Informacje o przetargach publicznych.
Site Search

281414 / 2015-10-22 - Administracja samorządowa / Miasto Rydułtowy (Rydułtowy)

Ogłoszenie zawiera informacje aktualizacyjne dotyczące publikacji w biuletynie 1 z dnia 2015-10-14 pod pozycją 272834. Zobacz ogłoszenie 272834 / 2015-10-14 - Administracja samorzÄ…dowa.

Numer biuletynu: 1

Pozycja w biuletynie: 281414

Data publikacji: 2015-10-22

Nazwa: Miasto Rydułtowy

Ulica: ul. Ofiar Terroru 36

Numer domu: 36

Miejscowość: Rydułtowy

Kod pocztowy: 44-280

Województwo / kraj: śląskie

Numer telefonu: 032 4537411

Numer faxu: 032 4537410

Adres strony internetowej: www.rydultowy.pl

Regon: 27253611000000

Typ ogłoszenia: ZP-403

Numer biuletynu: 1

Numer pozycji: 272834

Data wydania biuletynu: 2015-10-14

Czy jest obowiązek publikacji w biuletynie: Tak

Czy zamówienie było ogłoszone w BZP: Tak

Rok ogłoszenia: 2015

Pozycja ogłoszenia: 272834

Czy w BZP zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie: Nie

Ogłoszenie dotyczy: 1

Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Wykonanie zamówienia dodatkowego dla zadania inwestycyjnego pod nazwą: Termomodernizacja budynku Straży Pożarnej przy ul. R. Traugutta w Rydułtowach

Rodzaj zamówienia: B

Przedmiot zamówienia:
Podczas prowadzonych prac w ramach zadania pn. Termomodernizacja budynku Straży Pożarnej przy ul. Romualda Traugutta w Rydułtowach ujawniły się szkody w w/w nieruchomości będące efektem ruchu zakładu górniczego KWK Rydułtowy - Anna z siedzibą przy ulicy Leona 2, 44-280 Rydułtowy, polegające w szczególności na: pęknięciach i zarysowaniach ścian wewnętrznych, faset w pomieszczeniach kuchni, biur, na klatce schodowej oraz w łazienkach, uszkodzeniu drewnianych stropów, uszkodzeniu płytek w łazienkach i na klatce schodowej, deformacji posadzki w pomieszczeniach garażu, spękaniu posadzek piwnicznych, deformacji drenażu wewnętrznego w całości piwnic. W związku z powyższym nastąpiła konieczność wykonania zamówienia dodatkowego polegającego w szczególności na: przekłuciu i zarzuceniu zaprawą pęknięć ścian wewnętrznych, faset, zabudowie na uszkodzonych stropach drewnianych płyt kartonowo-gipsowych, wymianie uszkodzonego płytkowania łazienek i płytek na klatce schodowej, wymianie uszkodzonej posadzki w garażu, wymianie uszkodzonych posadzek piwnicznych wraz z drenażem podposadzkowym

Kody CPV:
452623217 (Wyrównywanie podłóg)

Kod CPV drugiej częsci zamówienia:
452623303 (Roboty w zakresie naprawy betonu)

Kod CPV trzeciej częsci zamówienia:
452625219 (Roboty murarskie w zakresie fasad)

Kod CPV czwartej częsci zamówienia:
452625226 (Roboty murarskie)

Kod CPV piątej częsci zamówienia:
452626007 (Różne specjalne roboty budowlane)

Kod CPV szóstej częsci zamówienia:
454300000 (Pokrywanie podłóg i ścian)

Kod CPV siódmej częsci zamówienia:
454310007 (Kładzenie płytek)

Kod CPV ósmej częsci zamówienia:
454541005 (Odnawianie)

Kod CPV dziewiątej częsci zamówienia:
454100004 (Tynkowanie)

Kod CPV dziesiątej częsci zamówienia:
454421008 (Roboty malarskie)

Kod CPV jedenastej częsci zamówienia:
454500006 (Roboty budowlane wykończeniowe, pozostałe)

Kod trybu postepowania: WR

Czy zamówienie dotyczy programu UE: Nie

Nazwa wykonawcy:
Przedsiębiorstwo Usługowo-Handlowe
Ecomplex Grinspek Ewa

Adres pocztowy wykonawcy: ul. Lipowa 2 c

Miejscowość: Łuków Śląski

Kod pocztowy: 44-282

ID województwa: 11

Województwo / kraj: śląskie

Data udzielenie zamówienia: 21/10/2015

Liczba ofert: 1

Liczba odrzuconych ofert: 0

Szacunkowa wartość zamówienia: 47000,00

Cena wybranej oferty: 57195,00

Cena minimalna: 57195,00

Cena maksymalna: 57195,00

Kod waluty: 1

Waluta (PLN): PLN

zal_pprawna_hid: i;

Postępowanie prowadzone jest w trybie zapytanie o cenę na podstawie art.: art. 67 ust. 1 pkt 5

Uzasadnienia wyboru trybu:
Uzasadnienie faktyczne:
Podczas prowadzonych robót w ramach zadania pn. Termomodernizacja budynku Straży Pożarnej przy ul. Romualda Traugutta w Rydułtowach ujawniły się szkody w w/w nieruchomości będące efektem ruchu zakładu górniczego KWK Rydułtowy - Anna
z siedzibą przy ulicy Leona 2, 44-280 Rydułtowy, polegające w szczególności na: pęknięciach i zarysowaniach ścian wewnętrznych, faset w pomieszczeniach kuchni, biur, na klatce schodowej oraz w łazienkach, uszkodzeniu drewnianych stropów, uszkodzeniu płytek w łazienkach i na klatce schodowej, deformacji posadzki w pomieszczeniach garażu, spękaniu posadzek piwnicznych, deformacji drenażu wewnętrznego w całości piwnic.
Powyższy zakres robót wynika z protokołu konieczności z dnia 02.10.2015 r.
W związku z zaistnieniem wyżej opisanej okoliczności nastąpiła konieczność wykonania zamówienia dodatkowego polegającego w szczególności na: przekłuciu i zarzuceniu zaprawą pęknięć ścian wewnętrznych, faset, zabudowie na uszkodzonych stropach drewnianych płyt kartonowo-gipsowych, wymianie uszkodzonego płytkowania łazienek i płytek na klatce schodowej, wymianie uszkodzonej posadzki w garażu, wymianie uszkodzonych posadzek piwnicznych wraz z drenażem podposadzkowym.
Obowiązujące Prawo geologiczne i górnicze umożliwia dochodzenie odszkodowania lub przywrócenia stanu poprzedniego, bowiem zgodnie z art. 147 ust. 3 ustawy Obowiązek przywrócenia stanu poprzedniego ciąży na tym, kto jest odpowiedzialny za szkodę. Poszkodowany, za zgodą podmiotu odpowiedzialnego za szkodę, może wykonać obowiązek w zamian za zapłatę odpowiedniej kwoty pieniężnej. Zgodnie z przepisem art. 144 ust. 1 w/w ustawy Właściciel nie może się sprzeciwić zagrożeniom spowodowanym ruchem zakładu górniczego, który jest prowadzony zgodnie z ustawą. Może on jednak żądać naprawienia wyrządzonej tym ruchem szkody, na zasadach określonych ustawą. Istotnym jest więc to, iż naprawienie szkody ma nastąpić w pierwszej kolejności w drodze postępowania ugodowego dlatego też pomiędzy Miastem Rydułtowy a KWK Rydułtowy Anna zostały zawarte Ugody o naprawienie spowodowanych szkód. Wartość szkód został ustalona na kwotę 47 000,00 zł.
Wykonanie powyższego zakresu prac jest konieczne w celu realizacji zadania inwestycyjnego o którym mowa powyżej. Technologicznie nie można oddzielić zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego, gdyż wykonanie prac w innym terminie spowodowałoby zniszczenie robót już wykonanych.
Zamówienie dodatkowe musi więc być wykonane równolegle z zamówieniem podstawowym. Przykładowo:
- naprawa pęknięć spowoduje zniszczenie powłok malarskich;
- zabudowanie płyt kartonowo-gipsowych spowoduje uszkodzenie pomieszczeń (ścian, instalacji elektrycznej itp.);
- wymiana płytek na klatce schodowej spowoduje zabrudzenia i uszkodzenia ścian przy cokołach;
- wykonanie uszkodzeń posadzek polegających na rozkuciu kostki betonowej i wykonanie posadzki betonowej spowoduje uszkodzenie tynku na styku posadzki i ścian, a zarazem powłok malarskich oraz może spowodować dalsze uszkodzenia przy wykonaniu innych robót (praca ciężkiego sprzętu);
- wykonanie drenażu wewnętrznego spowoduje zniszczenie posadzek w pomieszczeniach piwnicznych.
Dotychczasowy Wykonawca posiada zorganizowany teren budowy, dysponuje na miejscu rusztowaniami, potrzebnym sprzętem oraz zasobami ludzkimi, co zdecydowanie obniża koszty budowy (w efekcie koszty pośrednie) i pozwala na wygenerowanie oszczędności. Zlecenie robót innemu Wykonawcy stwarza także problemy natury organizacyjno - prawnej, gdyż w świetle przepisu art. 652 Kodeksu Cywilnego Jeżeli wykonawca przejął protokolarnie od inwestora teren budowy, ponosi on aż do chwili oddania obiektu odpowiedzialność na zasadach ogólnych za szkody wynikłe na tym terenie. Wprowadzenie więc drugiego Wykonawcy na teren budowy powoduje trudną do rozdzielenia odpowiedzialność cywilną za ewentualnie powstałe szkody.

Uzasadnienie prawne: Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie przepisu art. 67 ust. 1 pkt 5 lit. a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (j. t. Dz. U. z 2013 r. poz. 907 ze zm.), zwanej dalej ustawą PZP.
W wyżej wymienionym przepisie enumeratywnie wymienione zostały przesłanki, które muszą być bezwzględnie spełnione dla zastosowania trybu zamówienia z wolnej ręki. Zamawiający może udzielić zamówienia publicznego w trybie zamówienia z wolnej ręki, gdy:
- zamówienie dodatkowe jest udzielane dotychczasowemu Wykonawcy usług lub robót budowlanych z którym zawarto umowę na zamówienie podstawowe;
- wartość zamówienia dodatkowego nie przekracza łącznie 50% wartości realizowanego zamówienia podstawowego;
- zamówienie dodatkowe nie zostało objęte zakresem zamówienia podstawowego;
- wykonanie tego zamówienia jest niezbędne do prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego;
- wykonanie zamówienia dodatkowego stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia;
- z przyczyn technicznych lub gospodarczych oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów.

Zamawiający zamierza powierzyć realizację zamówienia dodatkowego dotychczasowemu Wykonawcy robót budowlanych tj. Przedsiębiorstwu Usługowo-Handlowemu Ecomplex Grinspek Ewa, z siedzibą przy ulicy Lipowej 2 c, 44-282 z Łukowa Śląskiego z którym zawarto umowę na zamówienie podstawowe. Wartość zamówienia dodatkowego oszacowano na kwotę 47 000,00 zł netto, co stanowi 7% wartości zamówienia podstawowego tj. nie przekracza 50% wartości zamówienia podstawowego.
Przedmiotowe roboty tj. przede wszystkim roboty naprawcze z uwagi na swój charakter nie zostały ujęte w dokumentacji projektowej i STWiORB określającej zakres robót stanowiących przedmiot zamówienia podstawowego, tym samym nie stanowią przedmiotu umowy zawartej z Wykonawcą.
Wykonanie zamówienia dodatkowego w zakresie robót objętych niniejszym uzasadnieniem jest konieczne dla zakończenia prac podstawowych. Technologicznie zaś zakres tych robót przenika się i zazębia się z technologią robót podstawowych, a przez to jest nierozerwalny.
Również pod względem organizacji robót i organizacji placu budowy, itp., roboty podstawowe nie są możliwe do rozdzielenia od zamówienia dodatkowego. Ponadto nie można prawidłowo i należycie wykonać oraz zakończyć zakresu podstawowej umowy bez wykonania prac wynikających z zakresu zamówienia dodatkowego.
Zlecenie robót dodatkowych dotychczasowemu Wykonawcy robót budowlanych przede wszystkim zabezpieczy przed niebezpieczeństwem niepowodzenia w spełnieniu celu zadania jakim jest uzyskanie założonego efektu inwestycji zgodnego z oczekiwaniami i wymaganiami przyszłych użytkowników.
Analiza stanu faktycznego, z którym mamy do czynienia wskazuje, że sytuację w której znalazł się Zamawiający, należy uznać za spowodowaną wystąpieniem wyjątkowych okoliczności, których nie dało się wcześniej przewidzieć. Po udzieleniu zamówienia podstawowego (03.07.2015 r.), nastąpiło zdarzenie niemożliwe do przewidzenia przez Zamawiającego w postaci ruchu zakładu górniczego prowadzącego do powstania szkody polegającej na uszkodzeniu budynku na terenie objętym zamówieniem podstawowym.
Zdarzenia, o których mowa powyżej, będące efektem eksploatacji złóż węgla kamiennego
i innych kopalin, mają zawsze charakter losowy, niepewny i nieprzewidywalny.
A więc roboty będące przedmiotem zamówienia dodatkowego obejmujące swoim zakresem roboty naprawcze, odtworzeniowe i porządkowe były niemożliwe do przewidzenia na etapie przygotowania postępowania o udzielenie zamówienia podstawowego, prowadzenia tego postępowania, a także w chwili udzielania zamówienia podstawowego, konieczność ich wykonania została stwierdzona dopiero po fizycznym rozpoczęciu robót na zadaniu, po zaistnieniu opisanego wyżej zdarzenia.
W toku indywidualnej analizy udowodniono związek przyczynowy pomiędzy powstałymi uszkodzeniami a ruchem zakładu górniczego KWK Rydułtowy - Anna. Należy więc stwierdzić z całą stanowczością, iż przedmiotowe zamówienie nie jest skutkiem dokonanej przez Zamawiającego zmiany koncepcji realizacji inwestycji lub też braku należytej staranności podczas planowania i prowadzenia procesu inwestycyjnego.
Zarówno z przyczyn technicznych jak i gospodarczych oddzielenie przedmiotowego zamówienia od zamówienia podstawowego i zlecenie robót innemu Wykonawcy jest całkowicie nieuzasadnione, gdyż naraziłoby Zamawiającego na poniesienie dodatkowych kosztów, bowiem w przypadku wymuszonego rozdziału robót dla dwóch Wykonawców należałoby wstrzymać wykonanie umowy podstawowej, dokonać ich inwentaryzacji
i stosownych zabezpieczeń, a przy tym ponieść znaczne dodatkowe nakłady finansowe oraz znacząco wydłużyć cykl realizacji. Działanie takie należy uznać za nieuzasadnione z punktu widzenia racjonalnego gospodarowania środkami publicznymi. Zgodnie bowiem z przepisem art. 44 ust. 3 ustawy o finansach publicznych:
Wydatki publiczne powinny być dokonywane:
1) w sposób celowy i oszczędny, z zachowaniem zasad:
a) uzyskiwania najlepszych efektów z danych nakładów,
b) optymalnego doboru metod i środków służących osiągnięciu założonych celów [...].
Natomiast ewentualne dopuszczenie do wykonania zamówienia podstawowego bez wykonania zamówienia dodatkowego spowodowałoby, iż zamówienie podstawowe nie mogłoby zostać uznane za wykonane zgodnie ze sztuką budowlaną i obowiązującymi przepisami, bądź niezwłocznie po jego wykonaniu należałoby dokonać dewastacji
i zniszczenia części wykonanych robót i ich ponownej realizacji z uwzględnieniem dodatkowych robót. Zdecydowanie takie podejście nie jest w żadnej mierze uzasadnione zarówno gospodarczo, jak i ekonomicznie, a w efekcie prowadziłoby do marnotrawstwa środków publicznych i narażenia Zamawiającego na zarzut niegospodarności.

Mając na uwadze powyższe należy stwierdzić, iż zostały spełnione przesłanki z art. 67 ust. 1 pkt 5 lit. a ustawy PZP, a tym samym udzielenie zamówienia w trybie zamówienia z wolnej ręki jest w pełni uzasadnione.

Podobne przetargi

272834 / 2015-10-14 - Administracja samorzÄ…dowa

Miasto Rydułtowy - Rydułtowy (śląskie)
CPV: 452623217 (Wyrównywanie podłóg)
Wykonanie zamówienia dodatkowego dla zadania inwestycyjnego pod nazwą: Termomodernizacja budynku Straży Pożarnej przy ul. R. Traugutta w Rydułtowach

280627 / 2013-12-24 - Administracja samorzÄ…dowa

Młodzieżowy Ośrodek Wychowawczy - Krupski Młyn (śląskie)
CPV: 452623217 (Wyrównywanie podłóg)
Dostawa i montaż wykładziny panelowej PCV w budynku Młodzieżowego Ośrodka Wychowawczego w Krupskim Młynie

150188 / 2010-05-31 - Uczelnia publiczna

Uniwersytet Śląski w Katowicach Dział Zamówień Publicznych - Katowice (śląskie)
CPV: 452623217 (Wyrównywanie podłóg)
Cyklinowanie, lakierowanie parkietu i wymiana listew w dużych aulach nr 7 i 8 oraz wymiana posadzek w ciągach komunikacyjnych przy tych aulach na Wydziale Prawa i Administracji, przy ul. Bankowej 11B w Katowicach

194742 / 2010-07-05 - Uczelnia publiczna

Uniwersytet Śląski w Katowicach Dział Zamówień Publicznych - Katowice (śląskie)
CPV: 452623217 (Wyrównywanie podłóg)
Cyklinowanie, lakierowanie parkietu i wymiana listew w dużych aulach nr 7 i 8 oraz wymiana posadzek w ciągach komunikacyjnych przy tych aulach na Wydziale Prawa i Administracji, przy ul. Bankowej 11B w Katowicach.

186077 / 2009-10-23 - Administracja samorzÄ…dowa

Miejski Zakład Komunikacyjny - Bielsko-Biała (śląskie)
CPV: 452623217 (Wyrównywanie podłóg)
Remont pomieszczeń biurowych w budynku administracyjnym na terenie Miejskiego Zakładu Komunikacyjnego w Bielsku-Białej.

122231 / 2009-07-29 - Administracja samorzÄ…dowa

Miejski Zakład Komunikacyjny - Bielsko-Biała (śląskie)
CPV: 452623217 (Wyrównywanie podłóg)
Remont pomieszczeń biurowych w budynku administracyjnym na terenie Miejskiego Zakładu Komunikacyjnego w Bielsku-Białej