13187 / 2014-01-21 - Administracja samorządowa / Gmina - Miasto Tomaszów Mazowiecki (Tomaszów Mazowiecki)
Ogłoszenie zawiera informacje aktualizacyjne dotyczące publikacji w biuletynie z dnia pod pozycją . Zobacz ogłoszenie / - .
Numer biuletynu: 1
Pozycja w biuletynie: 13187
Data publikacji: 2014-01-21
Nazwa: Gmina - Miasto Tomaszów Mazowiecki
Ulica: ul. POW 10/16
Numer domu: 10/16
Miejscowość: Tomaszów Mazowiecki
Kod pocztowy: 97-200
Województwo / kraj: łódzkie
Numer telefonu: 44 724 23 11
Numer faxu: 44 724 43 59
Adres strony internetowej: www.tomaszow-maz.eu
Regon: 59064831000000
Typ ogłoszenia: ZP-403
Czy jest obowiązek publikacji w biuletynie: Tak
Czy zamówienie było ogłoszone w BZP: Nie
Czy w BZP zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie: Nie
Ogłoszenie dotyczy: 1
Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa
Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Wydobycie i wywiezienie z Pl. Kościuszki na teren Skansenu rz. Pilicy żelbetowej budowli podziemnej z czasów II wojny światowej w ramach projektu pn. Kompleksowe zagospodarowanie przestrzeni publicznej. Przebudowa płyty Placu Kościuszki
Rodzaj zamówienia: B
Przedmiot zamówienia:
Opis przedmiotu zamówienia.
Przedmiotem zamówienia jest wydobycie i wywiezienie z Pl. Kościuszki na teren Skansenu rz. Pilicy żelbetowej budowli podziemnej z czasów II wojny światowej, będącej szczeliną przeciwlotniczą, stanowiącą element systemu obronnego miasta. Roboty objęte zamówieniem są niezbędne do prawidłowego wykonania realizowanej inwestycji pn. Kompleksowe zagospodarowanie przestrzeni publicznej. Przebudowa płyty Placu Kościuszki, gdyż bezpośrednio kolidują z przewidzianym w projekcie założeniem wodnym
Zakres prac objętych zamówieniem.
Zakres robót obejmuje:
- wykonanie inwentaryzacji geodezyjnej szczeliny
- ręczne odkopanie szczeliny p. lotniczej
- ręczne usunięcie ziemi z wnętrza szczeliny
- rozbiórka elementów żelbetowych szczeliny
- załadunek elementów żelbetowych na samochód i ich przewiezienie na Skansen rz. Pilicy
- rozładunek elementów żelbetowych szczeliny na terenie Skansenu.
- zasypanie wykopów i zagęszczenie gruntu
- wykonanie inwentaryzacji geodezyjnej i dokładnej dokumentacji fotograficznej szczeliny przeciwlotniczej przed jej wywozem z placu budowy.
Kod trybu postepowania: WR
Czy zamówienie dotyczy programu UE: Tak
nazwa programu UE:
Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2007-2013, Oś priorytetowa VI. Odnowa obszarów miejskich, działanie VI.1 Rewitalizacja obszarów problemowych.
Nazwa wykonawcy:
Jacek Skoczeń
Przedsiębiorstwo Budowlano - Remontowe
SKO - BUD
Adres pocztowy wykonawcy: ul. Chłopska 5
Miejscowość: Kraków
Kod pocztowy: 30-806
ID województwa: 5
Województwo / kraj: małopolskie
Data udzielenie zamówienia: 10/01/2014
Liczba ofert: 1
Szacunkowa wartość zamówienia: 191252,43
Cena wybranej oferty: 229215,42
Cena minimalna: 229215,42
Cena maksymalna: 229215,42
Kod waluty: 1
Waluta (PLN): PLN
zal_pprawna_hid: i;
Postępowanie prowadzone jest w trybie zapytanie o cenę na podstawie art.: art. 67 ust. 1 pkt 5
Uzasadnienia wyboru trybu:
Uzasadnienie faktyczne wyboru trybu z wolnej ręki.
Wykonawca przebudowy płyty Placu Kościuszki w czasie prowadzonych prac ziemnych związanych z budową założenia wodnego, natrafił w centralnej części placu na żelbetowy obiekt podziemny. W wyniku dokonanych wstępnych odkrywek ustalono, że jest to obiekt liniowy o przebiegu łamanej linii na osi wschód - zachód, pochodzący prawdopodobnie z okresu II wojny światowej. Lokalizacja podziemnej budowli uniemożliwiła kontynuację robót budowlanych związanych z przyłączami wodnymi jak i samego założenia wodnego w związku z czym w obszarze znaleziska roboty zostały przerwane. Gmina-Miasto Tomaszów Mazowiecki, będąca Inwestorem przebudowy Placu Kościuszki, działając zgodnie z obowiązującymi przepisami, powiadomiła o znalezisku Wojewódzki Urząd Ochrony Zabytków, Delegaturę w Piotrkowie Trybunalskim. Przedstawiciel Wojewódzkiego Urzędu Ochrony Zabytków dokonał oględzin znaleziska na placu budowy i w odpowiedzi na zgłoszenie Gminy przesłał pismo Nr WUOZ-PT.5172.104.2013.OJ. Wojewódzki Urząd Ochrony Zabytków, Delegatura w Piotrkowie Trybunalskim uznał, iż nie jest to obiekt zabytkowy, jednakże ze względu na dobry stan techniczny szczeliny należy ją zachować, jako element systemu obronnego miasta, zbudowanego w 1944 r. Zgodnie z protokołem z oględzin oraz pismem Urzędu Ochrony Zabytków szczelinę przeciwlotniczą należy wydobyć i wywieźć z terenu budowy na teren Skansenu Rzeki Pilicy.
Roboty związane z wydobyciem i wywozem budowli żelbetowej nie są objęte zamówieniem podstawowym, tj. Umową NR KWI.272.1.18.2012 z 12 kwietnia 2012 r., są natomiast niezbędne do prawidłowego wykonania realizowanej inwestycji gdyż bezpośrednio kolidują z przewidzianym założeniem wodnym. Realizacja robót dodatkowych stała się konieczna na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia mimo dołożenia należytej staranności ze strony Inwestora. Należy zauważyć, iż odkryte w trakcie prac budowlanych obiekty obronne nie były zinwentaryzowane w zasobach geodezyjnych czy na mapach projektowych. Nie znajdowały się również w rejestrach
i ewidencji tak gminnej jak i Urzędu Ochrony Zabytków. Nie istniały również inne opracowania czy informacje wskazujące na możliwość istnienia tego typu obiektu na terenie objętym zamówieniem podstawowym. Tak więc roboty dodatkowe nie wynikają z błędnego czy też niestarannego przygotowania procesu inwestycyjnego
a Wykonawca Projektu i Inwestor z przyczyn obiektywnych nie mogli przewidzieć istnienia wskazanej budowli podziemnej a tym samym konieczności ich realizacji.
Należy zauważyć, iż realizacja robót objętych zamówieniem dodatkowym jest konieczna i warunkuje prawidłową realizację umowy podstawowej. Kolizja odkrytej szczeliny przeciwlotniczej z zaprojektowanymi i wykonywanymi przyłączami wodnymi oraz konstrukcją założenia wodnego uniemożliwia w praktyce realizację zadania zgodnie
z opracowaną dokumentacją techniczną oraz zawartą umową o dofinansowanie projektu. Tak więc wykonanie zamówienia podstawowego uzależnione jest od realizacji robót dodatkowych.
W dniu 14-11-2013 r. przedstawiciele Wykonawcy, Zamawiającego oraz Nadzoru Inwestorskiego spisali stosowny protokół wskazujący na konieczność wykonania dodatkowych robót, które niezbędne są do w prawidłowej realizacji podstawowego zadania inwestycyjnego. Protokół ten jest załącznikiem do niniejszego wniosku i stanowi jego integralną część.
Uzasadnienie prawne wyboru trybu z wolnej ręki.
W odniesieniu do trybów udzielania zamówień ustawa Prawo zamówień publicznych jako podstawowe tryby wskazuje, w art. 10 ust. 1, przetarg nieograniczony i przetarg ograniczony. Skorzystanie z możliwości przeprowadzenia postępowania w innym trybie ustawowym, min. zamówienia z wolnej ręki, zostało ograniczone
i uzależnione od wystąpienia i łącznego spełnienia konkretnych przesłanek określonych w ustawie. Ze względu na fakt, że skorzystanie z ww. trybu jest wyjątkiem od ogólnej zasady stosowania trybów podstawowych, przesłanki jego zastosowania należy interpretować ściśle.
Stosownie do przepisu wynikającego z art. 67 Pzp zamawiający może zastosować tryb z wolnej ręki w przypadku udzielania dotychczasowemu wykonawcy usług lub robót budowlanych zamówień dodatkowych, nieobjętych zamówieniem podstawowym i nieprzekraczających łącznie 50% wartości realizowanego zamówienia, niezbędnych do jego prawidłowego wykonania, których wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, jeżeli wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego. Z przywołanego przepisu wynika, że warunkiem koniecznym zastosowania trybu z wolnej ręki w przypadku udzielania zamówień dodatkowych jest brak możliwości przewidzenia sytuacji powodującej konieczność wykonania robót dodatkowych. Należy w tym miejscu podkreślić, że nieprzewidywalna sytuacja warunkująca konieczność wykonania zamówienia dodatkowego powinna mieć charakter obiektywny i bezwzględny, a zatem powinna wynikać z przyczyn zewnętrznych, niezależnych od zamawiającego. Sytuacja taka zdaniem może mieć miejsce
w przypadku, gdy Zamawiający mimo zachowania należytej staranności nie mógł przewidzieć konieczności wykonania robót objętych zamówieniem dodatkowym na etapie przygotowywania specyfikacji istotnych warunków zamówienia podstawowego. Roboty dodatkowe, więc powinny być niemożliwe do przewidzenia, pomimo zachowania przez zamawiającego należytej staranności. Z taką właśnie sytuacją mamy do czynienia w niniejszym przypadku, gdzie z przyczyn obiektywnych nie było możliwości przewidzenia, zaplanowania i wykonanie robót dodatkowych od których uzależniona jest realizacja zamówienia podstawowego. Zarówno podmiot, który opracowywał dokumentację projektową jak i Inwestor ze względu na brak jakichkolwiek informacji w zasobach geodezyjnych, mapach projektowych, rejestrach czy ewidencji zabytków prowadzonych przez właściwe organy nie były w stanie przewidzieć istnienia zarówno żelbetowych instalacji przeciwlotniczych jak również ich przebiegu kolidującego z prowadzonymi robotami budowlanymi i zamierzeniami inwestycyjnymi. Nie można w przedmiotowym stanie faktycznym mówić więc o braku staranności czy zaniechaniu na etapie przegotowywania dokumentacji projektowej czy procesu inwestycyjnego. Stanowisko o uznaniu opisywanej sytuacji jako obiektywnie niemożliwej do przewidzenia znajduje potwierdzenie zarówno w opiniach Urzędu Zamówień Publicznych jak i w bogatym orzecznictwie Krajowej Izby Odwoławczej (np. uchwała KIO z dnia 14 kwietnia 2010 r., sygn. akt KIO/KD 28/10 oraz uchwała KIO z dnia 26 stycznia 2010 r. sygn. akt. KIO/KD 4/10). Należy podkreślić, iż przypadek wykonania zamówienia dodatkowego zachodzi w sytuacji, gdy wykonanie zamówienia podstawowego wymaga równoczesnego lub wcześniejszego wykonania zamówienia dodatkowego, co w przedmiotowym stanie faktycznym ma miejsce (patrz uchwała KIO z dnia 4 stycznia 2012 r. sygn. akt. KIO/KD 108/11). Zgodnie z dokumentem rządowym przyjętym przez Komitet Stały Rady Ministrów z dnia 18.11.2011 r. pn: Wytyczne dotyczące interpretacji przesłanek pozwalających na przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia z wolnej ręki, zamieszczonym na stronie internetowej Urzędu Zamówień Publicznych, zamówienie dodatkowe musi być ściśle powiązane z prawidłowym wykonaniem zamówienia podstawowego, tzn. takim wykonaniem tego zamówienia, aby spełniało ono podstawowe wymagania funkcjonalne, zgodne z potrzebami Zamawiającego. Udzielane w trybie zamówienia z wolnej ręki zamówienia dodatkowe muszą być niezbędne do wykonania zamówienia podstawowego i nie mogą służyć jedynie poprawieniu parametrów zamówienia podstawowego, czy rozszerzeniu jego zakresu o elementy, bez których zamówienie podstawowe może funkcjonować. Konieczność udzielenia zamówienia dodatkowego musi wynikać z sytuacji niemożliwej do przewidzenia, czyli takiej, której nie można było stwierdzić na etapie przygotowania postępowania przy zachowaniu przez Zamawiającego należytej staranności. W omawianym stanie faktycznym bez wydobycia i wywiezienia żelbetowych budowli obronnych nie jest możliwe wykonanie wszystkich zaplanowanych w dokumentacji projektowej elementów w związku z czym bez robót dodatkowych nie zostanie osiągnięty pełny zakres rzeczowy i funkcjonalny realizowanej inwestycji. Realizacja robót dodatkowych nie wynika więc z subiektywnych odczuć Zamawiającego czy chęci zmiany pierwotnie przewidzianego zakresu lub rodzaju prac lecz okoliczności których wystąpienie warunkuje nie tylko prawidłowa realizację ale i zakończenie zadania podstawowego.
Poza powyższym należy wyrazić pogląd, iż nie można obarczać Wykonawcy wybranego do realizacji zamówienia podstawowego ryzykiem, którego podobnie jak Zamawiający nie jest on w stanie przewidzieć i wycenić na etapie składania oferty. Trudno wymagać od wykonawcy, aby jeszcze przed złożeniem oferty w takim stopniu zweryfikował teren budowy czy też podziemne uzbrojenie terenu, żeby mógł ocenić okoliczności jakie mogą ujawnić się dopiero w toku wykonywania robót. Podobny pogląd wyrażony został przez Skład Orzekający Krajowej Izby Odwoławczej w wyroku z dnia 27 kwietnia 2011 r., sygn. akt KIO 806/11. Zgodnie z SIWZ
i przyjętym w niej wynagrodzeniem ryczałtowym zakres robót podstawowych opisuje dokumentacja projektowa
a w szczególności projekt budowlany. To ją na etapie składania oferty winien wycenić każdy z oferentów. Jeżeli zatem dokumentacja sporządzona z należytą starannością w oparciu o wszystkie dostępne informacje, dane projektowe
i zasoby geodezyjne nie mogła ująć robót, których zamówienie dodatkowe dotyczy to nie jest możliwym ich wycena przez Wykonawcę a tym samym obciążanie go kosztami ich wykonania w ramach ceny obejmującej umowę podstawową.
Jak stanowi art. 67 ust. 1 ust. 5 lit. b ustawy; Zamawiający może udzielić zamówień dodatkowych w trybie
z wolnej ręki dotychczasowemu wykonawcy usług lub robót budowlanych, nieobjętych zamówieniem podstawowym
i nie przekraczających łącznie 50% wartości realizowanego zamówienia, niezbędnych do jego prawidłowego wykonania, których wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, jeżeli wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego. Powyższe przesłanki muszą być spełnione łącznie co zdaniem zamawiającego zostało spełnione i wykazane gdyż:
- zamówienie dodatkowe zostanie udzielone dotychczasowemu wykonawcy robót budowlanych, (Jacek Skoczeń - SKOBUD)
- przedmiotowe zamówienie dodatkowe nie jest objęte zamówieniem podstawowym (nie jest objęte dokumentacją projektową określająca przedmiot zamówienia, rodzaj i zakres prac),
- zamówienie dodatkowe jest niezbędne do prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego, (brak realizacji robót spowoduje w konsekwencji nieprawidłową i niepełną realizację zadania inwestycyjnego),
- zamówienia dodatkowego nie dało się przewidzieć, (Zamawiający dochował należytej staranności na etapie procesu inwestycyjnego a odkryte obiekty żelbetowe nie były wskazane w dostępnej dokumentacji technicznej, geodezyjnej, konserwatorskiej czy archiwalnej),
- wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego (bez wykonania dodatkowych prac nie jest możliwa realizacja pozostałych robót w szczególności związanych z instalacjami
i założeniem wodnym),
- wartość zlecanych robót dodatkowych nie przekracza 50% wartości zamówienia podstawowego.
Kody CPV: 450000000
Podobne przetargi
182164 / 2013-05-08 - Administracja rzÄ…dowa terenowa
Państwowa Szkoła Muzyczna I i II stopnia im. Karola Kurpińskiego - Kutno (łódzkie)
CPV: 450000000 ()
WYKONANIE PRAC REMONTOWO - MODERNIZACYJNYCH OBIEKTÓW PSM I i II STOPNIA W KUTNIE - INTERNAT I PAWILON ZACHODNI
207885 / 2013-10-08 - Inny: państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej
Komenda Wojewódzka Policji w Åodzi - Åódź (łódzkie)
CPV: 450000000 ()
Wykonanie robót budowlanych związanych z remontem nawierzchni utwardzonej na terenie Komisariatu Policji w Krośniewicach przy
ul. B. Prusa 19
164101 / 2011-06-13 - Administracja samorzÄ…dowa
Urząd Gminy Maków - Maków (łódzkie)
CPV: 450000000 ()
PRZEBUDOWA DROGI GMINNEJ W MIEJSCOWOÅšCI ÅšWIĘTE NOWAKI OD SKRZYÅ»OWANIA Z DROGÄ„ POWIATOWÄ„ CHLEBÓW -MAKÓW, DO GRANICY Z GMINÄ„ GODZIANÓW O DÅ. 1488,00m.
130878 / 2009-05-04 - Administracja samorzÄ…dowa
Urząd Gminy Strzelce Wielkie - Strzelce Wielkie (łódzkie)
CPV: 450000000 ()
Przebudowa, modernizacja- utwardzenie drogi dojazdowej do gruntów rolnych wsi Wistka-Antonina
240097 / 2010-09-03 - Administracja rzÄ…dowa terenowa
Powiatowy Inspektorat Weterynarii - Radomsko (łódzkie)
CPV: 450000000 ()
Remont dachu na budynku głównym, remont budynku gospodarczego oraz wiaty
245498 / 2014-07-22 - Inny: Państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej
Komenda Wojewódzka Policji w Åodzi - Åódź (łódzkie)
CPV: 450000000 ()
Przetarg nieograniczony na wykonanie robót budowlanych zwiÄ…zanych z remontem pomieszczeÅ„ sanitarnych w budynku Komendy Miejskiej Policji w Åodzi przy ul. Sienkiewicza 28/30 dla potrzeb I KP KMP w Åodzi
39865 / 2011-02-03 - Uczelnia publiczna
Uniwersytet Medyczny - Åódź (łódzkie)
CPV: 450000000 ()
Wykonanie robót dodatkowych do umowy ZP/127/2010 na przebudowę i remont pomieszczeń Domu Studenta nr 2 - ZP/5/2011
163664 / 2011-06-17 - Uczelnia publiczna
Uniwersytet Medyczny - Åódź (łódzkie)
CPV: 450000000 ()
Roboty dodatkowe do umowy ZP/127/2010 z dnia 22.11.2010 r.na przebudowÄ™ i remont pomieszczeÅ„ Domu Studenta nr 2 Uniwersytetu Medycznego w Åodzi
32110 / 2013-01-23 - Administracja samorzÄ…dowa
Administracja NieruchomoÅ›ciami Åódź - Widzew "Księży MÅ‚yn" w Åodzi - Åódź (łódzkie)
CPV: 450000000 ()
Wykonywanie robót konserwacji, napraw i usuwania awarii oraz pełnienie całodobowego pogotowia mieszkaniowego w zakresie prac instalacyjnych, wodno-kanalizacyjnych, sanitarnych, ciepłej wody, centralnego ogrzewania i gazowych w budynkach administrowanych przez AN Księży Młyn
105116 / 2014-03-27 - Administracja samorzÄ…dowa
Gmina Gorzkowice - Gorzkowice (łódzkie)
CPV: 450000000 ()
Przebudowa - rozbudowę przepompowni ścieków przy ul. Warszawskiej
128817 / 2014-06-16 - Inny: Szkoła
Zespół Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Jadwigi Dziubińskiej - Zduny (łódzkie)
CPV: 450000000 ()
REMONT STOÅÓWKI INTERNATU
89594 / 2013-03-05 - Administracja samorzÄ…dowa
Administracja NieruchomoÅ›ciami Åódź - Widzew "Księży MÅ‚yn" w Åodzi - Åódź (łódzkie)
CPV: 450000000 ()
Wykonywanie robót konserwacji, napraw i usuwania awarii oraz pełnienie całodobowego pogotowia mieszkaniowego w zakresie prac instalacyjnych wodno-kanalizacyjnych, sanitarnych, ciepłej wody, centralnego ogrzewania i gazowych w budynkach administrowanych przez AN Księży Młyn
351358 / 2014-10-21 - Administracja samorzÄ…dowa
Gmina Kluki - Kluki (łódzkie)
CPV: 450000000 ()
Termomodernizacja budynku OSP w miejscowości Osina - Roboty wewnętrzne
227140 / 2013-06-13 - Administracja rzÄ…dowa terenowa
Państwowa Szkoła Muzyczna I i II stopnia im. Karola Kurpińskiego - Kutno (łódzkie)
CPV: 450000000 ()
WYKONANIE PRAC REMONTOWO - MODERNIZACYJNYCH OBIEKTÓW PSM I i II STOPNIA W KUTNIE - INTERNAT I PAWILON ZACHODNI
189356 / 2013-05-15 - Inny: państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej
Komenda Wojewódzka Policji w Åodzi - Åódź (łódzkie)
CPV: 450000000 ()
wykonanie robót budowlanych związanych z remontem i przebudową
budynku Aresztu KPP w Sieradzu przy ul. Sikorskiego 2
283021 / 2013-12-30 - Administracja rzÄ…dowa terenowa
Zespół PaÅ„stwowych Szkół Plastycznych im. T. Makowskiego w Åodzi - Åódź (łódzkie)
CPV: 450000000 ()
REMONT POMIESZCZENIA ÅšWIETLICY ORAZ DOPROWADZENIE CIEPÅEJ WODY UÅ»YTKOWEJ DO POMIESZCZEŃ SANITARIATÓW W BUDYNKU ZESPOÅU PAŃSTWOWYCH SZKÓŠPLASTYCZNYCH W ÅODZI
455366 / 2013-11-07 - Inny: Państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej
Komenda Wojewódzka Policji w Åodzi - Åódź (łódzkie)
CPV: 450000000 ()
Wykonanie robót budowlanych związanych z remontem nawierzchni utwardzonej na terenie Komisariatu Policji w Krośniewicach przy ul. B. Prusa 19
240630 / 2008-10-31 - Administracja samorzÄ…dowa
Wojewódzka i Miejska Biblioteka Publiczna im. MarszaÅ‚ka Józefa PiÅ‚sudskiego w Åodzi - Åódź (łódzkie)
CPV: 450000000 ()
MODERNIZACJĘ POMIESZCZEŃ W BUDYNKU C
WOJEWÓDZKIEJ i MIEJSKIEJ BIBLIOTEKI PUBLICZNEJ
IM. MARSZAÅKA JÓZEFA PIÅSUDSKIEGO W ÅODZI
269818 / 2012-07-25 - Administracja samorzÄ…dowa
Gmina Nieborów - Nieborów (łódzkie)
CPV: 450000000 ()
BUDOWA ŚWIETLICY ŚRODOWISKOWEJ WRAZ Z INFRASTRUKTURĄ TOWARZYSZĄCĄ W MIEJSCOWOŚCI KAROLEW GMINA NIEBORÓW
210916 / 2011-07-21 - Uczelnia publiczna
Zespół Szkół w Domaniewie - Domaniew (łódzkie)
CPV: 450000000 ()
Roboty budowlane w Zespole Szkół w Domaniewie
126618 / 2011-05-24 - Inny: pomoc społeczna
Pogotowie OpiekuÅ„cze Nr 1 - Åódź (łódzkie)
CPV: 450000000 ()
wymianÄ™ instalacji centralnego ogrzewania etap I
397908 / 2013-10-01 - Administracja samorzÄ…dowa
Gmina i Miasto Drzewica - Drzewica (łódzkie)
CPV: 450000000 ()
Budowa placów zabaw w Drzewicy, Strzyżowie, Żardkach i Krzczonowie.