005 r. Nr 31, poz. 266, z późn. zm.) i wyraża się w metrach kwadratowych z precyzją zapisu do dwóch miejsc po przecinku.
W przypadkach wystąpienia wątpliwości co do sposobu określenia obiektów budynkowych lub ich atrybutów, należy sięgnąć do dokumentacji architektoniczno-budowlanej, wydanych decyzji administracyjnych dotyczących nieruchomości (pozwolenia na budowę, pozwolenia na użytkowanie)
i rejestrów publicznych oraz dokonać dodatkowych oględzin w terenie.


3.2 Źródła pozyskania danych
Dane dotyczące m.in. roku zakończenia budowy lub ostatniej modernizacji, powierzchni użytkowej, głównej funkcji, klasy, rodzaju materiału, liczby kondygnacji należy pobrać z dokumentacji znajdującej się w Wydziałach Budownictwa i Gospodarki Przestrzennej Urzędu Miejskiego w Stąporkowie oraz Starostwa Powiatowego w Końskich lub dokumentacji budowlanej posiadanej przez właścicieli budynków. Dane wynikające z dokumentacji należy skonfrontować ze stanem faktycznym, wykazując rozbieżności. W przypadku braku dokumentacji budowlanej powyższe informacje należy pozyskać w wyniku oględzin, pomiarów i wizji terenowych.
Numery adresowe należy ustalić w Urzędzie Miejskim. Należy sprawdzić w terenie zgodność numerów porządkowych z wykazanymi w dokumentacji Urzędu Miejskiego oraz na mapie zasadniczej, a przypadku rozbieżności uzgodnić z odpowiednim organem. Numer wpisu do rejestru zabytków należy pozyskać z rejestru zabytków prowadzonego przez Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Kielcach.
Liczbę lokali należy pozyskać od osób i jednostek będących właścicielami lub zarządzającymi budynkami z wyodrębnionymi lokalami. Dane te powinny być uzupełnione o wizje terenowe. Powierzchnię zabudowy należy określić, jako powierzchnie utworzonych tam obiektów powierzchniowych - budynków tzn. figur geometrycznych, wyznaczonych przez rzut prostokątny na płaszczyznę poziomą zewnętrznych płaszczyzn ścian kondygnacji przyziemnej budynku lub
w przypadku, gdy ściany kondygnacji nadziemnej wystają poza zewnętrzne kontury ścian kondygnacji przyziemnej - rzut konturów ścian kondygnacji nadziemnej. Przy budynku składającym się z części, w arkuszu spisowym podajemy powierzchnię poszczególnych części, a do kartoteki budynków przenosimy powierzchnię łączną.
3.3 Zakres danych ewidencyjnych lokali
Dane opisowe określone w §70 zmienionego rozporządzenia w sprawie ewidencji gruntów
i budynków należy zebrać w arkuszu spisowym lokali, który należy opracować w postaci numerycznej w arkuszu kalkulacyjnym EXCEL i wypełnić pozyskanymi informacjami. Lokale wraz
z pomieszczeniami do nich przynależnymi należy zaznaczyć na rzucie kondygnacji budynku pozyskanej z dokumentacji budowlanej i opisać numerami jednorodnymi z odpowiednimi numerami wykazanymi w arkuszu spisowym. W razie położenia pomieszczeń przynależnych poza budynkiem mieszkalnym należy je oznaczyć i opisać właściwym numerem na mapie ewidencji gruntów
i budynków. Powyższe informacje należy pozyskać z dokumentacji posiadanych przez: zakłady zarządzające budynkami mieszkalnymi, inne osoby i jednostki będące właścicielami lub zarządzającymi budynkami z wyodrębnionymi lokalami, organy nadzoru budowlanego. Informacje te powinny być uzupełnione oględzinami (wizjami) terenowymi.
3.4 Pozyskanie danych podmiotowych
Dla budynków będących częściami składowymi gruntu, stanowiącymi ten sam przedmiot własności (jedna nieruchomość), stan prawny budynku zostanie przyjęty zgodnie ze stanem prawnym działki, na której jest posadowiony; ujawnionym w rejestrze gruntów. Dane dotyczące stanu prawnego budynków stanowiących odrębny od gruntu przedmiot własności i lokali będących odrębnymi nieruchomościami, należy ustalić na podstawie badania ksiąg wieczystych, zbiorów dokumentów i innych dokumentów posiadających moc dowodową dla ustalenia prawa własności
i innych praw w stosunku do opracowanych obiektów. Z badania ksiąg wieczystych oraz zbiorów dokumentów należy sporządzić protokoły.
3.5 Zasady prowadzenia arkuszy spisowych
W oparciu o zebrane dokumenty dane ewidencyjne budynków i lokali należy wpisać do arkuszy spisowych, wykonanych zgodnie z §63, §64 i §70 rozporządzenia w sprawie ewidencji gruntów
i budynków, nadając budynkom numerację w ramach działki, natomiast lokalom w ramach budynków. Numeracja budynków i lokali w arkuszach powinna być jednorodna z numeracją tych obiektów na opracowanych mapach ewidencji gruntów i budynków stanowiących załączniki do arkuszy spisowych. Arkusze spisowe budynków należy posegregować wzg. ulic, a w obrębie ulicy wzg. numerów porządkowych. Dla każdej ulicy numeruje się kolejne karty arkuszy spisowych, a w ramach karty strony, dane dotyczące budynków położonych na jednej działce (jedna nieruchomość) należy oddzielić i podkreślić. Budynki z lokalami o wyodrębnionej własności, należy spisywać na odrębnych kartach arkuszy spisowych z załączonym arkuszem spisowym dotyczącym danych o lokalach. Numeracja w arkuszach spisowych lokali powinna być jednorodna z numeracją lokali wykazaną na rzutach kondygnacji budynków oraz na mapie ewidencji gruntów i budynków. Arkusze spisowe należy skompletować w formie wypełnionych formularzy - wydruków oraz opracować i wypełnić odpowiednimi danymi w programie EXCEL. Rzuty kondygnacji budynków z opisem numerów lokali należy zeskanować i przekazać także w formie plików graficznych.
4. Opracowanie komputerowych zbiorów danych
Na podstawie zebranych danych ewidencyjnych o budynkach i lokalach należy opracować,
w systemie umożliwiającym eksport wyników przedmiotu zamówienia (w tym przypadku danych opisowych) do formatu akceptowanego przez program komputerowy EWOPIS dla Windows, komputerowe zbiory danych z zakresu ewidencji budynków i lokali. Dla wszystkich budynków
i lokali należy utworzyć kartoteki budynków i kartoteki lokali. Dla budynków stanowiących odrębny od gruntu przedmiot własności należy utworzyć rejestr budynków, natomiast dla lokali stanowiących odrębne nieruchomości - rejestr lokali. Utworzone zbiory danych ewidencji budynków i lokali powinny być odpowiednio skorelowane z istniejącymi zbiorami danych ewidencji gruntów. Połączenia istniejących danych ewidencyjnych z powstałymi w trakcie opracowania wykonawca dokona w siedzibie zamawiającego.
5. Opracowanie bazy obiektów
Należy utworzyć, w programie umożliwiającym eksport wyników przedmiotu zamówienia (w tym przypadku danych graficznych) do formatu akceptowanego przez program komputerowy EWMAPA, konieczne pliki i kartoteki bazy obiektów oraz skonfigurować obiekty - budynki. Bazę obiektów należy skonfigurować w taki sposób, aby części budynków stanowiły obiekty podrzędne wobec podstawowego budynku będącego głównym obiektem - budynkiem posiadającym identyfikator równoznaczny z numerem ewidencyjnym, jednorodnym z odpowiednim numerem w kartotece budynków. Na podstawie opracowanej mapy numerycznej ewidencji budynków należy utworzyć bazę budynków wchodzących w zakres ewidencji budynków przenosząc do niej budynki umieszczone na warstwach tematycznych wraz z ich klasą i identyfikatorami budynku (obiektowaniem objąć numery ewidencyjne obiektów powierzchniowych i złożonych, klasy oraz numer adresowy budynku). Utworzona baza obiektów powinna pozwalać na powiązanie przy użyciu odpowiednich interfejsów danych opisowych zawartych w oprogramowaniu zamawiającego (EWOPIS)
z obiektami budynków utworzonych w oprogramowaniu EWMAPA.
6. Wyłożenie projektu operatu opisowo - kartograficznego
Najpóźniej do dnia 29 września 2014r., przed datą wyłożenia, projekt operatu opisowo - kartograficznego i cała dokumentacja zostanie przekazana do PODGiK celem dokonania kontroli. Kontrola będzie prowadzona przez okres 14 dni kalendarzowych. Protokół końcowego odbioru prac podpisany przez strony umowy stanowić będzie podstawę do wyłożenia projektu operatu opisowo -kartograficznego.
6.1. Zamawiający poinformuje o terminie i miejscu wyłożenia projektu operatu opisowo -kartograficznego poprzez wywieszenie informacji na tablicy ogłoszeń w siedzibie Starostwa Powiatowego i Urzędu Miejskiego na co najmniej 14 dni przed dniem wyłożenia oraz powyższą informację ogłosi w prasie o zasięgu krajowym.
6.2. Upoważniony pracownik Starostwa Powiatowego posiadający uprawnienia z zakresu rozgraniczeń i podziałów nieruchomości oraz sporządzania dokumentacji do celów prawnych przy udziale Wykonawcy wyłoży projekt operatu opisowo - kartograficznego na okres 15 dni roboczych do wglądu osób fizycznych, osób prawnych i jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej w siedzibie Starostwa Powiatowego w godzinach 10.00 - 14.00.
6.3. Fakt zapoznania się zainteresowanych z operatem opisowo - kartograficznym jest dokumentowany poprzez zamieszczenie w raportach podstawowych pod treścią dotyczącą właściwej jednostki rejestrowej, odpowiednich adnotacji podpisanych przez zainteresowanych.
Uwagi zgłoszone przez zainteresowane strony powinny być odnotowane w wykazie uwag do projektu operatu opisowo - kartograficznego.
6.4. W przypadku odmówienia złożenia podpisu fakt ten należy odnotować w raportach podstawowych pod treścią dotyczącą właściwej jednostki rejestrowej z podaniem przyczyn odmowy podpisu.
6.5. Upoważniony pracownik Starostwa Powiatowego, posiadający uprawnienia, o których mowa
w punkcie 6.2, przy udziale Wykonawcy prac geodezyjnych i kartograficznych, związanych
z opracowaniem projektu operatu ewidencyjnego, rozstrzygnie o przyjęciu lub odrzuceniu uwag oraz sporządzi wzmiankę o treści zgłoszonych uwag i sposobie ich rozpatrzenia w protokole.
6.6. W operacie...itd... PEŁNĄ TREŚĆ OPISU PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA ZAWIERA ZAŁĄCZNIK NR 1 DO SIWZ!

Czy zamówienie jest podzielone na części: Nie

Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie

Czy jest dialog: Nie

Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: Nie

Czas: D

Data zakończenia: 20/11/2014

Informacja na temat wadium:
Zamawiający odstępuje od obowiązku wniesienia wadium.

Zaliczka: Nie

Uprawnienia:
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca przedłoży aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji
o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.

Wiedza i doświadczenie:
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca przedłoży nw. dokumenty:
1) wykaz wykonanych głównych usług zawierać będzie, co najmniej 3 usługi polegające na modernizacji ewidencji gruntów i budynków, których cena przekracza 70 000,00 zł - należy podać ich wartości, przedmiot, daty wykonania i podmioty na rzecz których wykonano usługę - warunek 5.1.4 (załącznik Nr 6 do SIWZ);
2) załączone dowody poświadczają, że te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie.

Potencjał techniczny:
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie spełnienia warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp.

Osoby zdolne do zrealizowania zamówienia:
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca przedłoży nw. dokument:
- wykaz osób posiadających wymagane uprawnienia, który zawierać będzie, co najmniej 2 osoby posiadające uprawnienia geodezyjne łącznie lub po 2 osoby z jedną z niżej wymienionych specjalności:
1) geodezyjne pomiary sytuacyjno-wysokościowe, realizacyjne i inwentaryzacyjne,
2) rozgraniczanie i podziały nieruchomości oraz sporządzanie dokumentacji do celów prawnych - warunek 5.1.4 (załącznik Nr 7 do SIWZ).

Sytuacja ekonomiczna:
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca przedłoży aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenia, że Wykonawca uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonanie decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania oferty;
W przypadku, gdy Wykonawca polegać będzie na zdolnościach finansowych innych podmiotów na zasadach określonych w art.26 ust.2b ustawy Pzp, wysokość posiadanych środków lub zdolność kredytowa winna być równa, co najmniej wysokości ceny ofertowej.

Oświadczenie nr 4: Tak

Oświadczenie nr 9: Tak

Oświadczenie wykluczenia nr 1: Tak

Oświadczenie wykluczenia nr 2: Tak

Oświadczenie wykluczenia nr 3: Tak

Dokumenty grupy kapitałowej: Tak

Dokumenty podmiotów zagranicznych: Tak

Dokumenty podmiotów zagranicznych: Tak

Dokumenty podmiotów zagranicznych: Tak

inne_dokumenty:
1. Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp (załącznik Nr 3 do SIWZ);
2. Parafowany projekt umowy stanowiący załącznik Nr 8 do SIWZ.
3. Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, polegać będzie na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia, Zamawiający żąda od Wykonawcy przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów określonych w pkt 6.1.2 - 6.1.5 SIWZ.
4. Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, polegać będzie na zdolnościach finansowych innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Zamawiający żąda przedłożenia informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, w którym podmiot ten posiada rachunek, potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową, wystawionej nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
5.W przypadku konsorcjum do oferty należy załączyć dokument ustanawiający pełnomocnika. Z treści pełnomocnictwa musi wynikać, kto, kogo i do jakich czynności umocowuje. Ustanowienie pełnomocnika może wynikać z umowy konsorcjum.

III.7 osoby niepełnosprawne: Nie

Kod trybu postepowania: PN

Kod kryterium cenowe: A

Adres uzyskania specyfikacji i warunków zamówienia:
Starostwo Powiatowe w Końskich
Wydział Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami
ul. Stanisława Staszica 2
26-200 Końskie
pok. nr 107 (I piętro)

Data składania wniosków, ofert: 02/04/2014

Godzina składania wniosków, ofert: 08:00

Miejsce składania:
Starostwa Powiatowego w Końskich
ul. Stanisława Staszica 2
26-200 Końskie
kancelaria ogólna - pokój nr 1 (parter)

On: O

Termin związania ofertą, liczba dni: 30

Czy unieważnienie postępowania: Nie

Kody CPV:
713543007 (Usługi badań katastralnych)

Podobne przetargi

254638 / 2011-08-23 - Administracja samorzÄ…dowa

Starostwo Powiatowe - Włoszczowa (świętokrzyskie)
CPV: 713543007 (Usługi badań katastralnych)
Modernizacja ewidencji gruntów i budynków w zakresie założenia ewidencji budynków i lokali wraz ze zmianą oznaczeń gruntów zabudowanych oraz gruntów rolnych zabudowanych niewykazanych dotychczas w ewidencji gruntów dla gminy KRASOCIN, obręby: Bukowa, Chotów, Jakubów, Karolinów, Kozia Wieś, Kuzki Belina, Oleszno.

373618 / 2009-10-26 - Administracja samorzÄ…dowa

Miasto Kielce - Kielce (świętokrzyskie)
CPV: 713543007 (Usługi badań katastralnych)
Przeprowadzeniu badania stanu prawnego nieruchomości położonych w Kielcach, w związku z układem polsko-amerykańskim (15 zadań).

274800 / 2010-09-02 - Administracja samorzÄ…dowa

Starostwo Powiatowe w Busku-Zdroju - Busko-Zdrój (świętokrzyskie)
CPV: 713543007 (Usługi badań katastralnych)
A. Wykonanie dokumentacji geodezyjno-prawnej dotyczącej nieruchomości położonej w Busku - Zdroju (obręb 08) oznaczonej numerem 4/7 polegającej na wydzieleniu z tej działki części przeznaczonych do zwrotu. B. Wykonanie dokumentacji geodezyjno-prawnej wydzielenia z działki nr 541/1 w obrębie Kostki Duże gm. Busko - Zdrój części faktycznie zajętej pod drogę publiczną nr 0082 T. C. Wykonanie dokumentacji geodezyjno-prawnej wydzielenia z działki nr 686 w obrębie Bilczów gm. Busko - Zdrój części faktycznie zajętej pod drogę publiczną nr 0090 T pod nazwą Zawierzbie-Chotel Czerwony-Bilczów

215175 / 2014-10-13 - Administracja samorzÄ…dowa

Powiat Buski - Busko-Zdrój (świętokrzyskie)
CPV: 713543007 (Usługi badań katastralnych)
Założenie ewidencji gruntów i budynków oraz sporządzenie dokumentacji do ujawnienia nowego stanu prawnego w księgach wieczystych po scaleniu dla części gruntów wsi Kostki Duże gm. Busko-Zdrój .

126141 / 2015-08-25 - Administracja samorzÄ…dowa

Powiat Buski - Busko-Zdrój (świętokrzyskie)
CPV: 713543007 (Usługi badań katastralnych)
Opracowanie dokumentacji geodezyjno-prawnej do regulacji stanu prawnego nieruchomości zajętych pod część drogi powiatowej (0113T) Szczeglin - Chrzanów - Wójcza - Biechów - Podwale - Oblekoń w obrębie Szczeglin gmina Stopnica

343838 / 2010-10-25 - Administracja samorzÄ…dowa

Starostwo Powiatowe w Busku-Zdroju - Busko-Zdrój (świętokrzyskie)
CPV: 713543007 (Usługi badań katastralnych)
A. Wykonanie dokumentacji geodezyjno-prawnej dotyczącej nieruchomości położonej w Busku - Zdroju (obręb 08) oznaczonej numerem 4/7 polegającej na wydzieleniu z tej działki części przeznaczonych do zwrotu. B. Wykonanie dokumentacji geodezyjno-prawnej wydzielenia z działki nr 541/1 w obrębie Kostki Duże gm. Busko - Zdrój części faktycznie zajętej pod drogę publiczną nr 0082 T. C. Wykonanie dokumentacji geodezyjno-prawnej wydzielenia z działki nr 686 w obrębie Bilczów gm. Busko - Zdrój części faktycznie zajętej pod drogę publiczną nr 0090 T pod nazwą Zawierzbie-Chotel Czerwony-Bilczów.

275699 / 2011-10-20 - Administracja samorzÄ…dowa

Starostwo Powiatowe w Busku-Zdroju - Busko-Zdrój (świętokrzyskie)
CPV: 713543007 (Usługi badań katastralnych)
Wykonanie prac geodezyjno-urządzeniowych i opracowanie dokumentacji zmiany projektu scalenia gruntów wsi Słabkowice gm. Busko-Zdrój w części dotyczącej działek oznaczonych przed scaleniem nr: 58,178, 418, 606/1, 722, 749, 864, 946, 1137, 1196 oraz 187

121370 / 2015-05-22 - Administracja samorzÄ…dowa

Starostwo Powiatowe - Włoszczowa (świętokrzyskie)
CPV: 713543007 (Usługi badań katastralnych)
Modernizacja ewidencji gruntów i budynków w zakresie uzupełnienia baz danych ewidencyjnych o dane dotyczące budynków oraz modyfikacji istniejących danych ewidencyjnych w zakresie pola powierzchni i konturów użytków gruntowych oraz klas bonitacyjnych w zakresie użytków zabudowanych w obszarze obrębów ewidencyjnych: Brzeście, Ciemiętniki, Jakubowice, Januszewice, Kluczewsko, Komorniki, Komparzów, Miedziana Góra, Nowiny, Pilczyca, Rzewuszyce, Stanowiska, Zabrodzie, Zalesie gm. Kluczewsko

199387 / 2013-09-30 - Administracja samorzÄ…dowa

Starostwo Powiatowe w Busku-Zdroju - Busko-Zdrój (świętokrzyskie)
CPV: 713543007 (Usługi badań katastralnych)
Opracowanie dokumentacji geodezyjno - kartograficznej umożliwiającej ujawnienia odcinka drogi nie ujętego dotychczas w części opisowej ewidencji gruntów pomiędzy obrębami Kobylniki i Skotniki Dolne gm. Wiślica.

75134 / 2015-04-02 - Administracja samorzÄ…dowa

Powiat Buski - Busko-Zdrój (świętokrzyskie)
CPV: 713543007 (Usługi badań katastralnych)
Wykonanie prac geodezyjno - urządzeniowych i opracowanie dokumentacji do przeprowadzenia scalenia gruntów wsi Siesławice gm. Busko-Zdrój w części dotyczącej działek oznaczonych w aktualnej ewidencji nr 12 i 13.

276659 / 2008-10-21 - Administracja samorzÄ…dowa

Starostwo Powiatowe - Skarżysko-Kamienna (świętokrzyskie)
CPV: 713543007 (Usługi badań katastralnych)
Modernizacja ewidencji gruntów w zakresie założenia ewidencji budynków i lokali na terenie gminy Skarżysko Kościelne

18475 / 2016-02-24 - Administracja samorzÄ…dowa

Powiat Buski - Busko-Zdrój (świętokrzyskie)
CPV: 713543007 (Usługi badań katastralnych)
A. Wykonanie podziału działki numer 137/1 o pow. 3,8806 ha położonej w obrębie Winiary Wiślickie gm. Nowy Korczyn. B. Opracowanie dokumentacji geodezyjno-prawnej wydzielenia działki przeznaczonej do zwrotu położonej w Kielcach przy ulicy Sikorskiego (obręb 0007) nr 843/5.

293477 / 2011-11-10 - Administracja samorzÄ…dowa

Starostwo Powiatowe w Busku-Zdroju - Busko-Zdrój (świętokrzyskie)
CPV: 713543007 (Usługi badań katastralnych)
A. Opracowanie mapy sytuacyjno-własnościowej dotyczącej nr 376 w Stopnicy gm. Stopnica zgodnie ze stanem prawnym. B. Wykonanie dokumentacji geodezyjno-prawnej wydzielenia działki przeznaczonej do zwrotu w Busku-Zdroju (obręb 11)

39187 / 2011-02-03 - Administracja samorzÄ…dowa

Starostwo Powiatowe w Busku-Zdroju - Busko-Zdrój (świętokrzyskie)
CPV: 713543007 (Usługi badań katastralnych)
Wykonanie prac geodezyjno-urządzeniowych i opracowanie dokumentacji zmiany projektu scalenia gruntów wsi Piasek Wielki gm. Nowy Korczyn w części dotyczącej działek oznaczonych po scaleniu nr: 85,92, 94, 114, 136, 502, 592, 614 o łącznej powierzchni 8,32 ha oraz działki nr 315 o powierzchni 0,10 ha.

190414 / 2014-06-05 - Administracja samorzÄ…dowa

Starostwo Powiatowe - Włoszczowa (świętokrzyskie)
CPV: 713543007 (Usługi badań katastralnych)
Modernizacja ewidencji gruntów i budynków w zakresie uzupełnienia baz danych ewidencyjnych o dane dotyczące budynków oraz modyfikacji istniejących danych ewidencyjnych w zakresie pola powierzchni i konturów użytków gruntowych oraz klas bonitacyjnych w zakresie użytków zabudowanych w obszarze obrębu ewidencyjnego Secemin, gm. Secemin.

76293 / 2015-05-26 - Administracja samorzÄ…dowa

Powiat Buski - Busko-Zdrój (świętokrzyskie)
CPV: 713543007 (Usługi badań katastralnych)
Opracowanie dokumentacji do aktualizacji ewidencji gruntów w obrębie 03 miasta Busko - Zdrój w części dotyczącej działek 112/1, 112/2 i 115/2.

88138 / 2015-04-17 - Administracja samorzÄ…dowa

Starostwo Powiatowe - Włoszczowa (świętokrzyskie)
CPV: 713543007 (Usługi badań katastralnych)
Modernizacja ewidencji gruntów i budynków w zakresie uzupełnienia baz danych ewidencyjnych o dane dotyczące budynków oraz modyfikacji istniejących danych ewidencyjnych w zakresie pola powierzchni i konturów użytków gruntowych oraz klas bonitacyjnych w zakresie użytków zabudowanych w obszarze obrębów ewidencyjnych: Brzeście, Ciemiętniki, Jakubowice, Januszewice, Kluczewsko, Komorniki, Komparzów, Miedziana Góra, Nowiny, Pilczyca, Rzewuszyce, Stanowiska, Zabrodzie, Zalesie gm. Kluczewsko.