Informacje o przetargach publicznych.
Site Search

403030 / 2014-12-09 - Podmiot prawa publicznego / Wrocławskie Inwestycje sp. z o.o. (Wrocław)

Ogłoszenie zawiera informacje aktualizacyjne dotyczące publikacji w biuletynie z dnia pod pozycją . Zobacz ogłoszenie / - .

Numer biuletynu: 1

Pozycja w biuletynie: 403030

Data publikacji: 2014-12-09

Nazwa: Wrocławskie Inwestycje sp. z o.o.

Ulica: ul. Ofiar Oświęcimskich 36

Numer domu: 36

Miejscowość: Wrocław

Kod pocztowy: 50-059

Województwo / kraj: dolnośląskie

Numer telefonu: 71 77 10 905

Numer faxu: 71 77 10 904

Regon: 02056852900000

Typ ogłoszenia: ZP-403

Czy jest obowiązek publikacji w biuletynie: Tak

Czy zamówienie było ogłoszone w BZP: Nie

Czy w BZP zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie: Nie

Ogłoszenie dotyczy: 1

Rodzaj zamawiającego: Podmiot prawa publicznego

Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Wykonanie robót uzupełniających w ramach zadania nr 03690 - Przebudowa ul. Purkyniego na odcinku od ul. Kraińskiego do pl. Powstańców Warszawy we Wrocławiu polegających na wdrożeniu i skoordynowaniu nowego programu systemowego ITS, stworzonego na zlecenie Gminy Wrocław, z istniejącym, stworzonym w ramach zamówienia podstawowego lokalnym programem systemowym znajdującym się w sygnalizacji świetlnej na niżej wymienionych skrzyżowaniach: 056 - pl. Dominikański, 064 - pl. Powstańców Warszawy - Purkyniego, 152 - Kraińskiego - Purkyniego

Rodzaj zamówienia: B

Przedmiot zamówienia:
Wdrożenie i skoordynowanie programów systemowych z systemem ITS na skrzyżowaniach: 056 - pl. Dominikański, 064 - pl. Powstańców Warszawy - Purkyniego, 152 (130, 153) - Kraińskiego - Purkyniego. Prace do wykonania w ramach niniejszego zamówienia obejmują: -nakładki systemowe do programu lokalnego wraz z zatwierdzeniem
-implementacja modułu (program systemowy)
-wdrożenie modułu programowego do sterownika.

Kody CPV: 431600005

Kod CPV drugiej częsci zamówienia:
450000007 (Roboty budowlane)

Kod CPV trzeciej częsci zamówienia:
453162007 (Instalowanie urządzeń sygnalizacyjnych)

Kod trybu postepowania: WR

Czy zamówienie dotyczy programu UE: Nie

Nazwa wykonawcy: Skanska S.A.

Adres pocztowy wykonawcy: ul. Gen. J. Zajączka 9,

Miejscowość: Warszawa

Kod pocztowy: 01-518

ID województwa: 6

Województwo / kraj: mazowieckie

Data udzielenie zamówienia: 03/11/2014

Liczba ofert: 1

Szacunkowa wartość zamówienia: 51000,00

Cena wybranej oferty: 62730,00

Cena minimalna: 62730,00

Cena maksymalna: 62730,00

Kod waluty: 1

Waluta (PLN): PLN

zal_pprawna_hid: j;

Postępowanie prowadzone jest w trybie zapytanie o cenę na podstawie art.: art. 67 ust. 1 pkt 6

Uzasadnienia wyboru trybu:
Zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 6/ Prawa zamówień publicznych Zamawiajacy może udzielić zamówienia w trybie z wolnej ręki w przypadku udzielenia, w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego, dotychczasowemu wykonawcy usług lub robót budowlanych zamówień uzupełniających, stanowiących nie więcej niż 50 % wartości zamówienia podstawowego i polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień, jeżeli zamówienie podstawowe zostało udzielone w trybie przetargu nieograniczonego lub ograniczonego, a zamówienie uzupełniające było przewidziane w ogłoszeniu o zamówieniu dla zamówienia podstawowego i jest zgodne z przedmiotem zamówienia podstawowego.Dla możliwości udzielenia zamówienia uzupełniającego niezbędne więc jest spełnienie następujących warunków:
1.zamówienie uzupełniające musi zostać udzielone w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego, 2.przedmiotem zamówienia podstawowego były roboty budowlane lub usługi,
3. zamówienie uzupełniające musi zostać udzielone wykonawcy zamówienia podstawowego, 4. zamówienie uzupełniające /łącznie z innymi zamówieniami uzupełniającymi/ nie może stanowić więcej niż 50% wartości zamówienia podstawowego,
5.zamówienie podstawowe zostało udzielone w trybie przetargu nieograniczonego lub ograniczonego,
6.zamówienie uzupełniające było przewidziane w ogłoszeniu o zamówieniu dla zamówienia podstawowego,
7.zamówienie uzupełniające polega na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień,
8.zamówienie uzupełniające jest zgodne z przedmiotem zamówienia podstawowego.
Ad.1.
Zamówienie podstawowe zostało udzielone dnia 7 listopada 2012 r., a więc nie minął okres trzyletni uniemożliwiający udzielenia zamówienia uzupełniającego.
Ad.2.
Przedmiotem zamówienia podstawowego były zarówno roboty budowlane, jak i usługi, w tym między innymi przebudowa sygnalizacji świetlnej, a w tym:
a/wbudowanie kabli sygnalizacyjnych YKSY 7x1,5 mm2,
b/wbudowanie kabli sygnalizacyjnych YKSY 10x1,5 mm2,
c/budowa kanalizacji kablowej 1xDVR75.
Ad.3.
Zarówno zamówienie podstawowe zostało udzielone jak i zamówienie uzupełniające jest udzielane firmie SKANSKA S.A. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Gen. J. Zajączka 9, 01-518 Warszawa.
Ad. 4.
Wartość zamówienia podstawowego wynosiła w chwili jego zawarcia 6.771.654,11 zł /8.329.134,56 zł brutto/. Po podpisaniu Aneksu nr 2 wartość zamówienia podstawowego wynosiła 6.823.247,13 zł (8.392.593,97 zł brutto). Wartość zamówienia uzupełniającego to 51.000,00 zł (62.730,00 zł brutto).Wartość zamówienia uzupełniającego udzielonego w okresie poprzednim to 89.593,36 zł /110.199,83 zł brutto/, a więc łącznie z zamówieniem aktualnie udzielanym 140.593,36 zł /172.929,83 zł brutto/. Kwota ta nie przekracza 50% wartości zamówienia podstawowego.
Ad. 5.
Zamówienie podstawowe zostało udzielone w trybie przetargu nieograniczonego.
Ad. 6.
Zamówienie uzupełniające zostało przewidziane w ogłoszeniu o zamówienia dla zamówienia podstawowego - numer ogłoszenia: 321534 - 2012; data zamieszczenia: 29.08.2012
Ad. 7., Ad.8
Wprowadzenie przez ustawodawcę tego warunku przesądza o tym, że zamówienie uzupełniające powinno być zakładane jako możliwe do udzielenia na etapie przygotowania postępowania w przedmiocie udzielenia zamówienia podstawowego. Również na tym etapie powinno być możliwe do oszacowania, skoro zgodnie z art. 32 ust. 3 Prawa zamówień publicznych, jeśli Zamawiający planuje udzielenie zamówień uzupełniających, powinien je uwzględnić przy ustalaniu wartości zamówienia.
W przedmiotowej sprawie mieliśmy do czynienia z następującą sytuacją:
Przedmiotem niniejszego zamówienia uzupełniającego jest wdrożenie i skoordynowanie nowego programu systemowego ITS, stworzonego na zlecenie Gminy Wrocław, z istniejącym, stworzonym w ramach zamówienia podstawowego lokalnym programem systemowym znajdującym się w sygnalizacji świetlnej na niżej wymienionych skrzyżowaniach: 056 - pl. Dominikański, 064 - pl. Powstańców Warszawy - Purkyniego, 152 - Kraińskiego - Purkyniego.
W ramach umowy podstawowej w sygnalizacji świetlnej wdrożono lokalne programy systemowe ze standardowymi harmonogramami pracy tygodniowej sygnalizatorów, które zgodnie z planami i założeniami Gminy Wrocław uzupełniono o elementy detekcji systemu ITS - czyli przystosowano je do ewentualnej wymiany starego systemu lokalnego na nowy system ITS. System ITS w stosunku do starego systemu jest rozszerzony o takie funkcje jak: sterowanie ruchem na wybranych ciągach lub obszarach komunikacyjnych miasta, dynamiczną informację przystankowa (tablice informujące o czasie przyjazdu i odjazdu różnych środków komunikacji zbiorowej), informacje o warunkach ruchu, informację parkingową oraz wideo nadzór na wytypowanych skrzyżowaniach. System ITS umożliwia służbom miejskim efektywne zarządzanie ruchem z priorytetową obsługą transportu publicznego, na ciągach skrzyżowań powiązanych z trasami modernizowanych linii tramwajowych oraz zapewni optymalizację sterowania ruchem kołowym. Na ww. skrzyżowaniach elementem systemu ITS wykonanym w ramach zamówienia podstawowego jest odpowiednio przystosowany fundament, w którym należy na miejscu starych sterowników 064, 056, 152 typu MPS-95 posadowić nowy sterownik ITS - MPS-RP, a także wszelkiego rodzaju kable zasilające i sterujące niezbędne do wdrożenia nowego modułu programowego, znajdujące się w skrzynce sygnalizacji świetlnej dostosowanej do istniejącej organizacji ruchu.Zakres zamówienia uzupełniającego obejmuje zaprojektowanie programu ITS dla ww. skrzyżowań, czyli stworzenie nowego modułu programowego, wdrożenie go do nowego sterownika typ MPS-RP za pomocą odpowiadającej mu nakładki systemowej /uzupełnienie funkcjonalne systemu programowego/ do programu lokalnego znajdującego się w sygnalizacji świetlnej.
Prace do wykonania w ramach niniejszego zamówienia obejmują:
nakładki systemowe do programu lokalnego wraz z zatwierdzeniem
implementacja modułu /program systemowy/
wdrożenie modułu programowego do sterownika.
Powyższe wskazuje jasno na to, że Zamawiający przygotowując postępowanie o udzielenie zamówienia podstawowego liczył się z możliwością udzielenia zamówienia uzupełniającego i był w stanie oszacować jego wartość. Jednocześnie nie było możliwe zlecenie wykonania przedmiotu zamówienia uzupełniającego w ramach zamówienia podstawowego. Znaczna część założeń w zakresie Inteligentnego Systemu Transportu, jak również dokumentacja projektowa została stworzona na podstawie umowy nr FZU/IR/401/296/10 zawartej dnia 30 grudnia 2010 r. pomiędzy Zarządem Dróg i Utrzymania Miasta a konsorcjum WASCO S.A. oraz Gertrude S.A.E.M. Wszystkie terminy wykonania wynikające z tej umowy zostały określone na koniec listopada i koniec grudnia 2012 r., podczas gdy umowa z wykonawcą w ramach zamówienia podstawowego została zawarta dnia 7.11.2012 r., już po rozstrzygnięciu przetargu, co oznacza, że przedmiot zamówienia opisywany był znacznie wcześniej. Zamówienie uzupełniające polega na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień, skoro przedmiotem zamówienia podstawowego była również przebudowa sygnalizacji świetlnej, a w tym między innymi:
a/Wbudowanie kabli sygnalizacyjnych YKSY 7x1,5 mm2
b/Wbudowanie kabli sygnalizacyjnych YKSY 10x1,5 mm2
c/Budowa kanalizacji kablowej 1xDVR75
W uchwale z dnia 29 lipca 2014 r. (KIO/KD 68/14) Krajowa Izba Odwoławcza podzieliła pogląd Prezesa UZP, że nie jest wystarczający dla możliwości udzielenia zamówień uzupełniających sam fakt, iż przedmiot zamówienia obejmuje analogiczny zakres prac jak udzielone uprzednio zamówienie podstawowe, gdyż przedmiot zamówienia uzupełniającego musi być zgodny z przedmiotem zamówienia określonym w SIWZ, w konsekwencji dla spełnienia w niniejszej sprawie przesłanki z art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy konieczne jest powiązanie prac realizowanych w ramach zamówienia uzupełniającego z określonym zamierzeniem inwestycyjnym realizowanym w ramach zamówienia podstawowego.
W ww. orzeczeniu Krajowa Izba Odwoławcza zwracała uwagę na konieczność wykazania przesłanek wiążących zamówienie podstawowe z zamówieniem uzupełniającym w sposób ścisły, gdyż taka okoliczność wynika wprost z art. 31 pkt 4 lit. b dyrektywy 2004/18/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 31 marca 2004 r. w sprawie koordynacji procedur udzielania zamówień publicznych na roboty budowlane, dostawy i usługi /Dz. Urz. UEL 2004.134.114/, który stanowi, iż /.../ roboty lub usługi pozostają w zgodności z podstawowym projektem, na który udzielono pierwotnego zamówienia, zgodnie z procedurą otwartą lub ograniczoną.W przedmiotowej sprawie powiązanie zamówienia uzupełniającego z podstawowym pod względem tożsamości inwestycji, której dotyczą nie budzi żadnych wątpliwości. Oceniając czy zamówienie uzupełniające jest zgodne z przedmiotem zamówienia podstawowego należy mieć na względzie konieczność dokonywania wykładni w zgodzie z prawem wspólnotowym, biorąc pod uwagę tę okoliczność, że art. 67 ust. 1 pkt 6) Prawa zamówień publicznych stanowi implementację Dyrektywy 2004/18/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 31 marca 2004 r. w sprawie koordynacji procedur udzielania zamówień publicznych na roboty budowlane, dostawy i usługi. Zgodnie z Artykułem 31 pkt 4 ppkt b/ tej Dyrektywy Przypadki uzasadniające zastosowanie procedury negocjacyjnej bez publikacji ogłoszenia o zamówieniu instytucje zamawiające mogą udzielać zamówień publicznych w drodze procedury negocjacyjnej bez uprzedniej publikacji ogłoszenia o zamówieniu w przypadku zamówień publicznych na roboty budowlane i usługi w odniesieniu do nowych robót lub usług polegających na powtarzaniu podobnych robót lub usług powierzonych wykonawcy, któremu te same instytucje zamawiające udzieliły pierwotnego zamówienia, pod warunkiem że takie roboty lub usługi pozostają w zgodności z podstawowym projektem, na który udzielono pierwotnego zamówienia, zgodnie z procedurą otwartą lub ograniczoną. Możliwość zastosowania tej procedury musi być wskazana w zaproszeniu do ubiegania się o realizację pierwszego projektu a całkowita wartość zamówienia na kolejne roboty budowlane jest uwzględniana przez instytucję zamawiającą w zakresie stosowania przez nią przepisów art. 7. Procedura ta może być stosowana wyłącznie w okresie trzech lat od chwili udzielenia pierwotnego zamówienia.
Reasumując należy wskazać, że powyższe okoliczności uzasadniają twierdzenie, że zamówienie uzupełniające spełnia przesłanki warunkujące możliwość jego udzielenia, a wynikające z art. 67 ust. 1 pkt 6/ PZP.

Podobne przetargi