Informacje o przetargach publicznych.
Site Search

19344 / 2015-01-27 - Inny: spółka z ograniczoną odpowiedzialnością / Stadion Miejski Sp. z o.o. (Białystok)

Ogłoszenie zawiera informacje aktualizacyjne dotyczące publikacji w biuletynie 1 z dnia 2014-11-22 pod pozycją 383966. Zobacz ogłoszenie 383966 / 2014-11-22 - Inny: spółka z ograniczonÄ… odpowiedzialnoÅ›ciÄ….

Numer biuletynu: 1

Pozycja w biuletynie: 19344

Data publikacji: 2015-01-27

Nazwa: Stadion Miejski Sp. z o.o.

Ulica: ul. Lipowa 32 lok. 304

Miejscowość: Białystok

Kod pocztowy: 15-428

Województwo / kraj: podlaskie

Numer telefonu: 85 66 10 802

Numer faxu: 85 66 10 802

Regon: 20076318600000

Typ ogłoszenia: ZP-403

Numer biuletynu: 1

Numer pozycji: 383966

Data wydania biuletynu: 2014-11-22

Czy jest obowiązek publikacji w biuletynie: Tak

Czy zamówienie było ogłoszone w BZP: Tak

Rok ogłoszenia: 2014

Pozycja ogłoszenia: 383966

Czy w BZP zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie: Nie

Ogłoszenie dotyczy: 1

Rodzaj zamawiającego:
Inny: spółka z ograniczoną odpowiedzialnością

Inny rodzaj zamawiającego: spółka z ograniczoną odpowiedzialnością

Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Pomieszczenia administracyjno-biurowe w obszarze osi EY13 - EY18 na Stadionie Miejskim w Białymstoku.

Rodzaj zamówienia: B

Przedmiot zamówienia:
Wykonanie robót budowlanych w zakresie pomieszczeń administracyjno-biurowych zlokalizowanych pod promenadą od strony ul. Słonecznej w obszarze osi EY13 - EY18; roboty branży architektoniczno-budowlanej, elektrycznej, teletechnicznej i sanitarnej.

Kody CPV:
452122242 (Roboty budowlane związane ze stadionami)

Kod trybu postepowania: WR

Czy zamówienie dotyczy programu UE: Nie

Nazwa wykonawcy:
Konsorcjum firm: OBRASCON HUARTE LAIN S.A. w Madrycie (Lider) i PBG S.A. w upadłości układowej w Wysogotowie

Adres pocztowy wykonawcy: Żurawia 6/12

Miejscowość: Warszawa

ID województwa: 17

Województwo / kraj: Polska

Data udzielenie zamówienia: 23/01/2015

Liczba ofert: 1

Liczba odrzuconych ofert: 0

Szacunkowa wartość zamówienia: 1509151,58

Cena wybranej oferty: 1845000,00

Cena minimalna: 1845000,00

Cena maksymalna: 1845000,00

Kod waluty: 1

Waluta (PLN): PLN

zal_pprawna_hid: i;

Postępowanie prowadzone jest w trybie zapytanie o cenę na podstawie art.: art. 67 ust. 1 pkt 5

Uzasadnienia wyboru trybu:
Zamówienie spełnia przesłanki art. 67 ust. 1 pkt 5 lit. a. Zamówienie dodatkowe udzielone zostanie dotychczasowemu wykonawcy robót budowlanych zamówienia podstawowego Konsorcjum firm: OBRASCON HUARTE LAIN S.A. z siedzibą w Madrycie i PBG S.A. w upadłości układowej z siedzibą w Wysogotowie. Przedmiotowe zamówienie dodatkowe, które polega na wykonaniu robót budowlanych pod promenadą w obszarze osi EY13 - EY18 stanowi roboty dodatkowe, których zamówienie podstawowe nie przewidywało, nie były objęty zamówieniem podstawowym. Szacunkowa wartość zamówienia dodatkowego nie przekracza 50% wartości realizowanego wartości zamówienia podstawowego (stanowi 0,6% tej wartości). Jest to pierwsze zamówienie dodatkowe do zamówienia podstawowego. Zamówienie dodatkowe obejmujące zakres robót dodatkowych jest niezbędne do prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego ze względów technicznych i funkcjonalnych. Założony w zamówieniu podstawowym, jako odpowiadający obowiązującemu w dacie jego podpisania modelowi zarządzania obiektem, brak rozwiązań teleinformatycznych i elektrycznych w strefie objętej zamówieniem dodatkowym, w związku ze zmianą tego modelu powoduje konieczność wykonania robót umożliwiających połączenie ich z istniejącym obiektem (cz. sportowa) i zapewniających ich pełną kompatybilność. Niemożność przewidzenia konieczności udzielenia zamówienia dodatkowego ma w omawianej sprawie charakter obiektywny, o czym mowa poniżej. Wykonanie zamówienia dodatkowego stało się konieczne na skutek zajścia sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, a polegającej na zmianie modelu zarządzania Stadionem Miejskim w Białymstoku. Zmiana powyższa zainicjowana została uchwałą Nr XXXIV/388/12 Rady Miasta Białegostoku z dnia 5 listopada 2012r., na podstawie której w dniu 18 lutego 2013r. powołano spółkę komunalną. Do zadań w/w podmiotu zaliczono realizację celu publicznego z zakresu kultury fizycznej, w tym budowy, utrzymania i eksploatacji urządzeń sportowych, w szczególności świadczenia usług użyteczności publicznej wynikających z ustawy o gospodarce komunalnej. Tymczasem dokumentacja budowlana została stworzona z założeniem, iż budowany obiekt będzie zarządzany przez odrębny podmiot - operatora zewnętrznego, bez konieczności zabezpieczeniu mu siedziby w budowanym obiekcie. Było to odzwierciedlone w rozwiązaniach projektowych dotyczących pomieszczeń obsługi obiektu, stanowiących całość z pozostałymi systemami ww obiektu. Umowa podstawowa uwzględniała aspekt prawny, w myśl którego zamawiającym w dacie jej zawierania było Miasto Białystok - MOSiR w Białymstoku, będący komunalnym zakładem budżetowym o zabezpieczonej siedzibie. W tym modelu zarządzania pomieszczenia biurowe personelu zabezpieczającego prawidłową eksploatację i funkcjonowanie stadionu były ograniczone do niezbędnego minimum. Nowo powstała spółka wstąpiła w przewidywane na początkowym etapie zamówienia podstawowego obowiązki i uprawnienia zakładanego operatora zewnętrznego. Zmiana modelu zarządzania, a także przyjęte postanowieniami umowy wykonawczej, zawartej pomiędzy Miastem Białystok a spółką Stadion Miejski, obowiązki wykonywania przez spółkę przypisanych Miastu Białystok zadań o charakterze użyteczności publicznej, wymusiło konieczność przeprojektowania sektora na osi EY13 - EY18 w celu zabezpieczenia jej siedziby na budowanym i później eksploatowanym obiekcie. Jednocześnie oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów. Ograniczenie odbioru wyłącznie do zakresu robót zamówienia podstawowego, wiązałoby się z koniecznością późniejszego dokonania ich częściowej rozbiórki w zakresie warstw podkładowych posadzki i ścian oraz instalacji podpodłogowych współpracujących z pozostałą częścią stadionu, co z przyczyn gospodarczych nie znajduje uzasadnienia jako generujące nadmierne i niepotrzebne koszty. Dodatkowo zastosowanie tego wariantu oznaczałoby konieczność ponoszenia kosztów najmu lokali przez zamawiającego, z braku siedziby. Natomiast wykonanie robót objętych zamówieniem dodatkowym w tym samym terminie co zamówienie podstawowe likwiduje całkowicie powyższe ryzyko poniesienia nieuzasadnionych kosztów przez zamawiającego.

Podobne przetargi

2259 / 2009-01-05 - Administracja samorzÄ…dowa

Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji - Białystok (podlaskie)
CPV: 452122242 (Roboty budowlane związane ze stadionami)
wykonanie robót budowlanych zwiazanych z budową kontenerowego zaplecza stadionu piłkarskiego w Białymstoku przy ul. Słonecznej

303975 / 2008-11-06 - Administracja samorzÄ…dowa

Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji - Białystok (podlaskie)
CPV: 452122242 (Roboty budowlane związane ze stadionami)
WYKONANIE ROBÓT BUDOWLANYCH ZWIĄZANYCH Z BUDOWĄ KONTENEROWEGO ZAPLECZA STADIONU PIŁKARSKIEGO W BIAŁYMSTOKU PRZY UL. SŁONECZNEJ

241210 / 2010-08-06 - Administracja samorzÄ…dowa

Urząd Gminy Przytuły - Przytuły (podlaskie)
CPV: 452122242 (Roboty budowlane związane ze stadionami)
Budowa boiska wielofunkcyjnego, boiska trawiastego i utwardzenie placu okolicznościowo- rekreacyjnego przy szkole oraz placu okolicznościowego z miejscami parkingowymi przy Urzędzie Gminy w miejscowości Przytuły.