Informacje o przetargach publicznych.
Site Search

117402 / 2014-04-07 - Podmiot prawa publicznego / Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych S.A. (Warszawa)

Przeprowadzenie badania potrzeb przedsiębiorców w kontekście internacjonalizacji przedsiębiorstw Polski Wschodniej w ramach realizacji Programu Promocji Gospodarczej Polski Wschodniej

Opis zamówienia

Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia (SOPZ)
1. INFORMACJE OGÓLNE
Makroregion Polska Wschodnia to obszar obejmujący pięć województw: warmińsko-mazurskie, podlaskie, lubelskie, świętokrzyskie i podkarpackie. Obszar ten zajmuje 31,6% powierzchni całego kraju. Według Instytutu Badań nad Gospodarką Rynkową (IBnGR), który regularnie przeprowadza badania na temat atrakcyjności inwestycyjnej polskich regionów, województwa Polski Wschodniej to regiony o niskiej atrakcyjności w większości analizowanych czynników atrakcyjności. Ponadto w przytoczonych wcześniej badaniach wykazano, iż Polska Wschodnia jest Makroregionem o niskim poziomie rozwoju przemysłu, nieefektywnej strukturze gospodarki, niskiej innowacyjności oraz o małych zasobach wykwalifikowanych pracowników. Na sytuację Makroregionu negatywnie wpływa również jego peryferyjne położenie w stosunku do krajowych i europejskich centrów gospodarczych. Makroregion cechuje wciąż m.in.: niska stopa inwestycji i niewielki napływ inwestycji zagranicznych. Jest to spowodowane przede wszystkim słabą infrastrukturą gospodarczą i społeczną, niewielką chłonnością rynku oraz niewystarczającą aktywnością województw w przyciąganiu inwestorów oraz promocji eksportu. Jednak ostatnie lata, to również czas wzmożonych działań, mających na celu zmniejszenie występujących zapóźnień i barier
w rozwoju makroregionu. Jednym z dedykowanych instrumentów, które mają temu służyć jest Program Promocji Gospodarczej Polski Wschodniej, realizowany w pierwszej I osi priorytetowej Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej (działania I.4 Promocja i współpraca, poddziałanie 1.4.1 promocja gospodarcza).
Program Promocji Gospodarczej Polski Wschodniej jest pierwszym projektem, który swym zasięgiem obejmuje jednocześnie wszystkie województwa Makroregionu oraz w sposób przemyślany i spójny prezentuje potencjał gospodarczy całego obszaru. Projekt realizowany jest od 2009 roku a jego zakończenie zaplanowano w połowie 2015 r.
Głównym celem Programu, realizowanego przez Polską Agencję Informacji i Inwestycji Zagranicznych S.A. we współpracy z pięcioma województwami Polski Wschodnie jest wzrost zainteresowania ofertą gospodarczą Polski Wschodniej. Główne założenia Programu obejmują:
- zwiększenie napływu bezpośrednich inwestycji zagranicznych do Makroregionu,
- zainteresowanie polskich firm inwestycjami w Polsce Wschodniej,
- pobudzenie eksportu produktów oraz usług z Polski Wschodniej,
- rozwój turystyki biznesowej w Makroregionie.
Program Promocji Gospodarczej Polski Wschodniej składa się z dwóch komponentów:
1) promocji wizerunkowej Makroregionu Polski Wschodniej oraz poszczególnych województw pod kątem biznesowym (Eastern Poland - Macroregion - Macrofuture).
Głównym założeniem promocji wizerunkowej jest wypromowanie Makroregionu Polski Wschodniej jako dobrego miejsca do inwestycji oraz atrakcyjnego partnera handlowego. Zadania promocji wizerunkowej służą wsparciu promocji bezpośredniej. Promocja wizerunkowa obejmie działania o zasięgu ogólnopolskim
i międzynarodowym:
- opracowano system identyfikacji wizualnej,
- opracowano materiały promocyjne i informacyjne oraz publikacje,
- zrealizowano kampanię medialną w mediach krajowych i zagranicznych, obecnie trwa realizacja dodatkowej kampanii w mediach zagranicznych,
- prowadzone są działania Public Relations: wizyty studyjne dziennikarzy zagranicznych, których celem jest obiektywna prezentacja Polski Wschodniej
w mediach zagranicznych, przeprowadzono cykl konferencji prasowych w trakcie wydarzeń z zakresu badań bezpośrednich, seminaria oraz fora ekonomiczne, których zadaniem jest przedstawienie Programu, efektów jego realizacji oraz przekazanie informacji o możliwościach współpracy gospodarczej z Makroregionem Polska Wschodnia.
2) promocji bezpośredniej wiodących sektorów Polski Wschodnie wśród potencjalnych inwestorów (polskich i zagranicznych) oraz firm zainteresowanych intensyfikacją współpracy handlowej (promocja typu Business to Business). Działania promocji bezpośredniej polegają na organizacji udziału przedsiębiorców z Polski Wschodniej w handlowych misjach gospodarczych, targach i wystawach międzynarodowych, natomiast w przypadku jednostek samorządu terytorialnego - misjach inwestycyjnych oraz wizytach studyjnych.
Bezpośrednie działania marketingowe są istotnym element Programu Promocji Gospodarczej Polski Wschodniej, ze względu na:
- możliwość dokładnego dopasowania oferty inwestycyjnej i eksportowej
do poszczególnych odbiorców,
- potencjalnie większe zainteresowanie ofertą, która jest adresowana do pojedynczych odbiorców lub małej ich grupy,
- możliwość dopasowania narzędzi marketingu pod kątem potrzeb poszczególnych województw (udział w określonych targach, misjach itp.).
Działania promocji bezpośredniej wspierane są narzędziem elektronicznym - portalem gospodarczym www.whyeasternpoland.eu zawierającym zarówno aktualne dane makroekonomiczne, bieżące informacje z Makroregionu, bazę ofert inwestycyjnych oraz aktualną listę planowanych wydarzeń z zakresu działań promocji bezpośredniej (misje, targi).
2. PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
Przedmiotem zamówienia jest Przeprowadzenie badania potrzeb przedsiębiorców w kontekście internacjonalizacji przedsiębiorstw Polski Wschodniej w ramach Programu Promocji Gospodarczej Polski Wschodniej.
3. UZASADNIENIE, CEL ORAZ ZAKRES BADANIA
Realizacja badania wynika z potrzeby weryfikacji trafności, skuteczności oraz efektywności narzędzi promocji bezpośredniej wykorzystywanych w obecnym Projekcie w kontekście internacjonalizacji przedsiębiorstw Polski Wschodniej przy realizacji podobnego programu w nowej perspektywie 2014-2020.
Bezpośredni wpływ działań promocyjnych na liczbę lokowanych inwestycji w Makroregionie, jest siłą rzeczy ograniczony przez wiele czynników zewnętrznych. Inicjatywy o charakterze promocyjnym stanowią zazwyczaj element wspomagający, nie będąc prawdopodobnie ani warunkiem koniecznym, ani wystarczającym do podjęcia przez inwestorów decyzji o lokacji konkretnej inwestycji na danym obszarze.
Biorąc pod uwagę dotychczasowe doświadczenia z realizacji Projektu oraz pierwsze efekty interwencji, należy zbadać czy zastosowane formy promocji bezpośredniej w aktualnej postaci są wystarczające i czy odpowiadają potrzebom przedsiębiorców w kontekście internacjonalizacji przedsiębiorstw Polski Wschodniej. Udzielenie odpowiedzi w tym zakresie powinno pomóc w kształtowaniu ram i założeń podobnych interwencji w przyszłości.
Zakres badania koncentrować się będzie na zweryfikowaniu czy zastosowane działania promocji bezpośredniej w Projekcie odpowiadają potrzebom przedsiębiorstw w kontekście internacjonalizacji produktów i/lub usług.
W ocenie badania będą brane pod uwagę trzy kryteria:
1) Trafność - kryterium trafności ma na celu zbadanie czy cele Projektu, w kontekście samej konstrukcji, są możliwe do osiągnięcia przy pomocy realizowanych działań. Rolą Wykonawcy będzie konfrontacja realizacji celów Projektu za pomocą przyjętych działań, przede wszystkim promocji bezpośredniej, z uwzględnieniem czynników zewnętrznych, które warunkują osiągnięcie założonych celów, z realnymi potrzebami przedsiębiorców w kontekście internacjonalizacji. Z uwagi na fakt, iż Projekt jest w trakcie realizacji, zadaniem badania będzie propozycja modyfikacji zaplanowanych działań pod kątem osiągnięcia założonych celów oraz pomoc
w kształtowaniu ram i założeń podobnych interwencji w przyszłości. W przypadku zaistnienia ostatniej z okoliczności, Wykonawca przedstawi własną, przykładową propozycję modyfikacji celów Projektu na potrzeby analogicznych działań realizowanych w kolejnym okresie programowania.
2) Skuteczność - kryterium skuteczności wymaga sporządzenia bilansu zamierzonych
i osiągniętych efektów Projektu oraz sprawdzenia czy prowadzone działania promocji bezpośredniej (przede wszystkim ich forma i kierunki promocji) spełniają oczekiwania przedsiębiorców Polski Wschodniej. Ważne będzie ustalenie związków pomiędzy przyjętymi działaniami i ich konstrukcją, a powodzeniami i niepowodzeniami w zakresie zaplanowanych rezultatów i oddziaływania w kontekście internacjonalizacji przedsiębiorstw.
3) Efektywność - w ramach tego kryterium istotne będzie ustalenie jak efektywnie nakłady zostały przekształcone w poszczególne produkty, rezultaty i oddziaływanie. Analizą efektywności objęte będą działania z obszaru promocji bezpośredniej,
tj. misje wyjazdowe i przyjazdowe, targi, wystawy oraz wizyty studyjne.
4. PROBLEMY I OBSZARY BADAWCZE
W związku z tym, iż zakres badania koncentrować się będzie na zweryfikowaniu czy zastosowane działania promocji bezpośredniej w Projekcie odpowiadają potrzebom przedsiębiorstw w kontekście internacjonalizacji przedsiębiorstw Polski Wschodniej, koniecznym będzie znalezienie odpowiedzi na pytania sformułowane w dwóch obszarach badawczych. Poniższe pytania mają charakter poglądowy, w celu ukierunkowania Wykonawcy przy przygotowaniu szczegółowych pytań, które zostaną przedstawione do akceptacji Zamawiającego po podpisaniu umowy. Przykłady zagadnień:
1) Ocena działań z zakresu promocji bezpośredniej oraz dotychczasowych efektów realizacji Programu Promocji Gospodarczej Polski Wschodniej, w tym oceny jakości jego realizacji oraz osiągniętych wskaźników w kontekście realizacji podobnego Programu w nowej perspektywie 2014-2020:
- czy promocja Programu dociera do potencjalnych i faktycznych przedsiębiorców?
- w jakim stopniu promocja bezpośrednia Projektu jest skuteczna, tj. w jakim stopniu zachęca potencjalnych przedsiębiorców (w tym inwestorów krajowych i zagranicznych) do:
a. ulokowania swojej inwestycji na terenie Polski Wschodniej?
b. zwiększenia udziału eksportu w ogólnej wartości sprzedaży?
- które elementy realizowanego Programu są najbardziej skuteczne z punktu widzenia przedsiębiorców? Jak oceniana i postrzegana jest skuteczność poszczególnych rodzajów przedsięwzięć promocji bezpośredniej (z listy zawartej w tabeli 1, stanowiącej załącznik nr 1 do SOPZ) w zakresie nawiązania i realizacji kontaktów handlowych?
- jaka jest ocena najbardziej efektywnych kierunków (rynków) współpracy gospodarczej z punktu widzenia przedsiębiorców z poszczególnych branż wiodących z Polski Wschodniej?
- jak oceniana jest skuteczność prowadzonych działań promocyjnych pod kątem rozwoju przedsiębiorczości i wymiany handlowej wśród przedsiębiorców Polski Wschodniej?
- jaki jest deklaratywny poziom zainteresowania handlem z rynkiem Polski Wschodniej?
- jakie są opinie dotyczące kanałów i narzędzi promocji Polski Wschodniej?
2) Ocena trafności oraz skuteczności zastosowanych działań promocji bezpośredniej Projektu w stosunku do potrzeb przedsiębiorców Polski Wschodniej, w szczególności w kontekście internacjonalizacji:
- które z poszczególnych rodzajów przedsięwzięć promocji bezpośredniej Projektu
są najbardziej, a które najmniej trafne z punktu widzenia potrzeb przedsiębiorców Polski Wschodniej?
- w jakim stopniu działania promocji bezpośredniej Projektu (misje/targi/wizyty studyjne) odpowiadają potrzebom przedsiębiorców Polski Wschodniej?
- czy można porównać skuteczność i efektywność (koszty do efektów) misji/targów/ wizyt studyjnych organizowanych w ramach Projektu z analogicznymi przedsięwzięciami, organizowanymi w ramach innych inicjatyw?
- czy zastosowane formy promocji (misje/targi/wizyty) są wystarczające z punktu widzenia przedsiębiorców, w szczególności w kontekście internacjonalizacji? Jeżeli nie, to które formy promocji powinny być uwzględnione w nowej perspektywie 2014-2020?
- czy dobór kierunków (rynków) współpracy gospodarczej odpowiada potrzebom przedsiębiorców z poszczególnych branż wiodących z Polski Wschodniej? Jeżeli nie, to które kierunki współpracy gospodarczej powinny być uwzględnione w nowej perspektywie 2014-2020?
- czy zastosowane formy wsparcia są wystarczające i odpowiadają potrzebom przedsiębiorców? Jeżeli nie, to jakie formy wsparcia powinny być uwzględnione w nowej perspektywie 2014-2020?
5. WYMAGANIA DOTYCZĄCE METODOLOGII BADANIA
Wykonawca przeprowadzi wszystkie niezbędne czynności związane z powierzonym mu zadaniem zgodnie z powszechnie respektowanymi regułami metodologicznymi obowiązującymi w naukach społecznych. Wielowymiarowość celów badania oraz wielość zagadnień sugeruje zastosowanie hybrydowej metodologii badań społecznych, bazującej na integracji metod kwantyfikacyjnych z treściowymi.
Zamawiający przewidział następujące elementy badania:
I. DESK RESEARCH
Pierwszym etapem badań będzie analiza źródeł zastanych. Istotne będzie zapoznanie
się Wykonawcy z dokumentacją programową oraz materiałami wypracowanymi do tej pory w postaci analizy gospodarczej, raportów oraz badań ewaluacyjnych. Na tym etapie Wykonawca powinien również przeprowadzić szereg rozmów z osobami zaangażowanymi w realizację Projektu, w tym z przedstawicielami Zamawiającego, MRR i PARP. Celem przeprowadzonych rozmów powinno być poszerzenie wiedzy na temat analizowanej interwencji oraz identyfikacja danych, które mogą okazać się użyteczne z punktu widzenia postawionych pytań badawczych.
Konsekwencją realizacji tego etapu, będzie opracowanie i zaakceptowanie raportu metodologicznego, w tym przygotowanie narzędzi badawczych w postaci kwestionariuszy wywiadu dla badań ilościowych oraz scenariuszy wywiadu na potrzeby badań jakościowych.
II. BADANIA TERENOWE ILOŚCIOWE I JAKOŚCIOWE
Badanie będzie miało na celu umożliwić udzielenie odpowiedzi przede wszystkim na pytania wskazane powyżej, w ramach pierwszego i drugiego obszaru badawczego.
1) Pierwszy obszar badawczy - główne założenia:
- Wykonawca zrealizuje badanie z wykorzystaniem jednej z wybranych technik badawczych: CAPI, PAPI lub CATI. Istotne jest, iż Zamawiający dysponuje bazą adresową do podmiotów gospodarczych (w bazie znajdują się dodatkowo numery NIP/REGON, które w razie potrzeby pozwolą na zintegrowanie wykazu
z innymi bazami danych kontaktowych, w szczególności z bazą telefoniczną).
- Zamawiający po podpisaniu umowy przekaże Wykonawcy wykaz podmiotów
do badania liczący 3 000 jednostek, z których Wykonawca wylosuje próbę badawczą nie mniejszą niż 1 000 respondentów.
- Wymagany, minimalny poziom zwrotu (respose rate) w badaniu wynosi 50%
(500 podmiotów, z którymi zrealizowany został pełen wywiad). Każde odstępstwo od tej wielkości będzie skutkowało naliczeniem kar umownych, o których mowa
w par. 16 umowy).
- Realizacja badania będzie miała charakter badania wyczerpującego - tzn. Zamawiający wymaga podjęcia kontaktu i próbę realizacji wywiadu z każdym respondentem w przekazanej próbie badawczej.
- Wszystkie wywiady zostaną przeprowadzone z przedstawicielem Zarządu przedsiębiorstwa lub osobą na stanowisku kierowniczym, posiadającym niezbędną wiedzę w zakresie prowadzonego badania.
- Zamawiający zastrzega sobie prawo do kontroli poprawności zrealizowanych wywiadów w ramach kontroli własnej PAIiIZ S.A.
2) Drugi obszar badawczy - główne założenia:
- Wykonawca przeprowadzi wywiady jakościowe w formule Indywidualnych Wywiadów Pogłębionych (IDI) oraz 3 wywiady grupowe (grupy fokusowe)
z krajowymi podmiotami prowadzącymi działalność gospodarczą, zarejestrowanymi na terenie województw Polski Wschodniej (411 podmiotów), uczestniczącymi
w dotychczasowych wydarzeniach z zakresu promocji bezpośredniej. Istotne jest,
iż Zamawiający posiada jedynie bazę adresową podmiotów gospodarczych
(w bazie znajdują się dodatkowo numery NIP/REGON, które w razie potrzeby pozwolą na zintegrowanie wykazu z innymi bazami danych kontaktowych, w szczególności z bazą telefoniczną).
- Zamawiający po podpisaniu umowy przekaże Wykonawcy wykaz podmiotów
do badania liczący 411 jednostek.
- Wymagany, minimalny poziom zwrotu (respose rate) dla IDI wynosi 25%
(103 podmioty, z którymi zrealizowany został pełen wywiad). Natomiast próba badawcza dla grup fokusowych to nie mniej niż 8 uczestników wylosowanych
z wykazu podmiotów do badania liczącego 411 jednostek. Każde odstępstwo od tej wielkości będzie skutkowało naliczeniem kar umownych, o których mowa
w par. 16 umowy).
- Na potrzeby wywiadów Wykonawca opracuje odpowiednie kwestionariusze/scenariusze.
- Wszystkie wywiady zostaną przeprowadzone z przedstawicielem Zarządu przedsiębiorstwa lub osobą na stanowisku kierowniczym, posiadającym niezbędną wiedzę w zakresie udziału podmiotu w danym wydarzeniu.
- Z każdego wywiadu sporządzone zostanie szczegółowe sprawozdanie, zawierające zestawienie pytań zawartych w scenariuszu wywiadu i uzyskanych na nie odpowiedzi.
- Zamawiający zastrzega sobie prawo do kontroli poprawności zrealizowanych wywiadów w ramach kontroli własnej PAIiIZ S.A.
6. ZAKRES RAPORTU METODOLOGICZNEGO
Raport metodologiczny powinien zawierać następujące elementy:
1) szczegółowy opis koncepcji i metodologii (metod, technik, narzędzi) realizacji badania,
2) kwestionariusze wywiadu do badań ilościowych;
3) scenariusze wywiadów - zgodnie ze wskazanymi założeniami;
4) listę osób, z którymi zostaną przeprowadzone wywiady IDI i grupy fokusowe;
5) szczegółowy harmonogram realizacji badań i analiz;
6) propozycję spisu treści raportu końcowego;
7) zakresy odpowiedzialności poszczególnych ekspertów, w ramach zespołu badawczego.
7. ZAKRES RAPORTU KOŃCOWEGO
1) Wykonawca przygotuje raport końcowy prezentujący wyniki badań. Otrzymane wyniki powinny zostać omówione w sposób syntetyczny i przekrojowy. Raport nie może sprowadzać się do zreferowania (streszczenia) uzyskanych danych i odpowiedzi pochodzących z badań, lecz powinien być syntezą wyników uzyskanych na różnych etapach realizacji badania.
2) Do zaprezentowania materiału empirycznego Wykonawca powinien wybrać takie przekroje analityczne (typologie), które będą zapewniały prawidłowe wnioskowanie (będą istotne z punktu widzenia zaobserwowanych prawidłowości).
3) Raport końcowy będzie zawierał co najmniej następujące elementy:
- streszczenie,
- kontekst realizacji badania,
- opis metodologii badania,
- wnioski z badania i rekomendacje,
- syntetyczne odpowiedzi na wszystkie postawione pytania ewaluacyjne.
4) Do raportu końcowego będą dołączone aneksy, tworzone przez Wykonawcę na bieżąco w toku realizacji niniejszego Zamówienia, w szczególności:
- szczegółowy opis metodologii zastosowanej w badaniu,
- lista jednostek, z którymi przeprowadzono wywiady,
- lista dokumentów, publikacji i innych materiałów źródłowych, wykorzystanych przy ewaluacji,
- Aneks statystyczny zawierający tabelaryczną prezentację wyników badań ilościowych, w wyznaczonych po konsultacji z Zamawiającym przekrojach analitycznych,
- narzędzia badawcze zastosowane w wywiadach,
- informacja dla prasy streszczająca najważniejsze wnioski i wyniki badania (maksymalnie dwie strony maszynopisu, około 1 800 znaków na stronę).
5) Raport powinien zawierać nie więcej niż 100 stron maszynopisu, w tym streszczenie (nie więcej 5-10 str.), około 1 800 znaków na stronę. Oba raporty (metodologiczny i końcowy) będą przygotowane w języku polskim. W raporcie końcowym Wykonawca powinien zamieścić logo Projektu, Unii Europejskiej i PO RPW oraz informację, że raport powstał w ramach projektu współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
6) Prezentowane w raporcie informacje powinny zachować spójny wygląd i treść (w szczególności tabele i wykresy). Ponadto, szata graficzna obu raportów powinna być zgodna z Poradnikiem Beneficjenta - Zasady promocji projektów dla Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej 2007-2013 oraz Księgą Identyfikacji Wizualnej Narodowej Strategii Spójności na lata 2007-2013. Ponadto, raporty oraz prezentacje przygotowane w ramach zamówienia będą zgodne z zasadami wizualizacji Projektu.
7) Wykonawca dostarczy oba raporty (końcowy i metodologiczny) w wersji elektronicznej (CD/DVD/pendrive oraz za pośrednictwem poczty elektronicznej; formaty: .doc, docx oraz PDF) oraz papierowej (zbindowane, wydruk w kolorze)
w liczbie pięciu egzemplarzy (dotyczy wersji finalnej). Wersja robocza raportu końcowego zostanie dostarczona w wersji elektronicznej (CD/DVD/pendrive oraz za pośrednictwem poczty elektronicznej; formaty: doc, docx oraz PDF) oraz papierowej (zbindowane, wydruk w kolorze) w liczbie trzech egzemplarzy.
8) Załącznikiem do raportu będą bazy danych pochodzące z badań ilościowych zapisane w programie Excel.
9) Wykonawca przedstawi dodatkowo do raportu prezentację w programie Power Point, w której w sposób obrazowy i atrakcyjny pokaże wyniki badania. Prezentacja od 25 do 30 slajdów w wersji polskiej i angielskiej.

Numer biuletynu: 1

Pozycja w biuletynie: 117402

Data publikacji: 2014-04-07

Nazwa:
Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych S.A.

Ulica: ul. Bagatela 12

Numer domu: 12

Miejscowość: Warszawa

Kod pocztowy: 00-585

Województwo / kraj: mazowieckie

Numer telefonu: 22 3349800, 3349966

Numer faxu: 22 3349999

Adres strony internetowej: www.paiz.gov.pl

Regon: 01207066900000

Typ ogłoszenia: ZP-400

Czy jest obowiązek publikacji w biuletynie: Tak

Ogłoszenie dotyczy: 1

Rodzaj zamawiającego: Podmiot prawa publicznego

Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Przeprowadzenie badania potrzeb przedsiębiorców w kontekście internacjonalizacji przedsiębiorstw Polski Wschodniej w ramach realizacji Programu Promocji Gospodarczej Polski Wschodniej

Rodzaj zamówienia: U

Przedmiot zamówienia:
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia (SOPZ)
1. INFORMACJE OGÓLNE
Makroregion Polska Wschodnia to obszar obejmujący pięć województw: warmińsko-mazurskie, podlaskie, lubelskie, świętokrzyskie i podkarpackie. Obszar ten zajmuje 31,6% powierzchni całego kraju. Według Instytutu Badań nad Gospodarką Rynkową (IBnGR), który regularnie przeprowadza badania na temat atrakcyjności inwestycyjnej polskich regionów, województwa Polski Wschodniej to regiony o niskiej atrakcyjności w większości analizowanych czynników atrakcyjności. Ponadto w przytoczonych wcześniej badaniach wykazano, iż Polska Wschodnia jest Makroregionem o niskim poziomie rozwoju przemysłu, nieefektywnej strukturze gospodarki, niskiej innowacyjności oraz o małych zasobach wykwalifikowanych pracowników. Na sytuację Makroregionu negatywnie wpływa również jego peryferyjne położenie w stosunku do krajowych i europejskich centrów gospodarczych. Makroregion cechuje wciąż m.in.: niska stopa inwestycji i niewielki napływ inwestycji zagranicznych. Jest to spowodowane przede wszystkim słabą infrastrukturą gospodarczą i społeczną, niewielką chłonnością rynku oraz niewystarczającą aktywnością województw w przyciąganiu inwestorów oraz promocji eksportu. Jednak ostatnie lata, to również czas wzmożonych działań, mających na celu zmniejszenie występujących zapóźnień i barier
w rozwoju makroregionu. Jednym z dedykowanych instrumentów, które mają temu służyć jest Program Promocji Gospodarczej Polski Wschodniej, realizowany w pierwszej I osi priorytetowej Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej (działania I.4 Promocja i współpraca, poddziałanie 1.4.1 promocja gospodarcza).
Program Promocji Gospodarczej Polski Wschodniej jest pierwszym projektem, który swym zasięgiem obejmuje jednocześnie wszystkie województwa Makroregionu oraz w sposób przemyślany i spójny prezentuje potencjał gospodarczy całego obszaru. Projekt realizowany jest od 2009 roku a jego zakończenie zaplanowano w połowie 2015 r.
Głównym celem Programu, realizowanego przez Polską Agencję Informacji i Inwestycji Zagranicznych S.A. we współpracy z pięcioma województwami Polski Wschodnie jest wzrost zainteresowania ofertą gospodarczą Polski Wschodniej. Główne założenia Programu obejmują:
- zwiększenie napływu bezpośrednich inwestycji zagranicznych do Makroregionu,
- zainteresowanie polskich firm inwestycjami w Polsce Wschodniej,
- pobudzenie eksportu produktów oraz usług z Polski Wschodniej,
- rozwój turystyki biznesowej w Makroregionie.
Program Promocji Gospodarczej Polski Wschodniej składa się z dwóch komponentów:
1) promocji wizerunkowej Makroregionu Polski Wschodniej oraz poszczególnych województw pod kątem biznesowym (Eastern Poland - Macroregion - Macrofuture).
Głównym założeniem promocji wizerunkowej jest wypromowanie Makroregionu Polski Wschodniej jako dobrego miejsca do inwestycji oraz atrakcyjnego partnera handlowego. Zadania promocji wizerunkowej służą wsparciu promocji bezpośredniej. Promocja wizerunkowa obejmie działania o zasięgu ogólnopolskim
i międzynarodowym:
- opracowano system identyfikacji wizualnej,
- opracowano materiały promocyjne i informacyjne oraz publikacje,
- zrealizowano kampanię medialną w mediach krajowych i zagranicznych, obecnie trwa realizacja dodatkowej kampanii w mediach zagranicznych,
- prowadzone są działania Public Relations: wizyty studyjne dziennikarzy zagranicznych, których celem jest obiektywna prezentacja Polski Wschodniej
w mediach zagranicznych, przeprowadzono cykl konferencji prasowych w trakcie wydarzeń z zakresu badań bezpośrednich, seminaria oraz fora ekonomiczne, których zadaniem jest przedstawienie Programu, efektów jego realizacji oraz przekazanie informacji o możliwościach współpracy gospodarczej z Makroregionem Polska Wschodnia.
2) promocji bezpośredniej wiodących sektorów Polski Wschodnie wśród potencjalnych inwestorów (polskich i zagranicznych) oraz firm zainteresowanych intensyfikacją współpracy handlowej (promocja typu Business to Business). Działania promocji bezpośredniej polegają na organizacji udziału przedsiębiorców z Polski Wschodniej w handlowych misjach gospodarczych, targach i wystawach międzynarodowych, natomiast w przypadku jednostek samorządu terytorialnego - misjach inwestycyjnych oraz wizytach studyjnych.
Bezpośrednie działania marketingowe są istotnym element Programu Promocji Gospodarczej Polski Wschodniej, ze względu na:
- możliwość dokładnego dopasowania oferty inwestycyjnej i eksportowej
do poszczególnych odbiorców,
- potencjalnie większe zainteresowanie ofertą, która jest adresowana do pojedynczych odbiorców lub małej ich grupy,
- możliwość dopasowania narzędzi marketingu pod kątem potrzeb poszczególnych województw (udział w określonych targach, misjach itp.).
Działania promocji bezpośredniej wspierane są narzędziem elektronicznym - portalem gospodarczym www.whyeasternpoland.eu zawierającym zarówno aktualne dane makroekonomiczne, bieżące informacje z Makroregionu, bazę ofert inwestycyjnych oraz aktualną listę planowanych wydarzeń z zakresu działań promocji bezpośredniej (misje, targi).
2. PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
Przedmiotem zamówienia jest Przeprowadzenie badania potrzeb przedsiębiorców w kontekście internacjonalizacji przedsiębiorstw Polski Wschodniej w ramach Programu Promocji Gospodarczej Polski Wschodniej.
3. UZASADNIENIE, CEL ORAZ ZAKRES BADANIA
Realizacja badania wynika z potrzeby weryfikacji trafności, skuteczności oraz efektywności narzędzi promocji bezpośredniej wykorzystywanych w obecnym Projekcie w kontekście internacjonalizacji przedsiębiorstw Polski Wschodniej przy realizacji podobnego programu w nowej perspektywie 2014-2020.
Bezpośredni wpływ działań promocyjnych na liczbę lokowanych inwestycji w Makroregionie, jest siłą rzeczy ograniczony przez wiele czynników zewnętrznych. Inicjatywy o charakterze promocyjnym stanowią zazwyczaj element wspomagający, nie będąc prawdopodobnie ani warunkiem koniecznym, ani wystarczającym do podjęcia przez inwestorów decyzji o lokacji konkretnej inwestycji na danym obszarze.
Biorąc pod uwagę dotychczasowe doświadczenia z realizacji Projektu oraz pierwsze efekty interwencji, należy zbadać czy zastosowane formy promocji bezpośredniej w aktualnej postaci są wystarczające i czy odpowiadają potrzebom przedsiębiorców w kontekście internacjonalizacji przedsiębiorstw Polski Wschodniej. Udzielenie odpowiedzi w tym zakresie powinno pomóc w kształtowaniu ram i założeń podobnych interwencji w przyszłości.
Zakres badania koncentrować się będzie na zweryfikowaniu czy zastosowane działania promocji bezpośredniej w Projekcie odpowiadają potrzebom przedsiębiorstw w kontekście internacjonalizacji produktów i/lub usług.
W ocenie badania będą brane pod uwagę trzy kryteria:
1) Trafność - kryterium trafności ma na celu zbadanie czy cele Projektu, w kontekście samej konstrukcji, są możliwe do osiągnięcia przy pomocy realizowanych działań. Rolą Wykonawcy będzie konfrontacja realizacji celów Projektu za pomocą przyjętych działań, przede wszystkim promocji bezpośredniej, z uwzględnieniem czynników zewnętrznych, które warunkują osiągnięcie założonych celów, z realnymi potrzebami przedsiębiorców w kontekście internacjonalizacji. Z uwagi na fakt, iż Projekt jest w trakcie realizacji, zadaniem badania będzie propozycja modyfikacji zaplanowanych działań pod kątem osiągnięcia założonych celów oraz pomoc
w kształtowaniu ram i założeń podobnych interwencji w przyszłości. W przypadku zaistnienia ostatniej z okoliczności, Wykonawca przedstawi własną, przykładową propozycję modyfikacji celów Projektu na potrzeby analogicznych działań realizowanych w kolejnym okresie programowania.
2) Skuteczność - kryterium skuteczności wymaga sporządzenia bilansu zamierzonych
i osiągniętych efektów Projektu oraz sprawdzenia czy prowadzone działania promocji bezpośredniej (przede wszystkim ich forma i kierunki promocji) spełniają oczekiwania przedsiębiorców Polski Wschodniej. Ważne będzie ustalenie związków pomiędzy przyjętymi działaniami i ich konstrukcją, a powodzeniami i niepowodzeniami w zakresie zaplanowanych rezultatów i oddziaływania w kontekście internacjonalizacji przedsiębiorstw.
3) Efektywność - w ramach tego kryterium istotne będzie ustalenie jak efektywnie nakłady zostały przekształcone w poszczególne produkty, rezultaty i oddziaływanie. Analizą efektywności objęte będą działania z obszaru promocji bezpośredniej,
tj. misje wyjazdowe i przyjazdowe, targi, wystawy oraz wizyty studyjne.
4. PROBLEMY I OBSZARY BADAWCZE
W związku z tym, iż zakres badania koncentrować się będzie na zweryfikowaniu czy zastosowane działania promocji bezpośredniej w Projekcie odpowiadają potrzebom przedsiębiorstw w kontekście internacjonalizacji przedsiębiorstw Polski Wschodniej, koniecznym będzie znalezienie odpowiedzi na pytania sformułowane w dwóch obszarach badawczych. Poniższe pytania mają charakter poglądowy, w celu ukierunkowania Wykonawcy przy przygotowaniu szczegółowych pytań, które zostaną przedstawione do akceptacji Zamawiającego po podpisaniu umowy. Przykłady zagadnień:
1) Ocena działań z zakresu promocji bezpośredniej oraz dotychczasowych efektów realizacji Programu Promocji Gospodarczej Polski Wschodniej, w tym oceny jakości jego realizacji oraz osiągniętych wskaźników w kontekście realizacji podobnego Programu w nowej perspektywie 2014-2020:
- czy promocja Programu dociera do potencjalnych i faktycznych przedsiębiorców?
- w jakim stopniu promocja bezpośrednia Projektu jest skuteczna, tj. w jakim stopniu zachęca potencjalnych przedsiębiorców (w tym inwestorów krajowych i zagranicznych) do:
a. ulokowania swojej inwestycji na terenie Polski Wschodniej?
b. zwiększenia udziału eksportu w ogólnej wartości sprzedaży?
- które elementy realizowanego Programu są najbardziej skuteczne z punktu widzenia przedsiębiorców? Jak oceniana i postrzegana jest skuteczność poszczególnych rodzajów przedsięwzięć promocji bezpośredniej (z listy zawartej w tabeli 1, stanowiącej załącznik nr 1 do SOPZ) w zakresie nawiązania i realizacji kontaktów handlowych?
- jaka jest ocena najbardziej efektywnych kierunków (rynków) współpracy gospodarczej z punktu widzenia przedsiębiorców z poszczególnych branż wiodących z Polski Wschodniej?
- jak oceniana jest skuteczność prowadzonych działań promocyjnych pod kątem rozwoju przedsiębiorczości i wymiany handlowej wśród przedsiębiorców Polski Wschodniej?
- jaki jest deklaratywny poziom zainteresowania handlem z rynkiem Polski Wschodniej?
- jakie są opinie dotyczące kanałów i narzędzi promocji Polski Wschodniej?
2) Ocena trafności oraz skuteczności zastosowanych działań promocji bezpośredniej Projektu w stosunku do potrzeb przedsiębiorców Polski Wschodniej, w szczególności w kontekście internacjonalizacji:
- które z poszczególnych rodzajów przedsięwzięć promocji bezpośredniej Projektu
są najbardziej, a które najmniej trafne z punktu widzenia potrzeb przedsiębiorców Polski Wschodniej?
- w jakim stopniu działania promocji bezpośredniej Projektu (misje/targi/wizyty studyjne) odpowiadają potrzebom przedsiębiorców Polski Wschodniej?
- czy można porównać skuteczność i efektywność (koszty do efektów) misji/targów/ wizyt studyjnych organizowanych w ramach Projektu z analogicznymi przedsięwzięciami, organizowanymi w ramach innych inicjatyw?
- czy zastosowane formy promocji (misje/targi/wizyty) są wystarczające z punktu widzenia przedsiębiorców, w szczególności w kontekście internacjonalizacji? Jeżeli nie, to które formy promocji powinny być uwzględnione w nowej perspektywie 2014-2020?
- czy dobór kierunków (rynków) współpracy gospodarczej odpowiada potrzebom przedsiębiorców z poszczególnych branż wiodących z Polski Wschodniej? Jeżeli nie, to które kierunki współpracy gospodarczej powinny być uwzględnione w nowej perspektywie 2014-2020?
- czy zastosowane formy wsparcia są wystarczające i odpowiadają potrzebom przedsiębiorców? Jeżeli nie, to jakie formy wsparcia powinny być uwzględnione w nowej perspektywie 2014-2020?
5. WYMAGANIA DOTYCZĄCE METODOLOGII BADANIA
Wykonawca przeprowadzi wszystkie niezbędne czynności związane z powierzonym mu zadaniem zgodnie z powszechnie respektowanymi regułami metodologicznymi obowiązującymi w naukach społecznych. Wielowymiarowość celów badania oraz wielość zagadnień sugeruje zastosowanie hybrydowej metodologii badań społecznych, bazującej na integracji metod kwantyfikacyjnych z treściowymi.
Zamawiający przewidział następujące elementy badania:
I. DESK RESEARCH
Pierwszym etapem badań będzie analiza źródeł zastanych. Istotne będzie zapoznanie
się Wykonawcy z dokumentacją programową oraz materiałami wypracowanymi do tej pory w postaci analizy gospodarczej, raportów oraz badań ewaluacyjnych. Na tym etapie Wykonawca powinien również przeprowadzić szereg rozmów z osobami zaangażowanymi w realizację Projektu, w tym z przedstawicielami Zamawiającego, MRR i PARP. Celem przeprowadzonych rozmów powinno być poszerzenie wiedzy na temat analizowanej interwencji oraz identyfikacja danych, które mogą okazać się użyteczne z punktu widzenia postawionych pytań badawczych.
Konsekwencją realizacji tego etapu, będzie opracowanie i zaakceptowanie raportu metodologicznego, w tym przygotowanie narzędzi badawczych w postaci kwestionariuszy wywiadu dla badań ilościowych oraz scenariuszy wywiadu na potrzeby badań jakościowych.
II. BADANIA TERENOWE ILOŚCIOWE I JAKOŚCIOWE
Badanie będzie miało na celu umożliwić udzielenie odpowiedzi przede wszystkim na pytania wskazane powyżej, w ramach pierwszego i drugiego obszaru badawczego.
1) Pierwszy obszar badawczy - główne założenia:
- Wykonawca zrealizuje badanie z wykorzystaniem jednej z wybranych technik badawczych: CAPI, PAPI lub CATI. Istotne jest, iż Zamawiający dysponuje bazą adresową do podmiotów gospodarczych (w bazie znajdują się dodatkowo numery NIP/REGON, które w razie potrzeby pozwolą na zintegrowanie wykazu
z innymi bazami danych kontaktowych, w szczególności z bazą telefoniczną).
- Zamawiający po podpisaniu umowy przekaże Wykonawcy wykaz podmiotów
do badania liczący 3 000 jednostek, z których Wykonawca wylosuje próbę badawczą nie mniejszą niż 1 000 respondentów.
- Wymagany, minimalny poziom zwrotu (respose rate) w badaniu wynosi 50%
(500 podmiotów, z którymi zrealizowany został pełen wywiad). Każde odstępstwo od tej wielkości będzie skutkowało naliczeniem kar umownych, o których mowa
w par. 16 umowy).
- Realizacja badania będzie miała charakter badania wyczerpującego - tzn. Zamawiający wymaga podjęcia kontaktu i próbę realizacji wywiadu z każdym respondentem w przekazanej próbie badawczej.
- Wszystkie wywiady zostaną przeprowadzone z przedstawicielem Zarządu przedsiębiorstwa lub osobą na stanowisku kierowniczym, posiadającym niezbędną wiedzę w zakresie prowadzonego badania.
- Zamawiający zastrzega sobie prawo do kontroli poprawności zrealizowanych wywiadów w ramach kontroli własnej PAIiIZ S.A.
2) Drugi obszar badawczy - główne założenia:
- Wykonawca przeprowadzi wywiady jakościowe w formule Indywidualnych Wywiadów Pogłębionych (IDI) oraz 3 wywiady grupowe (grupy fokusowe)
z krajowymi podmiotami prowadzącymi działalność gospodarczą, zarejestrowanymi na terenie województw Polski Wschodniej (411 podmiotów), uczestniczącymi
w dotychczasowych wydarzeniach z zakresu promocji bezpośredniej. Istotne jest,
iż Zamawiający posiada jedynie bazę adresową podmiotów gospodarczych
(w bazie znajdują się dodatkowo numery NIP/REGON, które w razie potrzeby pozwolą na zintegrowanie wykazu z innymi bazami danych kontaktowych, w szczególności z bazą telefoniczną).
- Zamawiający po podpisaniu umowy przekaże Wykonawcy wykaz podmiotów
do badania liczący 411 jednostek.
- Wymagany, minimalny poziom zwrotu (respose rate) dla IDI wynosi 25%
(103 podmioty, z którymi zrealizowany został pełen wywiad). Natomiast próba badawcza dla grup fokusowych to nie mniej niż 8 uczestników wylosowanych
z wykazu podmiotów do badania liczącego 411 jednostek. Każde odstępstwo od tej wielkości będzie skutkowało naliczeniem kar umownych, o których mowa
w par. 16 umowy).
- Na potrzeby wywiadów Wykonawca opracuje odpowiednie kwestionariusze/scenariusze.
- Wszystkie wywiady zostaną przeprowadzone z przedstawicielem Zarządu przedsiębiorstwa lub osobą na stanowisku kierowniczym, posiadającym niezbędną wiedzę w zakresie udziału podmiotu w danym wydarzeniu.
- Z każdego wywiadu sporządzone zostanie szczegółowe sprawozdanie, zawierające zestawienie pytań zawartych w scenariuszu wywiadu i uzyskanych na nie odpowiedzi.
- Zamawiający zastrzega sobie prawo do kontroli poprawności zrealizowanych wywiadów w ramach kontroli własnej PAIiIZ S.A.
6. ZAKRES RAPORTU METODOLOGICZNEGO
Raport metodologiczny powinien zawierać następujące elementy:
1) szczegółowy opis koncepcji i metodologii (metod, technik, narzędzi) realizacji badania,
2) kwestionariusze wywiadu do badań ilościowych;
3) scenariusze wywiadów - zgodnie ze wskazanymi założeniami;
4) listę osób, z którymi zostaną przeprowadzone wywiady IDI i grupy fokusowe;
5) szczegółowy harmonogram realizacji badań i analiz;
6) propozycję spisu treści raportu końcowego;
7) zakresy odpowiedzialności poszczególnych ekspertów, w ramach zespołu badawczego.
7. ZAKRES RAPORTU KOŃCOWEGO
1) Wykonawca przygotuje raport końcowy prezentujący wyniki badań. Otrzymane wyniki powinny zostać omówione w sposób syntetyczny i przekrojowy. Raport nie może sprowadzać się do zreferowania (streszczenia) uzyskanych danych i odpowiedzi pochodzących z badań, lecz powinien być syntezą wyników uzyskanych na różnych etapach realizacji badania.
2) Do zaprezentowania materiału empirycznego Wykonawca powinien wybrać takie przekroje analityczne (typologie), które będą zapewniały prawidłowe wnioskowanie (będą istotne z punktu widzenia zaobserwowanych prawidłowości).
3) Raport końcowy będzie zawierał co najmniej następujące elementy:
- streszczenie,
- kontekst realizacji badania,
- opis metodologii badania,
- wnioski z badania i rekomendacje,
- syntetyczne odpowiedzi na wszystkie postawione pytania ewaluacyjne.
4) Do raportu końcowego będą dołączone aneksy, tworzone przez Wykonawcę na bieżąco w toku realizacji niniejszego Zamówienia, w szczególności:
- szczegółowy opis metodologii zastosowanej w badaniu,
- lista jednostek, z którymi przeprowadzono wywiady,
- lista dokumentów, publikacji i innych materiałów źródłowych, wykorzystanych przy ewaluacji,
- Aneks statystyczny zawierający tabelaryczną prezentację wyników badań ilościowych, w wyznaczonych po konsultacji z Zamawiającym przekrojach analitycznych,
- narzędzia badawcze zastosowane w wywiadach,
- informacja dla prasy streszczająca najważniejsze wnioski i wyniki badania (maksymalnie dwie strony maszynopisu, około 1 800 znaków na stronę).
5) Raport powinien zawierać nie więcej niż 100 stron maszynopisu, w tym streszczenie (nie więcej 5-10 str.), około 1 800 znaków na stronę. Oba raporty (metodologiczny i końcowy) będą przygotowane w języku polskim. W raporcie końcowym Wykonawca powinien zamieścić logo Projektu, Unii Europejskiej i PO RPW oraz informację, że raport powstał w ramach projektu współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
6) Prezentowane w raporcie informacje powinny zachować spójny wygląd i treść (w szczególności tabele i wykresy). Ponadto, szata graficzna obu raportów powinna być zgodna z Poradnikiem Beneficjenta - Zasady promocji projektów dla Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej 2007-2013 oraz Księgą Identyfikacji Wizualnej Narodowej Strategii Spójności na lata 2007-2013. Ponadto, raporty oraz prezentacje przygotowane w ramach zamówienia będą zgodne z zasadami wizualizacji Projektu.
7) Wykonawca dostarczy oba raporty (końcowy i metodologiczny) w wersji elektronicznej (CD/DVD/pendrive oraz za pośrednictwem poczty elektronicznej; formaty: .doc, docx oraz PDF) oraz papierowej (zbindowane, wydruk w kolorze)
w liczbie pięciu egzemplarzy (dotyczy wersji finalnej). Wersja robocza raportu końcowego zostanie dostarczona w wersji elektronicznej (CD/DVD/pendrive oraz za pośrednictwem poczty elektronicznej; formaty: doc, docx oraz PDF) oraz papierowej (zbindowane, wydruk w kolorze) w liczbie trzech egzemplarzy.
8) Załącznikiem do raportu będą bazy danych pochodzące z badań ilościowych zapisane w programie Excel.
9) Wykonawca przedstawi dodatkowo do raportu prezentację w programie Power Point, w której w sposób obrazowy i atrakcyjny pokaże wyniki badania. Prezentacja od 25 do 30 slajdów w wersji polskiej i angielskiej.

Kody CPV:
793000007 (Badania rynkowe i ekonomiczne; ankietowanie i statystyka)

Czy zamówienie jest podzielone na części: Nie

Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie

Czy jest dialog: Nie

Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: Nie

Czas: O

Okres trwania zamówienia w dniach: 60

Informacja na temat wadium:
Na mocy art. 45 ust. 2 ustawy Pzp Zamawiający nie żąda od Wykonawców wniesienia wadium.

Zaliczka: Nie

Uprawnienia:
Zamawiający nie dokonuje opisu sposobu oceny spełnienia warunku w tym zakresie i za spełnienie tego warunku uzna złożenie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu

Wiedza i doświadczenie:
Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, należycie wykonali co najmniej 5 usług odpowiadających swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia, w tym co najmniej:
a) dwie usługi polegające na przeprowadzeniu badania ewaluacyjnego lub marketingowego, każde o wartości brutto min. 150.000,00 zł. (a w przypadku, jeśli wartość usługi była w umowie wyrażona w walucie obcej - równowartość 150.000,00 złotych ustala się w. średniego kursu NBP z dnia zawarcia umowy o wykonanie usługi);
b) dwie usługi polegające na realizacji badań na próbie przedsiębiorstw, z wykorzystaniem jednej z następujących technik badawczych: CAPI (wspomagane komputerowo wywiady osobiste), PAPI (ankieterskie wywiady osobiste) lub CATI (wspomagane komputerowo wywiady telefoniczne). Próba badawcza w każdym z badań była nie mniejsza niż 700 jednostek badawczych;
c) badanie fokusowe lub równoważne jakościowe.

Potencjał techniczny:
Zamawiający nie dokonuje opisu sposobu oceny spełnienia warunku w tym zakresie i za spełnienie tego warunku uzna złożenie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu

Osoby zdolne do zrealizowania zamówienia:
Wykonawca wykaże, iż dysponuje lub będzie dysponować:
a) Kierownikiem, który:
- posiada wyższe wykształcenie,
- w okresie ostatnich 3 (trzech) lat przed upływem terminu składania ofert pełnił funkcję kierownika w co najmniej 3 (trzech) projektach badawczych, przy czym:
- przedmiotem co najmniej 2 (dwóch) projektów było przeprowadzenie ewaluacji interwencji publicznych (programów, działań lub projektów),
- wartość co najmniej 1 (jednego) projektu wynosiła co najmniej 150.000 zł brutto (a w przypadku, jeżeli wartość projektu została w umowie wyrażona w walucie innej niż złoty przeliczenie nastąpi wg średniego kursu złotego ogłoszonego przez Prezesa NBP i obowiązującego w dniu podpisania umowy na realizację usługi).
b) Ekspertem do spraw badań ilościowych, który:
- posiada wyższe wykształcenie oraz,
- w ciągu 3 lat przed upływem terminu składnia ofert, realizował co najmniej 3 projekty badawcze, w których odpowiedzialny był za przygotowanie kwestionariuszy dla badań ilościowych, w których respondentami były przedstawiciele przedsiębiorstw,
- w ciągu 3 lat przed upływem terminu składnia ofert, realizował co najmniej
4 projekty badawcze, w których odpowiedzialny był za analizę statystyczną
i interpretację danych pochodzących z badań ilościowych; projekty mogą powtarzać się z projektami wymaganymi w poprzednim punkcie.
c) Dwoma ekspertami do spraw badań jakościowych, z których:
- każdy posiada wyższe wykształcenie;
- każdy w okresie ostatnich 3 (trzech) lat przed upływem terminu składania ofert realizował co najmniej 4 (cztery) projekty badawcze, w których był odpowiedzialny za prowadzenie wywiadów osobistych (IDI) oraz interpretację danych pochodzących ze zrealizowanych wywiadów,
- co najmniej jeden w okresie ostatnich 3 (trzech) lat przed upływem terminu składania ofert realizował co najmniej 1 (jeden) projekt badawczy, w którym odpowiedzialny był za realizację wywiadów osobistych (IDI) z przedstawicielami kadry zarządzającej przedsiębiorstw (przedstawicielami zarządu) lub kadry kierowniczej (przedstawicielami dyrekcji); projekty mogą powtarzać się z projektami wymaganymi w poprzednim punkcie,
- co najmniej jeden w okresie ostatnich 3 (trzech) lat przed upływem terminu składania ofert prowadził co najmniej 2 (dwie) grupy fokusowe w zakresie odpowiadającym swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia.
Wyżej wymienionych funkcji w zespole nie można łączyć ze sobą.

Sytuacja ekonomiczna:
Wykonawca musi wykazać posiadanie opłaconej polisy, a w przypadku jej braku, innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę min. 150.000,00 zł.

Oświadczenie nr 4: Tak

Oświadczenie nr 9: Tak

Oświadczenie nr 13: Tak

Oświadczenie nr 16: Tak

Oświadczenie wykluczenia nr 1: Tak

Oświadczenie wykluczenia nr 2: Tak

Oświadczenie wykluczenia nr 8: Tak

Dokumenty grupy kapitałowej: Tak

Dokumenty podmiotów zagranicznych: Tak

III.7 osoby niepełnosprawne: Nie

Kod trybu postepowania: PN

Czy zmiana umowy: Tak

Zmiana umowy:
Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany Umowy, w rozumieniu art. 144 ust. 1 ustawy Pzp, w sytuacji:
1) nastąpi zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia;
2) rozwiązania lub zmiany treści umowy o dofinansowanie Projektu Program Promocji Gospodarczej Polski Wschodniej, z której finansowane jest zamówienie;
3) nieotrzymania przez Zamawiającego płatności okresowej z Instytucji Pośredniczącej, przeznaczonej na zapłatę wynagrodzenia wynikającego z umowy.

Kod kryterium cenowe: A

Adres strony internetowej specyfikacji i warunków zamówienia: www.paiz.gov.pl

Adres uzyskania specyfikacji i warunków zamówienia:
Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych S.A. w Warszawie
ul. Bagatela 12, 00-585 Warszawa

Data składania wniosków, ofert: 23/04/2014

Godzina składania wniosków, ofert: 11:00

Miejsce składania:
Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych S.A. w Warszawie,
ul. Bagatela 12, 00-585 Warszawa - Kancelaria Ogólna PAIiIZ, I piętro,
p. 111. Kancelaria działa w godz. 9:00-16:00.

On: O

Termin związania ofertą, liczba dni: 30

Informacje dodatkowe:
Zamówienie jest finansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach projektu Program Promocji Gospodarczej Polski Wschodniej w ramach Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej 2007-2013 Osi priorytetowej I Nowoczesna Gospodarka Działanie I.4 Promocja i Współpraca, komponent Promocja.

Czy unieważnienie postępowania: Nie

Podobne przetargi

399222 / 2012-10-15 - Uczelnia publiczna

Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego - SZP - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 793000007 (Badania rynkowe i ekonomiczne; ankietowanie i statystyka)
Realizacja badania ankietowego nt.Postaw i zachowań konsumentów w stosunku do żywności i żywienia

212450 / 2015-08-18 - Administracja samorzÄ…dowa

Wojewódzki Urząd Pracy w Warszawie - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 793000007 (Badania rynkowe i ekonomiczne; ankietowanie i statystyka)
Usługę w zakresie realizacji badania Kształcenie ustawiczne a potrzeby mazowieckiego rynku pracy w ramach projektu Mazowieckie Obserwatorium Rynku Pracy III realizowanego w ramach Poddziałania 6.1.1. POKL

237839 / 2012-11-09 - Administracja rzÄ…dowa centralna

Zakład Zamówień Publicznych przy Ministrze Zdrowia - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 793000007 (Badania rynkowe i ekonomiczne; ankietowanie i statystyka)
znak postępowania: ZZP-130/12, USŁUGA BIEŻĄCEGO OPRACOWYWANIA NA RZECZ ZAMAWIAJĄCEGO WYNIKÓW ANKIET MONITORINGOWYCH DLA UCZESTNIKÓW KURSÓW REALIZOWANYCH W RAMACH PROJEKTU SYSTEMOWEGO WSPARCIE SYSTEMU KSZTAŁCENIA USTAWICZNEGO PERSONELU MEDYCZNEGO W ZAKRESIE OPIEKI GERIATRYCZNEJ, WSPÓŁFINANSOWANEGO Z EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO W RAMACH PROGRAMU OPERACYJNEGO KAPITAŁ LUDZKI

151580 / 2015-06-22 - Inny: Stowarzyszenie

Polskie Zrzeszenie Producentów Bydła Mięsnego - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 793000007 (Badania rynkowe i ekonomiczne; ankietowanie i statystyka)
Dane na temat zakupów kategorii mięso świeże za okres od 1 stycznia 2014 do 31 grudnia 2014 roku z Panelu Gospodarstw Domowych ZP/1/WR/PZPBM/2015.

51824 / 2014-02-13 - Administracja samorzÄ…dowa

Wojewódzki Urząd Pracy w Warszawie - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 793000007 (Badania rynkowe i ekonomiczne; ankietowanie i statystyka)
Usługa w zakresie przeprowadzenia badań Zapotrzebowanie na kwalifikacje i kompetencje zawodowe na mazowieckim rynku pracy na potrzeby Projektu systemowego Mazowieckie Obserwatorium Rynku Pracy III realizowanego w ramach Poddziałania 6.1.1 POKL

259962 / 2010-08-22 - Inny: Agencja RzÄ…dowa dzialajÄ…ca na podstawie ustawy o utworzeniu PARP

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 793000007 (Badania rynkowe i ekonomiczne; ankietowanie i statystyka)
Ocena potencjału innowacyjnego w Polsce Wschodniej w związku z realizacją Działania I.3 PO RPW - Wspieranie Innowacji Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej 2007-2013

175909 / 2011-06-27 - Inny: Agencja działająca na podstawie ustawy

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 793000007 (Badania rynkowe i ekonomiczne; ankietowanie i statystyka)
Ewaluacja on-going pt.: Analiza barier wdrażania wybranych działań Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej na lata 2007-2013

89241 / 2015-06-17 - Administracja rzÄ…dowa centralna

Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 793000007 (Badania rynkowe i ekonomiczne; ankietowanie i statystyka)
Wykonanie badania oraz przygotowanie opartej na jego wynikach ekspertyzy dotyczącej wpływu rozwoju internetu szerokopasmowego na społeczeństwo i gospodarkę w Polsce w ramach Projektu systemowego - działania na rzecz rozwoju szerokopasmowego dostępu do Internetu

418884 / 2013-10-15 - Administracja samorzÄ…dowa

Wojewódzki Urząd Pracy w Warszawie - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 793000007 (Badania rynkowe i ekonomiczne; ankietowanie i statystyka)
Usługa w zakresie przeprowadzenia badań Zapotrzebowanie na kwalifikacje i kompetencje zawodowe na mazowieckim rynku pracy na potrzeby Projektu systemowego Mazowieckie Obserwatorium Rynku Pracy III realizowanego w ramach Poddziałania 6.1.1 POKL

163596 / 2010-06-10 - Administracja rzÄ…dowa centralna

Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 793000007 (Badania rynkowe i ekonomiczne; ankietowanie i statystyka)
1. przygotowanie zestawienia zbiorczego formularzy sprawozdawczych RRW-19 i RRW-20 oraz sporządzenie sprawozdania z wykonania badań, zawierającego wyniki obliczeń, opracowań i analiz dokonanych na podstawie danych zebranych w badaniach, zrealizowanych w ramach Programu badań statystycznych statystyki publicznej na rok 2009; 2. opracowanie, na formularzach sprawozdawczych FAO, zestawień za 2009 r., dot. wielkości i wartości wymiany handlowej Polski w zakresie ryb i ich przetwórstwa, wielkości produkcji rybnej, liczby rybaków zawodowych i innych rybaków (...)

170299 / 2014-08-06 - Inny: Agencja rządowa działająca na podstawie ustawy

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 793000007 (Badania rynkowe i ekonomiczne; ankietowanie i statystyka)
Analizy efektów netto wybranych Działań Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007-2013, z wykorzystaniem podejścia counterfactual impact evaluation, w ramach projektu ewaluacyjnego PARP pt. BAROMETR INNOWACYJNOŚCI