Informacje o przetargach publicznych.
Site Search

15659 / 2015-02-05 - / Powiat Wadowicki (Wadowice)

Ogłoszenie zawiera informacje aktualizacyjne dotyczące publikacji w biuletynie 1 z dnia 2015-01-12 pod pozycją 3781. Zobacz ogłoszenie 3781 / 2015-01-12 - Administracja samorzÄ…dowa.

Numer biuletynu: 1

Pozycja w biuletynie: 15659

Data publikacji: 2015-02-05

Nazwa: Powiat Wadowicki

Ulica: ul. Batorego 2

Numer domu: 2

Miejscowość: Wadowice

Kod pocztowy: 34-100

Województwo / kraj: małopolskie

Numer telefonu: 033 8734200

Numer faxu: 033 8232433

Adres strony internetowej: www.starostwo.wadowice.pl

Regon: 07218342100000

Typ ogłoszenia: ZP-406

Numer biuletynu: 1

Numer pozycji: 3781

Data wydania biuletynu: 2015-01-12

Ogłoszenie dotyczy: 3

Przedmiot zamówienia: Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia

Miejsce składania: 1.Zał. 1

Przed wprowadzeniem zmainy:
1. Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 5 ust. 1a ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.

Po wprowadzeniu zmiany:
1. Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1a ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.

Miejsce składania: 2.Zał. 1

Przed wprowadzeniem zmainy:
2. Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Zamawiający, działając zgodnie z art. 5 ust 1 i 1a pzp może wszcząć postępowanie w trybie negocjacji bez ogłoszenia lub w trybie z wolnej ręki w szczególności, jeżeli zastosowanie innego trybu mogłoby skutkować co najmniej jedną z następujących okoliczności: 1. Naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków, 2. Naruszeniem zasad dokonywania wydatków w wysokościach i terminach wynikających z wcześniej zaciągniętych zobowiązań, 3. Poniesieniem straty w mieniu publicznym, 4. Uniemożliwieniem terminowej realizacji zadań. Na potrzeby działań realizowanych w ramach PO KL wg. zapisów w Szczegółowym Opisie Priorytetów opracowano w szkołach tzw. Programy Rozwojowe Szkół w oparciu o realizowane w szkołach Programy Wychowawcze, Programy Profilaktyczne, Plany Pracy Szkoły i Statuty. Programy Rozwojowe Szkół spełniają następujące cechy: a)kompleksowo odpowiadają za zdiagnozowanie potrzeb dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych danej szkoły i jej uczniów, b)kompleksowo i trwale przyczyniają się do jakościowych zmian w funkcjonowaniu szkoły i rozszerzenia oferty edukacyjnej danej szkoły, c)zakładają określone cele i rezultaty, d)działania określone w ramach PRS przyczyniają się do rozwoju Kompetencji kluczowych określonych w Zaleceniach Parlamentu Europejskiego i Rady z 2006r. e)zawierają elementy zgodne z polityką edukacyjną państwa. Kierując się powyższymi wytycznymi za prawidłową i terminową realizację zadań zawartych w Programie Rozwojowym każdej Szkoły może odpowiadać tylko i jedynie osoba funkcjonująca - pracująca i sprawująca nadzór merytoryczno - wychowawczy w szkole. Taką osobą jest Dyrektor bądź Wicedyrektor szkoły. Takiego zapisu dokonano w przyjętych przez szkoły Programach Rozwojowych. Programy Rozwojowy Szkoły zostały przyjęte i zaakceptowane przez Rady Pedagogiczne, a wszelkie zmiany do nich mogą być wprowadzane przez złożenie wniosku na posiedzeniach plenarnych Rad Pedagogicznych przez jej członków czyli dyrektora szkoły, który jest jej przewodniczącym, czy nauczycieli. Programy Rozwojowe Szkół są odpowiedzią na problemy danej szkoły, a ich szczegółowa diagnoza powinna być podstawą przyjętych w szkole rozwiązań ujętych w PRS. Program Rozwojowy powinien być kompleksową próbą rozwiązania zdiagnozowanych problemów. Nie ma zatem możliwości realizowania zadań przez lidera szkolnego, który nie zna środowiska szkolnego i nie przeprowadził wcześniejszej diagnozy na potrzeby danej szkoły. Dotyczy to w szczególności szkół zawodowych, które działają w odniesieniu do lokalnego i regionalnego rynku pracy. Warunkiem spełnienia powyższych przesłanek jest realizacja zawodowego programu rozwojowego w ramach działalności szkoły w odróżnieniu do projektów realizowanych w Priorytecie III, w którym zajęcia mogą odbywać się poza szkołą. W tym miejscu należy podkreślić, iż w Programach Rozwojowych Szkół we wrześniu 2010r wprowadzono zapis, że liderem szkolnym projektu jest dyrektor bądź wicedyrektor szkoły (kompetencje tych osób określają przepisy prawa oświatowego w tym w szczególności Ustawa o systemie oświaty z dnia 7 września 1991r Dz. U. z 1991r Nr 95 poz.425 z późniejszymi zmianami). Należy dodać, że od wielu lat szkoły współpracują z przedsiębiorstwami, w których uczniowie z poszczególnych zawodów mogą realizować praktyki zawodowe oraz poszerzać swoją wiedzę i umiejętności zawodowe na wizytach zawodoznawczych. Dyrektorzy szkół nawiązują współpracę z przedsiębiorstwami zawierając stosowne porozumienia czy umowy dot. tej współpracy. W ramach realizowanego projektu Powiat Wadowicki osiąga bardzo wysoki wskaźnik tej formy wsparcia. Nie jest możliwe zatem podpisywanie porozumień z przedsiębiorcami przez osoby inne niż dyrektor szkoły z uwagi na fakt braku umocowania prawnego osób tzw. trzecich co wykraczałoby poza ich kompetencje. Wobec powyższego należy stwierdzić, iż w przedmiotowych postępowaniach zastosowanie przez Zamawiającego innych trybów przewidzianych ustawą pzp spowodowałoby, iż niemożliwym byłoby osiągnięcie w projekcie zamierzonego celu. Nieudzielenie zamówienia w trybie zamówienia z wolnej ręki spowodowałoby naruszenie zasad celowego, oszczędnego i efektywnego wydatkowania środków jak również uniemożliwiło terminową realizację zadań. Realizując działania w ramach projektu Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce Powiat Wadowicki kieruje się zasadą celowego i racjonalnego wykorzystania wydatków, mając na względzie Zalecenia Parlamentu Europejskiego i Rady jak i Wytyczne PO KL.

Po wprowadzeniu zmiany:
2. Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami. Zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych- Zamawiający, działając zgodnie z art. 67 ust 1 pkt 1a pzp może udzielić zaówienia z wolnej ręki na usługi które mogą być świadczone tylko przez jednego wykonawcę z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze. Na potrzeby działań realizowanych w ramach PO KL wg. zapisów w Szczegółowym Opisie Priorytetów opracowano w szkołach tzw. Programy Rozwojowe Szkół w oparciu o realizowane w szkołach Programy Wychowawcze, Programy Profilaktyczne, Plany Pracy Szkoły i Statuty. Programy Rozwojowe Szkół spełniają następujące cechy: a)kompleksowo odpowiadają za zdiagnozowanie potrzeb dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych danej szkoły i jej uczniów, b)kompleksowo i trwale przyczyniają się do jakościowych zmian w funkcjonowaniu szkoły i rozszerzenia oferty edukacyjnej danej szkoły, c)zakładają określone cele i rezultaty, d)działania określone w ramach PRS przyczyniają się do rozwoju Kompetencji kluczowych określonych w Zaleceniach Parlamentu Europejskiego i Rady z 2006r. e)zawierają elementy zgodne z polityką edukacyjną państwa. Kierując się powyższymi wytycznymi za prawidłową i terminową realizację zadań zawartych w Programie Rozwojowym każdej Szkoły może odpowiadać tylko i jedynie osoba funkcjonująca - pracująca i sprawująca nadzór merytoryczno - wychowawczy w szkole. Taką osobą jest Dyrektor bądź Wicedyrektor szkoły. Takiego zapisu dokonano w przyjętych przez szkoły Programach Rozwojowych. Programy Rozwojowy Szkoły zostały przyjęte i zaakceptowane przez Rady Pedagogiczne, a wszelkie zmiany do nich mogą być wprowadzane przez złożenie wniosku na posiedzeniach plenarnych Rad Pedagogicznych przez jej członków czyli dyrektora szkoły, który jest jej przewodniczącym, czy nauczycieli. Programy Rozwojowe Szkół są odpowiedzią na problemy danej szkoły, a ich szczegółowa diagnoza powinna być podstawą przyjętych w szkole rozwiązań ujętych w PRS. Program Rozwojowy powinien być kompleksową próbą rozwiązania zdiagnozowanych problemów. Nie ma zatem możliwości realizowania zadań przez lidera szkolnego, który nie zna środowiska szkolnego i nie przeprowadził wcześniejszej diagnozy na potrzeby danej szkoły. Dotyczy to w szczególności szkół zawodowych, które działają w odniesieniu do lokalnego i regionalnego rynku pracy. Warunkiem spełnienia powyższych przesłanek jest realizacja zawodowego programu rozwojowego w ramach działalności szkoły w odróżnieniu do projektów realizowanych w Priorytecie III, w którym zajęcia mogą odbywać się poza szkołą. W tym miejscu należy podkreślić, iż w Programach Rozwojowych Szkół we wrześniu 2010r wprowadzono zapis, że liderem szkolnym projektu jest dyrektor bądź wicedyrektor szkoły (kompetencje tych osób określają przepisy prawa oświatowego w tym w szczególności Ustawa o systemie oświaty z dnia 7 września 1991r Dz. U. z 1991r Nr 95 poz.425 z późniejszymi zmianami). Należy dodać, że od wielu lat szkoły współpracują z przedsiębiorstwami, w których uczniowie z poszczególnych zawodów mogą realizować praktyki zawodowe oraz poszerzać swoją wiedzę i umiejętności zawodowe na wizytach zawodoznawczych. Dyrektorzy szkół nawiązują współpracę z przedsiębiorstwami zawierając stosowne porozumienia czy umowy dot. tej współpracy. W ramach realizowanego projektu Powiat Wadowicki osiąga bardzo wysoki wskaźnik tej formy wsparcia. Nie jest możliwe zatem podpisywanie porozumień z przedsiębiorcami przez osoby inne niż dyrektor szkoły z uwagi na fakt braku umocowania prawnego osób tzw. trzecich co wykraczałoby poza ich kompetencje. Wobec powyższego należy stwierdzić, iż w przedmiotowych postępowaniach zastosowanie przez Zamawiającego innych trybów przewidzianych ustawą pzp spowodowałoby, iż niemożliwym byłoby osiągnięcie w projekcie zamierzonego celu. Nieudzielenie zamówienia w trybie zamówienia z wolnej ręki spowodowałoby naruszenie zasad celowego, oszczędnego i efektywnego wydatkowania środków jak również uniemożliwiło terminową realizację zadań. Realizując działania w ramach projektu Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce Powiat Wadowicki kieruje się zasadą celowego i racjonalnego wykorzystania wydatków, mając na względzie Zalecenia Parlamentu Europejskiego i Rady jak i Wytyczne PO KL.

Podobne przetargi